Já mám 50mbit upload (shapuju si pouze upload) a používám linuxový router (Turris Omnia s OpenWrt) s cake qdisc:
K těm 52480 kbit jsem došel pečivou detekcí bufferbloatu (zahltil jsem pomocí traffic generatoru z jedné veřejné IP na druhou upload a následně se pingoval s vyšší DSCP prioritou - s bufferbloatem by latence postupně stoupala).
Bufferbloat samotný JE na straně klienta řešitelný problém, je-li stabilní rychlost uploadu (což u kabelového VF je, aspoň u mě). Všechno ostatní, zejména jitter, ne.
Download neshapuju, tj. zahlcení downloadu je možné, ale to se mi při poměru DL:UL 20:1 skoro neděje...
S nějakou prioritizací (používám modifikaci cake, která mění poměr jednotlivých front voice/video/standard/bulk, bohužel cake je v tomto nekonfigurovatelný, tj. musím patchovat přímo linuxový kernel) packetů je pak v pohodě možné mít plně vytížený upload uploadem do cloudu / torrentem a u toho bez vlivu na latenci hrát hry.