Přejít na obsah

Žebříček nejlepších uživatelů

Oblíbený obsah

Zobrazení obsahu s nejvyšší popularitou od 19.11.2024 ve všech oblastech

  1. Jak proběhla akce s vlastním modemem : 18.11. 2024 k večeru objednán modem (ARRIS CM3500), platil jsem převodem. 21.11. 2024 dotaz mailem u dodavatele, jestli přijali platbu. Potvrdili a slíbili odeslat zboží ještě týž den. Odeslání se o jeden den zdrželo, další den byla zásilka převzata DPD. Přes víkend to šlo k nám, v pondělí, týden po objednávce a platbě byl modem doma. V krabici doací list, faktura. Dále informační list od prodejce, potvrzení ohledně instalace nejnovějšího FW a popis přístupu do modemu. 25.11. 2024 volal jsem na plechovou hubu VF, proklikal se na technickou podporu. Operátorka se zeptala, zda je modem z volného prodeje, nadiktoval jsem MAC adresu. Dostal jsem informaci že MAC adresu a další kroky prověří. Do 15 minut mi volala zpět jak bude vypadat další průběh po technické a administrativní stránce s tím, že by vše mělo proběhnout do 3 dnů a ozve další člověk. Poslala mi SMS na zpětný kontakt, pokud by něco neproběhlo. 26.11. 2024 mi po ránu volala další operátorka, probrali jsme některá technická upřesnění (musíte mít administrátorské číslo pro jednání s VF, jinak jste namydlení). Domluvili jsme návštěvu technika. 27.11. 2024 po ránu přijel technik, vypsal zakázkový list, po fyzickém ověření nacvakal do mobilu MAC adresu modemu (ani si nedal rychlé kafe 🙂 ) a jel na další štaci. Dle jedné z operátorek měl technik přivézt lístek pro PPLko na vrácení VF Station. Nepřivezl, nevěděl. Musím dořešit vrácení přes spedici nebo přes prodejnu. přecvakal jsem dráty z VF Station na Arris, do 5 minut linka naběhla. Možná si linka s modemem ještě nesedla, zatím mám pocit, že Upload kolísá. Tolik vlastní zkušenost. Zda bude celá akce rentabilní nebo ne těžko dnes posoudit. Na spotřebu Arrise se mě ptejte až po nějaké době, teď chci nechat linku běžet pokud možno bez dalšího laborování. Také prověřím, zda mi bez vloženého meziswitche přestane padat spojení mezi WAN portem Mikrotiku a LAN portem na modemu, což na VF Station zlobilo. Chci poprosit zdejší kolegy diskutéry, aby se podívali na parametry linky a modemu (tomu nerozumím), jestli je něco v nepořádku a zda mohu pro případné vylepšení něco udělat (nebo očekávat návrat k VF Station). Díky, zdravím všechny potenciální experimentátory, Radek
    9 bodů
  2. Informace se týkají pouze uživatelů, kteří si sami ručně nastavili některý z ukončovaných DNS serverů níže. Většina uživatelů internetu využívá automatické zjištění DNS serveru, v tomto případě není nutné nic dělat. V rámci modernizace naší pevné sítě nahrazujeme stávající DNS servery (217.77.165.211 a 217.77.165.81) novými anycast DNS servery (31.30.90.11, 31.30.90.12, 2a00:11b4:4110::a, 2a00:11b4:4110::b), které jsou v tuto chvíli už aktivní a dostupné. Doporučujeme změnu provést co nejdříve, abyste byli předem připraveni a vaše zařízení nezůstalo bez připojení do internetu. Více: https://www.vodafone.cz/pece/internet-data/internet-v-pocitaci/zmena-dns/
    5 bodů
  3. Závada na hlavní stanici.
    5 bodů
  4. @zajdeePokud budete mít u TM modem za 70 Kč a zavoláte si že chcete bridge, udělá se systémové změna a cena se změní na 0 Kč. Případně změna z bridge na modem se řeší stejně a je to z 0 Kč na 70 Kč
    4 body
  5. Tak přepnuto na IPv4 a vše funguje jak má. Díky za rady
    3 body
  6. tak už je IPv4 veřejná pevná ( 99 Kč měsíčně) a bridge mode ( 0 Kč měsíčně) a vše nově v dual-stack režimu
    3 body
  7. @zajdeepapírově změna probíhá. Z nové smlouvy mi odečtou cenu za pronájem modemu. Dle operátorky nedojde k žádné další změně, ceny, parametrů atd... Jen musím napsat, jsem pouze uživatel kabelového internetu. Neměl jsem a nemám žádné další placené VF služby. Žádná televize, žádné karty, žádné set top boxy atd. Jen mám na sebe psán ještě internet u rodičů, tam by se žádná změna smlouvy neměla projevit. Veřejná IP4 (dynamická) mi momentálně zůstala naprosto stejná, jako jsme měl přes VF Station. V samoobsluze už mám nové číslo služby (i staré) a vlastní zařízení. Jinak co jsem psal pár postů dozadu ohledně Mikrotiku (obrázek), to nesouvisí se změnou na lince a s výměnou modemu.
    3 body
  8. Za mě musím říct, že obě operátorky byly fundované a profesionální. Žádné nesmyslné a nejisté blekotání, všechno tak nějak logicky navazovalo. Tohle je třeba aktuální speedtest. Jak jsem psal, UP dost kolísá. Široký rozptyl mezi 10 - 100 Mbit/s. Možná, že router Mikrotik úplně spokojený není.
    3 body
  9. Hezké odpoledne, upravili jsme používané vysílací profily, to znamená, že i nadále naskočí na pár sekund nejdříve horší kvalita streamu, ale jde o výrazně kvalitnější obraz než předtím, takže to je skoro nepostřehnutelné 🙂
    2 body
  10. CETIN chysta novou variantu zrizovani sluzeb, plne samoobsluznou. Bude stacit pri objednavce znat cislo/kod zasuvky, mit funkcni router, a operatori vam budou schopni zridit sluzbu v radu hodin. Samozrejme jen pokud tam ta zasuvka a kabel zustanou. Dalsi duvod, proc je nerusit.
    2 body
  11. @TechnikusPěkný den, na Stodůlkách máme i prodejnu pro zákazníky, v těchto dnech začíná rekonstrukce recepce, proto bude provoz omezený a od 21.12. do 5.1. bude prodejna zcela uzavřená. Rozhodně by vás ale v ten čas kolegové obsloužit měli, jsem rád, že jste vše dořešil na Andělu a omlouvám se za komplikace.
    2 body
  12. Nijak, přístupové údaje do banky nemají s eSIM nic společného.
    2 body
  13. https://www.lupa.cz/aktuality/cetin-si-objednal-sto-tisic-routeru-na-rychlost-internetu-az-10-gb-s-dodavatel-je-z-evropy/ tak snad se už brzo bude zrychlovat 🤭
    2 body
  14. Jenom pro úplnost, koupil jsem na Alze tento switch: https://www.alza.cz/strong-sw8000m-d7972128.htm Propojil jsem ho s nově vyměněným Vodafone station s Wi-Fi 5. Modem router má 4 porty a switch 8 portů. Po propojení pomocí RJ-45 mám tedy 10 portů. Všechny porty jsou v jedné síti a všechna zařízení se mezi sebou vidí. Ten switch chodí dobře, myslím že se ani nedá nějak konfigurovat protože neobsahuje webové rozhraní. Je to velice jednoduché rozšíření bez nutnosti cokoli konfigurovat a splňuje to co jsem potřeboval.
    2 body
  15. @paffkoModem Vodafone station používá frekvence i v pásmu 800 MHz, které může rušit vysílání mobilní LTE, takže to by mohla být například jedna z příčin tvých problémů.
    2 body
  16. bridge mode je dostupný jak jsem již psal a je za 0 Kč měsíčně
    2 body
  17. @reboVěčný problém x názvů boxů. Někdo používá výrobce + model, někdo komerční název, někdo název, pod kterým je veden jinde nebo dle systému, který tam běžel. Tohle bylo i za UPC, ale většině lidí se líbilo například označení HD PVR, což byl KAON KCF-B4003HCO, což si většina lidí nezapamatovala. Navíc pod označením HD PVR byl i starší KAON KCF-3B000HCO a ...3001... Pak byl HD USB, což byly opět dva modely, KAON KCF - SA700PCO a ...900... část lidí ho znala pod názvem Horizon USB, protože na něm běžel systém Horizon od UPC (změna systému v průběhu, před převodem k Vodafone za se zpět na legacy/stock system). A tak by se dalo pokračovat. U modemů je to podobné, máme tu Vodafon Station, což může být Arris TG3442, TG6442 nebo dokonce modem pro optiku. Jinak označení boxu TV Play se používá i za hranicemi. Značení výrobcem moc nejde, protože u Vodafone boxů nebývá jen jeden. Zároveň je to Vodafone box třetí generace, stejně jako VTV3 (resp. Vodafone TV 3 box), kterému se říká i Android box. A tzv. Entry/základní/bez označení a Premium box jsou Vodafone boxy druhé generace. U druhé generace si opět pamatuje každý něco jiného. Základní je "ten bez WiFI", Premium "ten s WiFi" nebo "ten, co má Netflix". A tak by se dalo pokračovat. Naprosto souhlasím, že je to strašné 🙂 ale spoustě lidem vyhovují ty komerční názvy či ty, které jim pomohou si představit konkrétní kus. Já zase preferuji přesné značení, tedy výrobce a model. Ale u těch boxů to ani neznám a nějak se s tím učím žít. Ale ano, dochází pak přesně k různým nedorozuměním.
    2 body
  18. Ano, Vodafone station s Wi-Fi 5 je nyní také za 70 Kč měsíčně a verze s Wi-Fi 6 je za 100 Kč.
    2 body
  19. V případě nedostatků portů zapojit Switch. 5 portový přidá další 3 porty pro zařízení navíc.
    2 body
  20. @pm.neni třeba měnit blokátor, je třeba používat kvalitní blokátor 🙄 to že různý stránky občas měněj detekce a snažej se blokování zabránit, to je úplně běžná věc a řeší to aktualizace rozšíření, která v případě youtube má nejvyšší prioritu, takže jakmile lidi začnou hlásit problém, vývojáři se tim bezodkladně zabejvají a většina návětšvníků ani nemá šanci postřehnout, že se něco změnilo nebo stalo 🤔 jedinej důvod, proč tyhle články vznikají, je, aby bylo o čem psát 🙄 protože youtube 😮 protože blokování reklam 😮 no ježišmarja, to bude senzace 😂 přitom se reálně nic neděje a žádnej dopad to na nic nemá @Kubamožná by nebylo od věci kouknout do správce zařízení na nastavení síťovky: název síťovky ➡️ vlastnosti ➡️ upřesnit, já na síťovce marvell používám následující
    2 body
  21. Trochu paranoia, jestli pm mám být já. 😁 Kámo, ty už to nehul. 😄
    2 body
  22. Ten výjezd tam byl navíc, dá se udělat i administrativně (a ideálně tak mělo být řešeno). A když už proběhl výjezd technika, tak ten mohl původní modem klidně odvézt. Jinak kód na PPL sdělují na lince, nikoliv technik 🙂 takže zavolat a nechat si vygenerovat kód a modem odnést na PPL parcelshop.
    2 body
  23. https://www.vodafone.cz/black-friday/
    2 body
  24. Taky používám Můžu to zvednout. Ale chtělo by to nějakou takovou stařenku 😄 https://www.cnews.cz/clanky/o2-brilantne-vyzral-na-telepodvodniky/
    2 body
  25. S tím bych souhlasil, na SIM kartu vám můžou chodit ověřovací kódy z banky, ale číslo účtu z ní pochopitelně nijak nezjistíte, teoreticky ještě možná jméno majitele, pokud si uživatel v bankovním účtu nastaví platbu na kontakt. Jinak se ale eSIM karta chová úplně stejně jako klasická fyzická SIM karta.
    1 bod
  26. u mě již modernizace proběhla a nyní mám možnost mít 1000/100 Mb/s tak jsem to hned objednal a cena zůstala stejná
    1 bod
  27. @LucieA co to je za hru ? Jak máte připojenou konzoli (mělo by být ideálně pomocí kabelu - minimálně na vyzkoušení)? Předpokládám, že nemáte veřejnou IP, ani vlastní router. Jinak zkuste na konzoli Settings, Network. Connection Status tab a tam Test Internet Connection option. Co Vám to naměří a jaký NAT type to detekuje ? Ale jinak bohužel tyhle problémy jsou docela běžné u vícenásobných a CGNAT (což je standardní připojení od Vodafone, pokud si člověk neřekne o bridge a nemá vlastní router), některé hry na to trpí více, některé méně či vůbec.
    1 bod
  28. Kdyby chtěl někdo využívat Netflix i na Vodafone TV boxu pak může udělat stream obrazu přes Chromecast kterým disponuje jak aplikace Netflix tak i TV box a tím pádem mu může být jedno jestli jde Netflix spustit přímo v boxu 🙂
    1 bod
  29. @hombergPěkný den, vypovědět služby lze telefonicky přes zákaznickou linku, není potřeba zasílat písemnou formou. Ukončení služeb vždy řeší specialisté výpovědního oddělení, které se následně s majitelem telefonicky spojí.
    1 bod
  30. Router obvykle nemá více než 4 porty. Takže oproti Vodafone Station si nepomůže.
    1 bod
  31. Youtube celkem hodně blbne u různých adblokátorů.
    1 bod
  32. @dad18Asi jste nepochopil, co ten box je - je to Android TV, není tam žádný systém od VF (jen přizpůsobení), je tam otevřený obchod s aplikacemi (Google Play) od poskytovatele operačního systému (Google), VF s tím nemá nic společného, stejně jako žádný výrobce TV běžící na stejném systému. Nastavení dostupnosti aplikace VF ani udělat nemůže (technicky to není možné ani kdyby se na hlavu postavili), ale autor aplikace - tak to definuje Google a výrobce zařízení s tím nic neudělá. Takových případů je tam mraky - služeb, které jdou nainstalovat, ale pak nepoběží - např. kvůli zařízení, regionu atd. Každopádně Android TV není špatná platforma, ale určitě bych si pořídil něco rozumnějšího než box od VF - třeba NVIDIA Shield, Chromecast (s GTV), Xiaomi 4K Stick a další.
    1 bod
  33. jak sem před časem zkoušel mobilní aplikaci vtv a byl sem mírně řečeno rozladěnej, že i doma na wifi to na 5 sekund rozmazává obraz, tak sem zkusil mobilní aplikaci jedný nejmenovaný konkurence začínající na S a končící na TV a tam i na mobilu funguje přepínání rychle a v plný kvalitě hned od začátku 🤔
    1 bod
  34. Pod názvem "Vodafone" se nikdy Conax set top boxy neprodávaly. Proto, že výslovně píše Vodafone box, tak nejspíše to bude aktuální box a ne Conax. U DVB-C boxu by alespoň mohl sledovat volně šířené programy.
    1 bod
  35. @SparrowNa typu konektivity nezáleží 🙂
    1 bod
  36. Na druhou stranu 10 Mbps je hodně málo. U Kaktusu jsem prováděl několik měření a i ve večerních špičkách to nejde pod 140 Mbps u downloadu. V méně vytížených hodinách i přes 220. Celkově denní průměr okolo 180. Jak LTE, tak 5G (plný vs průhledný symbol 5G na displeji) Upload taky většinou okolo stovky. Ale pro běžném prozkoumání ceníků má Vodafone asi nejlevnější "neomezené data", tak to bude možná i tím. Kdy je zatížení sítě větší.
    1 bod
  37. Konkurence používá nějaký modernější kodek a bitrate je okolo 2.5 Mbps a kvalita je taky dobrá, asi srovnatelná s VDF.
    1 bod
  38. Se zvukem jsem měl problémy U Tmobile TV - na jednom mobilu zvuk velmi nekvalitní, jako kdyby to bylo 32 kbps MP3 (ale obraz byl kvalitní) a na druhém mobilu to bylo úplně v pořádku. Takže možná je problém jen u tvých telefonů.
    1 bod
  39. Samozřejmě, že neveřejnou IP adresu nikdo (kromě daného ISP) nezablokuje, protože ji nevidí. Tou blokací byla myšlena ta jedna společná veřejná IP, za kterou se skrývá X neveřejných IP adres.
    1 bod
  40. @kautskym Tak to mám třeba já. Mám trvalé bydliště, kde jsou koncesionářské poplatky odváděny, a tak i přes to, že na jiném místě platím elektřinu (databáze plátců elektřiny se sdílí se správci koncesionářských poplatků), tak jsem nebyl k platbě vyzván. A jelikož na TV nekoukám, necítím potřebu/povinnost poplatek platit.
    1 bod
  41. Ano, to je zatím nedořešená věc, když člověk nevlastní zařízení technicky způsobilé pro příjem televizního signálu, může se odhlásit od placení. V dnešní době je to samozřejmě nesmysl resp. chybí aktualizace, která by reflektovala vývoj doby a technologií. Alespoň, že ty telefony už dělají většinou bez radiového přijímače 🙂 Dle mě by bylo lepší poplatek jako takový zrušit a vnořit ho do některé daně, jelikož jsou s tím aktuálně spojené náklady správce daně.
    1 bod
  42. Původní Techfórum fungovalo na jiném principu - je to vidět i ze screenshotů. Současné fórum je mnohem přehlednější a stojí na principu toho, že si vzájemně radí uživatelé. Dříve to bylo na "technoidech", kteří na otázky odpovídali. Jak zmínil @tomus, nefungovalo to už delší dobu, není to tak, že by přišlo UPCzone a to by najednou přemazalo původní obsah 🙂 Díky přesunu původního exUPC fóra ale doména opět dostala svůj původní význam, a to je dobře...
    1 bod
  43. nevím zda to už váte ale přidávám novou informaci o Vodafone Passech, přestali se prodávat 😕
    1 bod
  44. Hezké odpoledne, Štěpáne, odpověď od VSP Data je v zásadě správná. Podporu 5G vám můžeme zaručit jen u modelů, které máme v nabídce a můžeme tedy ovlivnit to, jestli výrobce do firmwaru přidá podporu pro naši síť. Cíleně žádné telefony neblokujeme (využití 5G v nich), ale pokud nejsou kupované u nás, nemusí na nich 5G fungovat. Takže pokud výrobce do vašeho modelu v rámci aktualizace přidá podporu pro naši síť, tak vám 5G fungovat bude, ale toto my nemůžeme nijak ovlivnit.
    1 bod
  45. Ano podvody m-platbami jsou dost časté, lepší je mit tyto platby úplně zablokované, nebo tam mít nastavenou nějakou nízkou částku a dávat si pozor na přeposílání různých ověřovacích SMS kódů. A když mi volá, nebo přijde sms z nějakého neznámého čísla, tak první co dělám že si ho zkusím vyhledat na internetu, jako například naposled tohle číslo, což jak se podle recenzí ukazuje, je právě takový podvodník co krade účty: https://www.vyhledatcislo.cz/cislo/703429109
    1 bod
  46. Dobry den, v sobotu se mění čas, tak by bylo vhodné kdyby Vodafone ve své pevné síti exupc telefon nastavil správný čas. Nyní se v rámci CLIP přenáší čas o 2 hodiny posunutý a vždy při každém příchozím hovoru se dle toho nastaví DECT sluchátko a to pak ukazuje špatně časy zmeškaných hovorů. Za dob UPC to po změně času na letní ukazovalo chybně asi týden, Vodafone jede jiné bomby a ukazuje to o 2 hodiny jinak už od léta. Děkuji
    1 bod
  47. To nebude, teď je posunutý o 2 hodiny, takže bude posunut jen o hodinu 😃
    1 bod
  48. @Michael TikTok je součástí Social Passu 🙂 Připomenu kolegům, že je nutné aktualizovat přehled aplikací.
    1 bod
  49. Zdravím, Už měsíc mám na telefonu špatně nastavený čas takže i časy zmeškaných volání mám blbě, je vše o 2 hodiny posunuto. Změnit to v telefonu nemá smysl, vše se zase nastaví na čas z Vodafone při dalším příchozím hovoru z CLIP informace. U UPC to vždy bylo pár dní po změně času, u Vodafone už více než měsíc, zřejmě noví technici nepovažuji za podstatné mít na ústředně přesný čas.
    1 bod
  50. Pokud se někdo přihlásí k něčí WiFi, tak je to problém toho, kdo tu WiFi má buď mizerně zabezpečenou, anebo dal vědomě přístupové údaje další osobě a následky si musí nést sám. A nějaký spam je asi to nejmenší, co se může stát. Mnohem horší by bylo, kdyby se někdo takto dopouštěl třeba trestný činnosti.
    1 bod
Tento žebříček nejlepších uživatelů je nastaven na Praha/GMT+01:00
×
×
  • Vytvořit...