Žebříček nejlepších uživatelů
Oblíbený obsah
Zobrazení obsahu s nejvyšší popularitou 13.2.2025 ve všech oblastech
-
@dad18Pěkné odpoledne, situaci dořešíme písemně, případně zařídíme hovor. Dále například necháme prověřit, zda není pro číslo, ze kterého byl na linku voláno, nějaká chyba ve směrování hovorů, a proto se nedovolalo na operátora a tuto chybu pak můžeme opravit. V každém případě to je individuální podle situace...1 bod
-
Co jsem koukal na podmínky služby tak jsou tyto Pripojeni bez kabelu 5G 150 Mbps Max rychlost stahování 30 Mbps Max rychlost nahrávání 90 Mbps obvyklá rychlost stahování 18 Mbps obvyklá rychlost nahrávání 45 Mbps minimální rychlost stahování 9 minimální rychlost nahrávání viz. Podmínky služby https://www.vodafone.cz/podminky/podminky-doplnkovych-sluzeb/podminky-sluzby-pripojeni-bez-kabelu1/1 bod
-
🙂 Do portů na Compalu připojíš svůj router. Veškerá svoje zařízení poté připojuješ do portů na svém routeru.1 bod
-
Pěkný den, příčinou jsou opravdu potíže s DNS servery, takže pokud někdo využívá jiný DNS server, je pravděpodobné, že žádné potíže s připojením nezaznamená.1 bod
-
Milý Antoníne, k tvé otázce. Toto je obecná vlastnost technologie DOCSIS, tedy internetu po koaxiálním kabelu. Musíte si uvědomit, že jak síť pro xDSL, tak pro exUPC Internet nebyla z počátku vůbec navržená pro internet. V případě DOCSISu jsou médiem rozvody kabelové televize. Tyto rozvody ve většině pocházejí z přelomu milénia, a nebyly navrženy pro přenos Internetu. Byly navrženy pro přenos kabelové televize. Systém je tedy navržen tak, aby signál z jednoho páteřního kabelu byl rozbočen mnoha uživatelům. Všichni uživatelé připojení k jednomu rozvaděčí/nodu sdílejí kabel. Kdybyste změřil kontinuitu mezi vaší zásuvkou a sousedovou zásuvkou, zjistil by jste, že jsou vodivě spojené. To je proto, že pro distribuci televize toto dává smysl. Pro Internet toto moc smysl nedává, ale to je to co máme. U ADSL nejsou linky spojeny, protože u telefoních linek by spojení nebylo možné, slyšel byste telefonovat souseda atd... Koncem 90let, s rostoucí potřebou širokopásmového připojení byly navrženy metody (ADSL a DOCSIS) jak přenášet rychlý internet, po existujících rozvodech pevného telefonu, nebo kabelové televize. Cílem bylo dostat rychlý internet co nejvíce lidem, a to jde nejrychleji bez nutnosti budování nové infrastruktury. Během let jsme tedy našli způsob, jak po naprosto neideálních tel. linkách přenášet dnes už i 100Mbps, a po kabelech pro kabelovou televizi i Gigabit. Takže to, že jeden člověk může vyřadit celé sídliště, je nutným neduhem technologie, a nedá se stím nic dělat. Síť je takto koncipovaná. Buďme ale rádi, že nám internet po koaxu takto skvěle funguje, že jsme našli způsoby, jak využít existující infrastrukturu pro nové účely, a připojit tak mnoho lidí, kteří by se dodnes připojit jinak nemohly. Zavádět všude novou infrastrukturu by nebylo možné. Dovolte mi vás uvést do reality ... Takto internet nefunguje... Nebo.. Spíše co se "poslední míle" týče. Ať už se bavíme o DOCSIS, ADSL nebo GPON, tak vždy je možnost kompletního selhání sítě, pokud selže i jedna součást. U DOCSIS a GPON lze poměrně jednoduše položit celou síť. U DOCSIS rušením, nekvalitním kabelem, zesilovačem... U GPON lze například "spálit" OLT, pokud bychom do vlákna nějak cíleně se snažili svítit laserm atd.... U ADSL to není tak jednoduché, jelikož linky jsou odděleny, ale také to (pomocí různých metod) jde. Takže... Chtěl bych vám říci jedno... Nemyslete si, že když se budete klasicky spotřebitelsky chovat, tzn. vyhrožovat změnou poskytovatele... že si před vámi každý klekne. Technologie je prostě taková, jak DOCSIS tak GPON (a od DOCSISu k ADSL bych nepřecházel :D) , a musíte to brát tak, jak to je. K internetu se připojujete pomocí sítě, která k tomu nebyla zpočátku navržená, (i když to zvládá velice obstojně) a má své limity atd., Které vám sice mohou přijít jako nějaké šětření, korporátní spiknutí, nebo lišáctví Vodafonu, ale tak to prostě je, a doufám, že když nyní víte proč, tak se nad věcí s nadhledem a s pochopením, že nevíte vše, racionálně zamyslíte.1 bod
-
@Antonin Byl tam problém s rušením resp. hodnotou Signal to Noise Ratio. Bohužel u takových věcí se nejdříve musí najít, kde je problém. To chvíli trvá a nejednou tu prostě zase zmizí, a to už pak není co hledat. A pak se zase objeví, a tak tam zase někdo po chvíli jede a hledá. V noci hledat moc nejde, nejde prolézat domy, nikdo technika třeba nepustí do sklepa atp. To byl třeba problém, co zmiňoval homberg by způsoben tím, že majitelka domu s klíči odjela na víkend pryč a nikdo jiný klíče neměl. Jestli máte i telefon od Vodafone na stejném účtu, dají se aktivovat neomezená data v případě výpadku na celý den. Pak už jen stačí zapnout hot-spot a není třeba si připlácet 69Kč jak píše Ivo2003.1 bod
-
Přesně, pokud na netu tak lpíte, pořiďte si docsis od Vodafone, dsl od o2, a nějaký LoadBalanceRouter a máte větší jistotu.1 bod
-
Dobrý večer, To není úplně jednoduché říct, dle VOP by to mělo být do 2 pracovních dní, ale ne vždy je to možné, proto existuje možnost reklamace a dalších mechanismů. Plán je dořešení nejpozději během dnešního dopoledne (původní plán byl během včerejška, tedy pondělí). VOP uvádí, že máte nárok na kompenzaci. A to v podobě poměrného období nefunkčnosti nad rámec lhůt ujednaným smluvně, Vodafone většinou poskytne nad and rámec VOP, se kterými jste souhlasil s podpisem smlouvy. Ale nelze očekávat plnění v desetinásobcích. A také je třeba (viz VOP) se ozvat. Také dle VOP nelze nic navíc nárokovat (např. potencionální ušlý zisk). Jestliže máte pod stejným účtem zákazníka i tarif od Vodafone, máte nárok na aktivaci neomezených dat od Vodafone, čehož doporučuji využít. Ad infolinka, co je to normálně? Technická podpora alias helpdesk funguje 24/7. Samozřejmě operátor na lince není schopen osobně vyřešit fyzický problém na síti. To musí vyřešit Vodafone či kontraktor, většinou fyzickým zásahem v lokalitě.1 bod
-
Dobrý večer, začátek příspěvku vypadá na chybu v HW resp. modemu případně jeho FW. První, co bych zkusil je výměna Compalu za Arris. Kdyby tam bylo přetížení, projeví se to sníženou rychlostí přenášených dat, nikoliv "zamrzáním modemu". Samozřejmě, že restart modemu řeší hrozně moc, naladí se na nejvhodnější kanály v tu dobu, uvolní se paměti RAM a CPU. Jistě se dá najít spousta informací, že Intel Puma 6 SOC trpí zřejmě nevyřešitelnými problémy, které ovšem reálně postihují/omezují méně lidí, něž kolik to reálně řeší. Je to něco, jako když by mi někdo ukázal vadný pixel na obrazovce, kterého jsme si do té doby nevšiml. Už vím, že tam je a bude mě štvát i když z 99,9% využívání mě nijak neomezuje. Cisco/Linksys mělo jednu obrovskou výhodu v široké kompatibilitě s dalšími zařízeními, na druhou stranu spoustu jiných obřích nevýhod, ale bylo postavené na chipsetu Broadcom, který je v DOCSIS považován za tu lepší variantu. Arris je sice také Intel Puma, ale verze 7, která je na tom o mnoho lépe. jak předcházející verze. Navíc Arris je kromě Euro-DOCSIS 3.0 kanálů schopen využívat i OFDM (aktuálně se již využívá) a OFDMA (brzy se začne využívat, probíhá UPG sítě) pásma. DOCSIS 3.1 kromě vyšších dosahovaných rychlostí přináší velkou řadu výhod i z hlediska stability, výkonu atp. Samozřejmě přináší i pár nových problémů – sice nabízí lepší (samo)opravné mechanismy a mnohé další výhody, ale díky větší použité modulaci je citlivější na kvalitu signálu, zas ten horší signál nezabije celý kanál, ale část se přepne z vyšší modulace na nižší. Druhý odstavec ukazuje, že už byla opravena spousta většinou drobných závad, které dle velikosti mohou a nemusí mít faktický dopad na službu (viz vadný / uhnilý F konektor, třeba v tu dobu to problém úplně nebyl, ale do budoucna by určitě byl). I ta výměna zesilovače by přišla dříve, kdyby to byl fakticky problém pro lidi připojené za ním (ať už proaktivně nebo reaktivně). Přebujelý signál může být stejně velký problém jako nedostatečný či rušení. Laborování s útlumovými prvky bez profi měřáku je takové buď anebo, rozhodně bych ho nedoporučoval. Občasný T3 timeout není nic neobvyklého, ale samozřejmě je to error, který by se v ideálním případě neměl objevit. Jedná se o error, který vyskočí v případě, kdy modem odešle na CMTS až 16 požadavků a pokud CMTS neodpoví, zobrazí chybu "No Ranging Response received - T3 time-out". Samozřejmě, pokud se tak stane v jednotkách případů s delším časovým odstupem, tak reálný dopad může být prakticky nulový, daná zařízení mezi sebou standardně komunikují v řádu pár milisekund (jak dlouho modem čeká na odpověď a po jaké době pošle další požadavek netuším). Ta hodnota Post RS Errors alias neopravitelných packetů je nízká, Pre RS Errors jsou opravené pakety. Je třeba to vždy porovnat s packety, které byly přeneseny bez Erroru, nevím, zda se zobrazuje v administraci modemu a časem, za který se nasčítaly (tím, že nenaskakují skokově a není jich mnoho by neměl být opět běžně pozorovatelný problém). Samozřejmě, že když se přičítají jednotky za den a pak se objeví desítky během pár minut, značí to nějaký aktuální problém, ale zase je otázkou, jak moc se projeví (v závislosti na používání služby v daném čase atd.) a jestli je to problém v síti Vodafone (většinou) či konektivitě do www nebo peeringu. Co se týká těch signálových hodnot, tak SNR nad 33 je dobrá hodnota, Power Downstreamu je také v normě i když spíše k jedné straně rozmezí než uprostřed, upstream se zdá též v pohodě dle signálu. Ke třetímu odstavci snad jen dodám, že přijít na problém, když je signál +/- OK je někdy dost obtížné, viz bezradnost technika. A to, co je jinde naprosto v pohodě, je hned vedle z těžko vysvětlitelných důvodů problém. Opět se dostáváme k začátku, zkusil bych nechat vyměnit modem za Arris, aby se dal případně vyloučit problém s Compalem. Co se týče zneužití, tak samotný jeden identifikátor bez administrátorského hesla díky security politice Vodafone nikomu nedovolí prakticky nic. I drtivá většina zaměstnanců / operátorů se bez autorizace zákazníkem na jeho účet nedostane. Určitě existují výjimky, ale běžní pracovníci ze styku se zákazníkem to z bezpečnostních důvodů nemají (často se různě píše, že bez toho operátor "odmítá" pomoci, ale nemá prostě jak, když není možnost alternativního ověření, kdy je třeba správnost údajů u Vodafone a interakce zákazníka). Název konfiguračního souboru asi nikomu moc neřekne, myslím si, že název je dán určitou kombinací, která může být pro tisíce zákazníků stejná (Ale stejně jako ve spoustě věcí, co zde píšu se mohu mýlit).1 bod
-
@NetacPěkné ráno, pokud se modem sám vypíná, tak nás prosím kontaktujte na lince 800 77 77 31 nebo 800 77 00 77, kolegové z technické podpory provedou diagnostiku a naplánují s vámi rovnou servisní výjezd technika.1 bod
-
Jestli se uplně vypne, tak bude vadný, ale pokud jen zhasnou kontrolky a znovu nabíhá, tak může být nějaký problém se signálem, takže kontaktuj každopádně Vodafone, tel 800 7777 31.1 bod
-
Bojím se, že tuto konverzaci zase slamb vypne, ale co už. V mém paneláku je to následovně: Netbox rozvody v UTP ve stupačkách (2 přípojky v 1 kabelu), vedou do velkého racku ve sklepě v jednom z vchodů. Z něj pak asi optika někam do headendu/ústředny... Na mojí adrese nabízi jen rychlosti do 100 mbps, kvůli 4 drátům na přípojku. Je to ale zajímavé, jelikož Netbox inzeruje "tarif 100" což ale není 100Mbps ale (down/up) 50/50 nebo 80/20 nebo 20/80 podle toho, jak si uživatel vybere. Tarif "internet 200" je tedy 100/100 , další konfigurace ale není na této adrese možná. Je to ale celkem fajn, že se základním tarifem může člověk mít symetrickou, nebo asymetrickou linku, podle toho jak si vybere. Ještě někdo někdy občas plete něco s tarifem "internet stačí" , ale tomu nerozumím. Netbox je vůbec docela fajn. Hned se tam dovolám ... Uvidíme jak to bude vypadat po mergeru s NEJ.CZ1 bod
-
Domaci ONT je mnohem jednodussi zarizeni nez velky switch, vyrazne levnejsi na jednoho uzivatele v porovnani s velkym ISP-grade switchem (a elektrinu plati uzivatel), poskytuje detailni informaci o stavu sluzby, navic se snadno a v budoucnu i celkem levne da upgradovat konkretni pripojka na 10 Gbps PON, coz si napr. v podobe stovek switchu v technickych mistnostech treba na Vinohradech nebo Vrsovicich nedovedu predstavit. CETIN model "CPE u zakaznika" zna uz z bondingu, takze procesy na servis urcite maji proslapane. CETIN ma i realizace ve variante "switch v technicke mistnosti", ale v porovnani s variantou "opticka zasuvka" v byte u zakaznika je jich minimum. Kdyz si zakaznik chce neco doma sam presunout, tak si od ONT natahne to UTP, ti znalejsi si koupi delsi opticky patch kabel. Slozitosti bych v tom nehledal. 🤷🏻♂️1 bod
-
CETIN obvykle nove instalace resi jako optiku do bytu. Ma to vyznamne provozni vyhody (mensi prostorova narocnost v technicke mistnosti, zadny aktivni prvek, co se muze rozbit a navic zere elektrinu, kterou by CETIN musel nekomu platit, zadna smlouva na odber elektriny, pripojka funkcni i pri vypadku proudu v dome, pokud ma koncovy uzivatel UPS, jednotna sit, levnejsi zrizovaci naklady, atd.) V bytech se delaji zasuvky az pri pozadavku na zrizeni sluzby nebo migraci z DSL, tzn. nemaji to automaticky vsichni ihned. Trubicka/kabel z rozvadece ukonci v zasuvce a tu propoji s ONT (prevodnikem) optickym patch kabelem. Naklady na zrizeni infrastruktury v dome nese CETIN. Naklady na zrizeni nove pripojky v byte pak uzivatel (resp. koncovy ISP, ktery to muze prefakturovat uzivateli). Prechod z DSL je obvykle zdarma. Dodany opticky prevodnik je jednoduchy GPON ONT s optickym konektorem, Ethernet konektorem a napajecim konektorem. Zarizeni funguje jako bridge a je za nim tedy treba mit vlastni router.1 bod
-
takový řešení by ale mělo jenom samý nevýhody a snad nikde v panelácích na sítích pon se nepoužívá 🤔 určitě je jednodušší a levnější natáhnout jedinej kabel se spoustou vláken, než tahat hromadu metalickejch kabelů, navíc ještě s růrznou dýlkou podle toho, v jakym patře končej 🤔 no a pokud to vede vedle eketřiny, mohlo by docházet i k rušení 😮1 bod
-
Vlastny DOCSIS modem (okrem limitovanej zaruky - dva roky) ma este jednu negativnu stranku - provider nebude poskytovat upgrade fw.. to moze byt problem, opisem moju skusenost: Vodafone DE spustil OFDMA na upload kanaloch a bolo treba upgradovat fw modemu, lebo neustale zahlcoval siet chybami.. prenajate samozrejme upgradoval, odkupene/vlastne nie - nech sa majitel postara. Stalo ma to 50 EUR, aby mi tretia firma (ktora ma CMTS aj potrebny fw, ktory nie je verejny) upgradovala fw.. sucasna cena DOCSIS 3.1 modemu (ktory Vodafone DE pripoji do siete) je 220 EUR a je ich nedostatok. Bezny BFU to riesit nebude a bude spokojny s prenajatym routerom providera (pripadne v bridge mode, ak chce mat vlastny router za nim).1 bod
-
@SophieTak to zavolejte na infolinku Vodafone, to bude asi nějaký problém buď v modemu, nebo kvalitě signálu (ono se na to dá podívat v modemu, ale asi jednodušší rovnou domluvit ať se na to podívají vzdáleně). Ještě pro jistotu - co je to za počítač (nebo aspoň jak starý)? Teoreticky by se mohlo stát, že to nemá gigabit síťovou kartu, kdyby to bylo hodně staré. A ten počítač je připojený kabelem přímo do modemu, správně? Ale stejně můžete zavolat na VF ať zkontrolují kvalitu signálu.0 bodů
-
Dva týdny jsem VTV free a prostě jen koukám na televizi 🙂 Tím neříkám, že někde je to ideální ale asi nikde to není taková hrůza.0 bodů
-
0 bodů
-
Já dnes stahoval 2x aktualizaci Můj Vodafone v Obchod Play. Aplikace ve verzi 5.27.3 už jede0 bodů
-
Zdravím, všichni jsme si tak trochu masochisticky pořídili permanentku do cirkusu 🤡 ( ne Humberto, ale Vodafone) a některým se to představení přestává líbit?.. věčně nefunkční aplikace, výpadky tv, chybějící kupón na Voyo, nefunkční kanály v balíčku Family (Doku, Fast a Fightbox) za poslední týden slušný 👍🤣🤣0 bodů
-
Stejně... To už není k smíchu, to je k pláči. To je tak, když koupíš UPC kvůli internetu a kabelové infrastruktuře, ale bohužel je součástí i nějaká kabelová televize. A podle toho to celé vypadá 😞0 bodů
-
Jo, taky jsem se teď přihlásil do samoobsluhy kvůli zaplacení účtu, a že to tedy aktivuju. Ale není co 😄0 bodů
-
tak zase zmizel kupon prima +, mě už to příjde jak někde v cirkusu 😄 @Ondra - Vodafoneco se to poslední dobou děje?0 bodů
-
Mě se také vypíná, telefon mě upozorňuje na to, že bych jí měl dát do hlubokého spánku, protože ohrožuje správné fungování telefonu. Ať už de Vodafone do...0 bodů
-
0 bodů
-
Zdravím, komu přestala pí dnešní aktualizaci fungovat na Android aplikace můj Vodafone ?😃0 bodů
-
@SophieA jakou naměříte rychlost přes kabel z počítače? Kde rychlost měříte (zkuste speedtest.net) ? A připojení máte přes koax (DOCSIS), nebo něco jiného? A jaký máte od VF modem/router?0 bodů
-
Ano, dostaneš jako kompenzaci na týden jeden free porno program. Tedy pouze jen zvuk, obraz je za příplatek. Stačí?0 bodů
-
Už ses ptal, jestli by ti modem nevyměnili? Jinak on i ten Mikrotik, co tam máš, není úplně pecka. Škola by mohla mít lepší 🙂0 bodů
-
Osobně vím o nasazení, kde je celá škola (mnoho PC ve třídách, kabinetech.... Třeba 100 zařízení) připojena na Compalu v režimu router. Zdejší "správce" v tom nevidí problém.0 bodů
-
0 bodů
-
@kitter na tom videu v první polovině je vidět že signál má SNR na dolní hranici použitelnosti, takže i když úroveň signálu je dobrá, tak je signál nekvalitní a tím pádem tam narůstá velká chybovost, zajímavé že i přes celou noc, takže nějaké vyloženě náhodné rušení od souseda to asi nebude, Poté došlo z nějakého důvodu k restartu modemu a signál se vrátil do normálu, SNR už je v normě, ale zase je velká chybovost na kanálech 4 až 14, takže dobré to pořád není. Jinak mohl bys mě poslat odkaz na ty skripty pro klikání a rozšíření té tabulky o signálu ? Ta tabulka mě docela štve, protože i na velkém monitoru je pořád nastavená na úzkou šířku, takže je neustále potřeba ji rolovat do boku, aby byly viděl všechny hodnoty, to musel vymyslet nějaký dement, ale zas buďme rádi že ty hodnoty chybovosti tam jsou, protože třeba u modernějšího modemu Vodafone station tam tahle kolonka chybí.0 bodů
-
@kitter Dohledové centrum existuje, proaktivní dohled se dělá viz https://www.lupa.cz/galerie/srdce-upc-v-praze-takhle-vypada-headend-a-dohledove-centrum/i/308830/ řeší problémy na síti, ale je třeba, aby byly viditelné a delší než pár sekund/minut. Když se hledá problém, tak musí být vidět, tedy ve chvíli, kdy rušení zmizí například, tak se nedá dohledat. To je bohužel docela časté, že rušení není trvalé a nalezení problému se tak táhne. No a pak tu máme věci, které dohled nemá možnost vidět/identifikovat buď vůbec a nebo by se na tu danou věc musel zaměřit a fyzicky ji sledovat delší dobu. Co se týče rozdílu DOCSIS internetu pro FO a PO, tak PO mají vyšší specifikaci služby, vyšší upload, pevnou IPv4 adresu a ještě pár dalších věcí. No a pak úplně zvlášť jsou B2B tarify atd. kde je to směsice technologií (SD-WAN, od rádiových spojů v licencovaných pásmech s vyhrazenou frekvencí, přes FTTH, dark fiber, různé ústředny, DOCSIS, vlastní 5G síť...), tam už jsou ty podmínky a SLA zase úplně jiné, samozřejmě také za jiné peníze. A též mají dohledové centrum, kde sledují jen tyto služby (dohledové centrum je tedy rozděleno na část pro DOCSIS a část pro B2B). @Daviddvbc viz výše, B2B tarify mohou být na jakékoliv technologii, na rozdíl od SoHo (Small Office, Home Office) resp. SMB (Small and Medium Business).0 bodů
-
Ten signál jsi měl pravdu přebuzený, je to hezky vidět v kolonce Power, kde by úroveň signálu měla být tak do +13 dBmV. Ale po tom snížení úrovně signálu ti tam zase brutálně narůstá chybovost na těch kanálech 4 - 14, což také není vůbec dobré, přitom ale SNR je ještě v normě na 37 dB, takže pokud bude s internetem ještě problémy určitě bych kontaktoval Vodafone a nechal to znovu zkontrolovat protože ta chybovost je opravdu vysoká. Mimochodem, jak jsi to video vytvořil ? Vidím že tam máš puštěný Firefox a zřejmě nahrávání obrazovky, nikdy jsem tu nic podobného neviděl a je to docela krásná ukázka toho jak to měření signálu funguje 👍0 bodů
-
Tak i v tom kabelu jsou to nějaké elektromagnetické impulzy na určité frekvenci a tím pádem běžně dochází k rušení. Proto se používají stíněné kabely atd.0 bodů
-
Informace o hlášených výpadcích služeb na tvé adrese aniž bys musel volat na infolinku si můžeš ověřit přímo na webových stránkách Vodafone, po zadání tvojí adresy. https://www.vodafone.cz/vypadky/0 bodů
-
No, ono to bývá tím, že se modem díky svým mechanismům restartuje/přeladí. Může to být poklesem signálu, rušením atd. Pak také nedávno třeba změnou DNS, updatem FW v modemu ... těch důvodů proč se modem může restartovat je hodně dlouhý seznam. Někdy to ani nemusí být vyvoláno Vodafonem přímo.0 bodů
-
0 bodů
-
0 bodů
-
Management pripojek je samozrejme na strane OLT a sitoveho monitorovaciho systemu, ten zna stav kazde z pripojek. Nikdo tu nepsal, ze to funguje "tak nejak samo". 🙂0 bodů
-
0 bodů
-
No, jelikož asi budou dělat optiku až do bytu, tak budou muset dole udělat další rozvaděč a do každého bytu natáhnout trubičku s optickým kabelem. Rozhodně to netahají po UTP.0 bodů
Tento žebříček nejlepších uživatelů je nastaven na Praha/GMT+01:00