Přejít na obsah

Featured Replies

Odesláno

Dobrý den,
potřeboval bych poradit, jak lze modemu Compal vnutit používání pouze jedoho konkrétního kanálu a nepřepínal se automaticky na jiný.
V nastavení mám přepnuto na volbu Manual a nastavený kanál. Bohužel ale modem toto nastavení nerespektuje a několikrát denně se
přepne na jiný kanál. Někdy ale nastává i extrémní případ, kdy to zvládne i 3x za půlhodiny. Vzhledem k tomu, že po každém přepnutí je WiFi několik 
minut nedostupná, tak je to hodně otravné.
V mém okolí je navíc pouze jedna další 5 GHz síť, která je na úplně jiném kanále, proto nerozumím proč toto
dělá. Smart WiFi je v nastavení bohužel zašedlé, takže to vypnout nejde. Viz obrázek.
V Network logu jsem našel hlášky:
25-08-2019 10:34:01    [DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 64 to 100
25-08-2019 10:43:26    [DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 100 to 136
25-08-2019 11:33:56    [DFS] Radar signal detected, DFS sequence applied, channel changed from 136 to 100
Problém jsem řešil i technikem UPC a ten tvrdí, že modem přenastavil, aby se nepřepínal. Podle chování modemu to ale vypadá, že modem
ignoruje i technickou podporu a dělá si co chce.

   
Modem: Compal CH7465LG
Verze firmare: CH7465LG-NCIP-6.12.18.25-2p4-NOSH
 
   
Děkuji za každou radu, která by mi mohla s tímto problémem pomoct.    

firefox_PTetyYkXoR.png

Odesláno

Veď to máš v logu - DFS radar signal detected.. modem zistil radarový signál na tom kanáli a preladil sa, tak ako má.. aby nerušil radar!

Nastav si kanál 36 až 48, tie nie sú DFS a sú pre indoor použitie, tie sa ti nebudú meniť.. ale budeš mať asi o 3 dBm nižší výkon.

  • Super
  • -
  • Základní
  • -
  • Bratislava
Odesláno

Mockrát díky, zkusím. I když mně trochu překvapuje, že UPC dovoluje používat kanály, které nejsou určené pro indoor použití a tudíž mohou něco rušit. 

Odesláno

Právě že jsou pro indoor použití, ale ne na venkovní. A při jejich používání nesmí člověk rušit radary.

  • Super
  • Premium 5G
  • 18+
  • Vodafone Station WiFi 6
  • Brüx
Odesláno

Zdar, to by mě zajímalo, o jaké radary v tomto konkrétním případě jde. Že bych jako docela rád některé rušil :-)

  • -
  • -
  • Komplet
  • Takový bílý, nastojato
  • Praha Žižkov
Odesláno

Dnes jsem přišel z práce, namátkově se podívu do nastavení modemu a do nevidí oko mé modravé. Wifi je přepnutá na kanál 104, i když včera tam na 100 % byl kanál 48.
Bohužel z logu nejde zjistit co způsobilo přepnutí kanálu, v noci se aktualizoval firmware a záznamy starší než 26.8.2019 3:00 tam už není vidět.

Odesláno

2 Marek-26: Díky!

  • -
  • -
  • Komplet
  • Takový bílý, nastojato
  • Praha Žižkov
  • po měsících...
Odesláno
V 26. 8. 2019 v 5:26 PM, jeffraska napsal:

Dnes jsem přišel z práce, namátkově se podívu do nastavení modemu a do nevidí oko mé modravé. Wifi je přepnutá na kanál 104, i když včera tam na 100 % byl kanál 48.
Bohužel z logu nejde zjistit co způsobilo přepnutí kanálu, v noci se aktualizoval firmware a záznamy starší než 26.8.2019 3:00 tam už není vidět.

Z logu to nezjistíš, vzdálený přístup tam vidět není. Změnilo ti to UPC na dálku i když to nechtějí přiznat. Mě to dělají pořád už měsíc, tak jsem volal na jejich linku a tři technici mě lhaly, že nic takového UPC nedělá. Po přečtení několika diskusí mám jasno. Stačí se podívat na obrázek v prvním komentáři a co je úplně na konci za položku kterou nelze vypnout - Smart WiFi: Enable channel optimalization. A kdopak tu optimalizaci asi dělá??? UPC, protože router nemůže když má manuálně nastavený kanál. Vyřešíš to tak že si koupíš vlastní WiFi router. Ke všemu i TP-link za 700 korun má větší dosah, lepší rychlosti a stabilitu WiFi než ten nepoužitelný conect box který na webu UPC označuje jako super výkonné zařízení s vysokým dosahem. Kolega IT expert říkal že Conect box je ještě větší krám než O2 routery a to už je co říct 🙂 Snad jim teď dá Vodafone za uši, když je převzal.

Přidat se ke konverzaci

Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

Právě prohlíží tuto stránku 0

  • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

Vodafone Czech Republic a.s.,
nám. Junkových 2808/2, 155 00 - Praha 5,
IČO 25788001, sp. zn. B 6064 vedená u Městského soudu v Praze

Vodafone Czech Republic a.s.,
Junkových sq. 2808/2, 155 00 - Prague 5,
CRN 25788001, file number B 6064 kept at the Municipal Court in Prague

Powered by Invision Community