Já bych doporučil toto vlákno: https://www.techforum.cz/topic/35200-routerová-svoboda-jako-v-německu-i-u-nás/page/8/#comment-443511
a taky tohle: https://www.techforum.cz/topic/39150-ch7465lg-lc-z-německa/page/6/#comment-440744
V tom druhém je moje korespondence s ČTÚ, podle které skutečně obchodní podmínky Vodafonu nejsou v pořádku. Jen nevím, jak to pak dopadlo, nejsem účastník řízení. Ale rozhodně bych to doporučil podat, znovu, pochybuji, že se něco moc změnilo. Já to nedotahoval protože jsem poté získal vlastní modem (viz níže). Vodafone se snaží o cakeismus (sníst koláč a mít ho) - buď lze modem považovat za součást jeho sítě a pak za něj nesmí separátně účtovat pronájem, nebo to součást jeho sítě není, a pak nemůže zakazovat cizí modemy.
Já stále mám vlastní modem Compal CH7465VF v režimu bridge a vše funguje (včera se mi to teda podařilo zmást mým laborováním s OpenWRT na svém routeru, ale přes noc se to nějak zpravilo, zdá se) a za tarif 150/10 platím krásných 252 korun. Před sedmi lety se mi v Praze podařilo získat natrvalo sníženou cenu, která byla pro Ostravu, kde byla ostrá konkurence. Vtipné tedy je, že konkurenční optiku, kterou jsem jim tehdy hrozil a která měla každou chvílí užbýt, nám do domu dotáhli až před pár měsící. Tudíž kdyby mi to nyní chtěl Vodafone zrušit, vesele přejdu ke konkurenci (ta je nyní dražší, ale jen protože mám podpultovou cenu). U konkurence jsem se na to doptával a mají síť GPON a prodávají převodník na Ethernet za 490 korun, což mi přijde docela fér (byť teda ještě prozkoumám, zda mi ho náhodou nemají dát zadarmo, ale spíš asi ne, protože ten převodník je koncový bod sítě, který můžu mít vlastní).
U UPC/Vodafone jsem asi sedm let, měl jsem vlastní router Ubee, který jsem koupil z druhé ruky za 300 korun (myslím že jeden odešel a pak jsem kupoval ten samý za podobnou cenu), pak asi dva měsíce jejich Compal v pronájmu, když mě před pár lety přinutili k upgradeu a nedal se zrovna sehnat žádný z druhé ruky, načež jsme v lednu 2021 koupil z druhé ruky Compal tuším za tisíc korun (nebo 1500) , který mi tehdy ještě připojili. Celkem jsem tak ušetřil cca čtyři tisíce. Na to, že mi kvůli tomu internet nefungoval jednou asi na den mi to přijde ok, úspora s každým měsícem roste.
Nedávno jsem kvůli jinému přípojnému místu zjišťoval, zda vlastní modemy ještě připojují, ale prý už ne. Problém s Vodafone je, že se nedá zkontaktovat nikdo, kdo by byl kompetentní, operátorka na lince Vodafonu vůbec nevěděla, o čem mluvím. Proto je potřeba to hnát přes úřady, se kterými se baví. Podle mě ale obecně hřeší na to, že tu moc nejsme zvyklí se bít za svá spotřebitelská práva.