Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Návštěvník Evzen

Ze jsem tak smělý - co ma spolecneho prirucka o nastaveni pripojeni k Inrternetu s konfiguraci nejakeho konkretniho programu?!

Ze bys po nich treba taky mohl chtit, aby v te prirucce bylo, jak nakonfigurovat pristup treba k tobe do firmy pres VPN, nebo jinou zcela nesouvisejici vec...

Odkaz ke komentáři
https://www.techforum.cz/topic/20191-bezpe%C4%8Dnostn%C3%AD-incident/page/2/#findComment-133213
Sdílet na ostatní stránky

před 21 hodinami, Evzen napsal:

Ze jsem tak smělý - co ma spolecneho prirucka o nastaveni pripojeni k Inrternetu s konfiguraci nejakeho konkretniho programu?!

Ze bys po nich treba taky mohl chtit, aby v te prirucce bylo, jak nakonfigurovat pristup treba k tobe do firmy pres VPN, nebo jinou zcela nesouvisejici vec...

V příručce je na straně 42 kapitola : VII. Nastavení poštovního klienta

před 20 hodinami, tomus napsal:

@petrmet Co přesně je v tom emailu od UPC napsané?

Uvedl jsi zde pouze krátký úryvek. 

Podle charakteru aktivity, která byla u Vás zjištěna, se některé Vaše zařízení připojené k Internetu pravděpodobně stalo obětí nákazy malwarem ze sítě botnet. Obecně se jedná o speciálně upravený škodlivý program instalovaný do zařízení zpravidla bez vědomí uživatele nebo z nepozornosti. Často je takto napadána výpočetní technika bez aktivní ochrany v reálném čase (chybí antiviry nebo jiný bezpečnostní program) nebo pravidelně aktualizovaného software. Někdy se malware šíří zneužitím obecně známé nevyřešené zranitelnosti v systémech. Po průniku infekce je aktivita programu řízena skrytě na dálku za účelem způsobení škody ostatním uživatelům veřejné sítě Internet, případně přímo Vám (z Vašeho zařízení se tak může stát nástroj pro rozesílání spamu, DDoS útoky na velké korporace nebo internetové služby, může dojít k odesílání citlivých dat uživatele apod.)
Bližší informace o tomto typu nákazy získáte například zde:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Botnet

Přestože je společnost UPC přesvědčena, že zmíněný nedostatek není způsoben z Vaší strany úmyslně, musíme Vás touto cestou upozornit a současně nabídnout pomoc. Pro odstranění výše uvedených zranitelností Vám doporučujeme zkontrolovat zabezpečení všech Vašich zařízení, které k internetu připojujete, prostřednictvím některého z dostupných antivirových programů (pro účely okamžité nápravy aktuálního bezpečnostního incidentu lze u řady z nich využít bezplatného zkušebního období, případně existují i zcela bezplatné verze). Příklad některých z nich uvádíme zde:
UPC Smart Guard (bezpečnostní balík UPC od výrobce F-Secure pro PC a Mac, dostupný na http://www.upc.cz/internet/bezpecny-internet/)
Free Antivirus společnosti AVAST (pro PC s Windows a mobilní zařízení s Android OS a iOS, dostupný na https://www.avast.com/cs-cz/index
Malwarebytes Anti-Malware  (vhodný pro odstraňování malware, pro PC a Mac a mobilní zařízení s Android OS, dostupný na https://www.malwarebytes.com/mwb-download/thankyou/)
Norton Security společnosti Symantec (pro PC s Windows a mobilní zařízení s Android OS a iOS, zkušební verze, dostupná na https://cz.norton.com/downloads)
Eset Family Security Pack (pro PC s Windows a mobilní zařízení s Android OS a iOS, zkušební verze, dostupná na https://www.eset.com/cz/domacnosti/family-security-pack/)
Kaspersky Internet Security (pro PC s Windows a mobilní zařízení s Android OS a iOS, zkušební/placená verze, dostupná na https://www.kaspersky.cz/#compare-products)

Potřebujete-li více informací s řešením výše uvedeného incidentu, kontaktuje prosím naše pracovníky technického oddělení pomocí e-mailu technicka.podpora@upc.cz, případně na telefonním čísle +420 241 005 100. Při komunikaci s našimi pracovníky uvádějte prosím číslo incidentu 84351.

Včasným odstraněním závadného stavu do 14 dnů od doručení tohoto sdělení předejdete situaci, při které bude společnost UPC nucena v souladu s Všeobecnými obchodními podmínkami omezit téměř veškerý odchozí provoz služeb. Bude povolena komunikace pouze na portech 80 (http), 443 (https), 110 (POP3), 143 (IMAP), 53 (DNS), 67 a 68 (DHCP).

Pro zajištění přiměřené ochrany Vaší výpočetní techniky včetně uložených dat před útoky z internetu doporučujeme v budoucnu nepodceňovat význam placených antivirových programů nebo bezpečnostních balíků a instalovat je nejen na všechny Vaše počítače, ale také na mobilní zařízení, která využívají připojení k internetu (smartphony, tablety aj.), můžete tím omezit nebo vyloučit výskyt podobných bezpečnostních incidentů.

Věříme, že výše uvedené sdělení, kterým se snažíme zamezit možné zneužití veřejné komunikační sítě UPC a jejich služeb, přijmete s pochopením, neboť tím bude zajištěna nejen bezpečnost Vaše, ale i všech ostatních uživatelů.

S pozdravem

Klientské centrum – technická podpora
UPC Česká republika, s.r.o.
tel: +420 241 005 100
email: technicka.podpora@upc.cz

 

  • Internet 300
  • -
  • TV Start
  • Wifi Modem Compal
  • Praha 10
Odkaz ke komentáři
https://www.techforum.cz/topic/20191-bezpe%C4%8Dnostn%C3%AD-incident/page/2/#findComment-133363
Sdílet na ostatní stránky

před 9 minutami, Adolf.Shitler napsal:

Na straně 41 je sice uvedeno "VII. Nastavení poštovního klienta", ovšem hned pod tím je dodatek "Outlook Express, Windows Live Mail" a o nějaké Mozille ani slovo.

Doporučuji inspiraci např. u O2

https://www.o2.cz/osobni/techzona-doplnkove-sluzby-adsl-vdsl-internet/113325-nastaveni.html

  • Internet 300
  • -
  • TV Start
  • Wifi Modem Compal
  • Praha 10
Odkaz ke komentáři
https://www.techforum.cz/topic/20191-bezpe%C4%8Dnostn%C3%AD-incident/page/2/#findComment-133371
Sdílet na ostatní stránky

před 3 minutami, Adolf.Shitler napsal:

Když je O2 tak fantastický, tak je s podivem, že setrváváš u UPC 😄

Nevím o tom, že bych někde tvrdil něco o tom, kdo je fantastický nebo není. Jen řeším problémy a když si nevím rady, tak je hledám tady nebo u podpory poskytovatele, kterého mám a platím.

Upraveno uživatelem petrmet
  • Internet 300
  • -
  • TV Start
  • Wifi Modem Compal
  • Praha 10
Odkaz ke komentáři
https://www.techforum.cz/topic/20191-bezpe%C4%8Dnostn%C3%AD-incident/page/2/#findComment-133379
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Evzen

For je v tom, kde se u lidi bere ten nazor, ze poskytovatel pripojeni k Internetu by mel poskytovat i rady k pouzivani toho pripojeni.
Prece u prodejce kuchynskeho sporaku taky nepozaduju rady k tomu, jak udelat dobrej gulas...

Nicmene pravdou je, ze v dnesni dobe mit v te prirucce navody na daaaaavno nepodporovane programy je komedie, to kazdopadne.

Upraveno uživatelem Evzen
Odkaz ke komentáři
https://www.techforum.cz/topic/20191-bezpe%C4%8Dnostn%C3%AD-incident/page/2/#findComment-133383
Sdílet na ostatní stránky

@petrmet ISP ti poskytuje internet. A taky s ním neřešíš, jak nainstalovat třeba ovladače k síťovému adaptéru. Pokud si s tím nevíš rady, pak se obrátíš na někoho, kdo se tím zabývá. U poštovního klienta a dalších programů to stejné.

  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
Odkaz ke komentáři
https://www.techforum.cz/topic/20191-bezpe%C4%8Dnostn%C3%AD-incident/page/2/#findComment-133385
Sdílet na ostatní stránky

Přidat se ke konverzaci

Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložit jako upravený text.   Obnovit formátování

  Pouze 75 emotikon je povoleno.

×   Váš odkaz byl automaticky vložen.   Místo toho zobrazit jako odkaz

×   Váš předchozí obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Nahrajte nebo vložte obrázky z URL adresy.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...