Přejít na obsah

Štěpán Barták

Uživatel
  • Příspěvky

    11
  • Registrace

  • Přítomen

Služby Vodafone

  • Vodafone pevný internet
    200 Mb/s
  • Vodafone mobilní služby
    Jiná služba
  • Vodafone televize
    -
  • Vodafone zařízení a aplikace
    MODEM COMPAL CH7465VF ED3.0 WIFI EMTA
  • Obec
    Praha

Štěpán Barták's Achievements

Úroveň 2

Úroveň 2 (2/14)

  • One Year In
  • One Month Later
  • Week One Done
  • Dedicated
  • Collaborator

Nejnovější odznaky

1

Popularita

  1. Ahoj, na OnePlus Nord N10 5G zatím tento problém vyřešen nebyl. Poslední aktualizace od OP asi před měsícem, ale u Vodafone Czech Republic jsem stále bez 5G. Jsem v kontaktu s tech. podporou OP, vědí o tom a prý na tom pracují... 🤔
  2. ColorOS ať si klidně nechají, OxygenOS 11 je odladěn dobře, tedy aspoň u mě. Jen kdyby nějak patchnuli to 5G pro VF CZ... 🤗
  3. @tramin To je fajn zjištění, protože takhle konkrétní vyjádření, vlastně přiznání chybky, se mi zatím od OnePlus nepodařilo získat.
  4. @sodekcz Tak to je velmi zajímavá story, protože VF distribuoval Nord jako stroj přímo na 5G připravený (viz odkaz v mém úvodním postu). 😁 Děkuju moc za info. Nicméně to, co píšete, mne nepřekvapuje. Jak jsem tak zevrubně prolézal fóra OnePlus nebo XDA, lidem různě po světě se 5G či VoLTE rozfungovává více méně náhodně a bývá těžké zjistit, jestli to udělal system update, patch nebo třeba aktualizace appky "Google služby operátora". Ale dnes je 5G pokrytí ve městech ČR už dobré, tak bych čekal, že to někdy naskočí...
  5. @tramin Jo jo, taky jsem se na x místech dočetl, že VoLTE je druhá funkce, se kterou jsou různě po světe potíže, dle operátorů a jejich fungování s jednotlivými telefony. A řešení je stejně problematické, jako u toho mého 5G... 🤔
  6. @Ondra - Vodafone Dobrý den, díky za info, tak snad se to někam posune. Zatím jsem spokojen s tím, že jsem objevil Techforum a mohu se zeptat zde, protože jak vidím, odezva lidí od VF je zde dobrá. Budu velice rád, když mi zde dá někdo vědět, jakmile se podaří ta sekce „Zeptejte se nás“ nějak opravit. 👍
  7. @Ondra - Vodafone Dobrý den, díky za vyjádření. Já si píšu opakovaně s jakýmsi indickým programátorem z OnePlus a snažím se o to, aby se na to nějak mrknuli. Žádají mne teď opět o feedback a logy z telefonu, tak třeba se to někdy povede protlačit do nějakého patche 🙂 Jinak, telefon jsem si pořizoval ne úplně naslepo, ale věděl jsem, že ten model už nemá VF v nabídce (pokud kdy měl). Uspokojilo mne zjištění z komentářů uživatelů, že telefony OnePlus Nord i Nord 2 5G fungovaly v síti českého VF s 5G bez potíží. Tak uvidím a kdyby se něco hnulo ze směru OnePlus k lepšímu, dám vědět sem.
  8. No taky sem se dočet, že 5G SA maj u nás zatím jen v Praze v laborce ČVUT 😀 A právě proto, že 4G je samo o sobě v pohodě, souhlasím, tak je to spíš formální zájem. Instalnul sem si NetMonster, ten ukazuje všechny vysílače v Praze jako 4G (i když dle mapy VF tam je 5G), tak jsem poslal dotaz tomu týpkovi, co appku dělal, jestli to ukazuje to, co umí můj telefon, nebo to, co umí potenciálně ten vysílač. Ale zatím mi nenapsal, ani na svým Twitteru moc nekomunikuje, jsem koukal: https://twitter.com/mroczis Tak snad to v OnePlus opravěj v nějakým patchi, i když zrovna pro můj telefon tam ten support skončí letos úplně, tak mám trochu strach, abych dřív nevypad úplně z jejich updejtovacího kalendáře... Děkuju moc, zkusím jim napsat dotaz a případně sem dám vědět, co oni na to 👍 Odpověď od VSP DATA: „Problémem ve většině případů není podpora 5G u zařízení jako takového, ale u samotného operátora, kterého využíváte. Pokud SIM od jiného operátora funguje na 5G síti, 5G modul v zařízení je funkční. Obdobný problém bývá u funkcí jako třeba VoLTE, kdy zařízení funkci podporovalo, ale operátor pro daný model funkci nezpřístupnil. Operátoři vždy primárně řeší modely a značky, které sami prodávají a jak vidím na stránkách Vodafone, tak aktuálně žádný model od značky OnePlus neprodává, dle odkazu který jste zaslal níže Vodafone prodával model Nord, který se od modelu Nord N10 značně liší. Co se týče možných změn při změně verze Androidu nebo jiném upgradu operačního systému, tak při takových updatech může dojít i k změnám, které je zapotřebí provést i v nastavení ze strany operátora. Z toho důvodu se může stát, že některé zařízení po takovém updatu přestane "ladit" s nastavením operátora a přestane nějaké funkce závislé na operátorovi podporovat. Takové situace nám ale nebyly hlášeny a žádné podobné případy v našich končinách neevidujeme.“ Tak počítám, že nezbývá, než čekat. Anebo nechat prověřit můj konkrétní model telefonu u Vodafone a tam jsem si tak trochu sliboval, že mi odpoví někdo od VF zde 😉
  9. Ahoj, dík za link! Jinak, XDA jsem taky prolejzal, pročítal rady a tak, někdo tam nedá dopustit třeba na Lineage OS, od tebe mám teď link na tohle atd. Ale to má jeden háček: Dycky tam jsou lidi, který píšou, že jim to prostě blbne, nechce se to instalovat, trávěj tím pak spoustu času, když to nakonec nainstalujou, tak jim zas blbne něco jinýho... do toho sem nešel. Jo, v ofiko fórech OnePlus si lidi na support stěžujou, ale pořád je pravda, že ten poslední Oxygen OS 11 na mým telefonu jede v pořádku, zdá se odladěnej dobře. Ta věc s 5G je zjevně nějaká zapeklitá a obecně to nepotřebuju nějak nutně, že jo, když mi v Praze 4G+ jede klíďo 150 Mb/s 🙂 V regionech většinou 4G taky v pohodě. Jen mě mrzí, že jsem nikdy neviděl při ztrátě 4G signálu jinou ikonku (a rychlost), než nepoužitelné E, což je v podstatě život bez internetu. Protože takový HSPA byl už docela použitelnej internet v mobilu, ale k tomu jsem se nepřipojil už hodně dlouho, když teda 4G někde není, pokrytí HSPA se prostě zaseklo dost brzo a to vlastně celý 3G po světe tak nějak úplně vypínaj. Takže počítám, že budeme stále v loji i v dobách, kdy všichni pojedem 5G, ale v místech bez něj bude opět jen děsivé E 🙃 (předpokládám, že 5G překryje časem zcela pokrytí 4G a místa bez lepšího signálu budou stále bez, protože pokrytí 4G se s nástupem 5G zastaví a ta bílá místa na mapě asi dost zůstanou, ale nevím, jaká je strategie...) Takže můj dotaz je takovej ten brouček, co hlodá, technicky mě to zajímá, když si člověk koupí 5G telefon - byť levnější - tak proč vlastně 5G nemá. U VF jsem jinak velmi spokojen. A nevím, jestli se to nakonec vyřeší patchem od OnePlus, nebo jestli VF začne provozovat 5G na dalších frekvencích a tím se to nějak upraví, ale byl bych rád, člověk si 5G telefon kupuje tak trochu do budoucna. Tady jsem se zajímal o vhled do celé věci, stejný problém s 5G jsem na jiných fórech zahlédl i na telefonech jiných značek...
  10. Dobrý den, jsem firemním zákazníkem VF cca 10 let a teď již cca 6 týdnů (!) řeším dotaz na nefungující sekci „Zeptejte se nás“ v rámci samoobsluhy VF. Mluvil jsem o tom s několika lidmi od VF po telefonu, vždy slíbili, že to předají IT oddělení, ale nikdy z toho nic nebylo. Do samoobsluhy se přihlašuji mailem a heslem, a to pod Windows 10 a v Google Chrome. A co to dělá? https://www.vodafone.cz/muj/kontaktujte-nas Dříve jsem v této sekci zadal dotaz a tím se vytvořilo diskuzní vlákno, na které mi pak do několika hodin či dní odpověděl pracovník VF, na což mne přišla notifikace SMS. Bylo to velmi dobré pro řešení problémů, protože offline mód komunikace stačil a osoba na druhém konci měla čas zjistit potřebné info a poslat mi ho. Na rozdíl od telefonních hovorů na helplajně VF, kde jsou sice lidé milí, ale je patrné, že o IT či jiných technických záležitostech nemají ponětí - a jejich schopnost předat to někomu relevantnímu v rámci VF je omezená, případně je ten dotyčný relevantní člověk asi nebere vážně, nebo nevím. V půlce letošního února jsem opět zkusil napsat dotaz v sekci „Zeptejte se nás“, ale od začátku to bylo divné. Dotaz se v pořádku odeslal, ale diskuzní vlákno se vůbec nevytvořilo. Nicméně za dva dny mi přišla SMS, že tam mám odpověď na svůj dotaz. Jenže, jak se podívat na odpověď, když vlákno vůbec neexistuje? A od té doby to řeším, volám si sem tam bezvýsledně s lidmi z VF, píši jim SMSky a tak. Na přímý dotaz, jestli tato sekce třeba nebyla zcela vypnuta, mi bylo sděleno, že nikoli a měla by fungovat normálně. Prosím, nemáte někdo zkušenosti s touto sekcí samoobsluhy? Měl jsem ji rád... 🙂
  11. Dobrý den, telefon OnePlus Nord N10 5G mi v menu „Preferovaný typ sítě“ vůbec nenabízí 5G (viz obrázek). Zkusil jsem SIM od O2 a ta 5G v OnePlus telefonu nabízí v pořádku. Stejně tak jsem zkoušel svou Vodafone SIM vložit do modelu od Samsungu a tam to připojilo k 5G hned. Prolezl jsem tedy veškerá fóra na forums.oneplus.com a jeví se tyto možnosti: 1) Něco pohnojili přímo ve OnePlus při dělání updatů Oxygen OS, protože se různě po zeměkouli najdou lidé, kterým to dělá to samé, a to i v mnohem dražších modelech OnePlus telefonů. Obecně se to děje prý po updatu z Android 10 na 11, ale někdy i po menších patchích. Dal jsem OnePlus začátkem roku komplet feedback, logy z telefonu atp., ale poslední březnový patch to stejně neopravil. Jiným lidem prý ano, ale jsou z jiných zemí v Evropě i mimo ni. Prosím, máte někdo zkušenosti s OnePlus a Vodafone 5G v ČR? 2) Také jsem našel tvrzení, že pomáhá specificky v telefonu nastavit APN pro internet. Hrál jsem si s tím, ale bezvýsledně. Máte někdo zkušenosti? 3) Zkoušel jsem také blbnutí s appkami typu "5G Switch", ale nepřineslo to užitek. 5G (tj. NR) sice lze v interním menu tzv. povolit, ale opět, na menu telefonu to vliv nemá, stejně tak na schopnost telefonu připojit se k 5G síti. Někomu to prý zabralo, ale opět, máte někdo jiné zkušenosti? 4) Někteří lidé jsou názoru, že existují telefony, které operátor prostě vyjme z jakéhosi seznamu povolených zařízení a ty mají pak potíže s některými službami. Nechce se mi tomu moc věřit, protože tento telefon s přídomkem 5G je běžně prodávané zboží v ČR a navíc i samotný Vodafone míval verzi OnePlus Nord ve své nabídce, dokonce pro tarif s 5G: https://www.vodafone.cz/telefony/oneplus/oneplus-nord/ 5) Ad tarify Vodafone, ptal jsem se na helplajně a bylo mi sděleno pracovníkem Vodafone, že všechny tarify podporují možnost se normálně připojit k 5G síti. Sám mám firemní RED+ a členy, tarif již nějakou dobu není v nabídce, tak mne to zajímalo, jestli pes není zakopán tam. Ale tedy prý není. SIMku mám zcela novou, byla z tech. důvodu vyměněna nedávno, ale opravdu se chová k nabídce 5G zcela odmítavě. Když ji vyjmu, tak menu telefonu zešedne, ale objeví se v něm text komplet včetně 5G. Jakmile SIM zasunu, menu se aktivuje, ale všechny zmínky o 5G zmizí. Prosím, pokud by měl někdo nějaký nápad, budu moc rád... 🥴
×
×
  • Vytvořit...