Přejít na obsah

Featured Replies

Odesláno

Odstraňování potíží s připojením k internetu

Návod pro zákazníky, kteří mají problémy s dosažením maximální rychlosti nebo její stabilitou, popř. s výpadky během zvýšené zátěže v obou směrech.

 

1. Zjištění internetového tarifu a jeho parametrů

- Jaký tarif odebíráte, můžete zjistit ve smlouvě nebo po registraci a přihlášení na stránce Moje UPC.

- Specifikace vašeho tarifu najdete vždy v aktuálním ceníku.

- Pokud se váš tarif již neprodává, můžete snadno přejít na výhodnější službu prostřednictvím kontaktního formuláře.

 

2. Přesné změření rychlosti

- Stáhněte si program Network Meter (cca 300 KB).

- Pro měření downloadu jděte na tyto dvě stránky - #1 + #2 a stahujte ISO soubory - na každých 10 Mb/s rychlosti vašeho připojení jeden. Sledujte rychlost a její stabilitu po dobu několika minut v programu Network Meter.

- Pro měření uploadu jděte na stránku http://uloz.to. Nahrávejte jeden ze stažených souborů po dobu několika minut a sledujte rychlost i její stabilitu v programu Network Meter.

 

3. Řešení problémů na straně uživatele

- Zjistěte, zda není modem vystavován teplotě nad 50°C, např. pokud je v horkých letních dnech umístěn blízko okna na přímém světle.

- Zkontrolujte všchny kabely, jestli jsou správně zapojené, pevně drží ve všech konektorech a nejsou kdekoliv zlomené, skřípnuté nebo jinak poškozené.

- Ověřte si kvalitními programy, zda se v počítači nevyskytuje škodlivý software. Mezi nejlepší patří kombinace Kaspersky Internet Security + SpyBot Search & Destroy. Před zahájením kontroly a pro její rychlejší průběh vyčistěte počítač automaticky a bez rizika od dočasných a nepotřebných souborů programem CCleaner (nemusí se instalovat, stačí spustit).

- Odpojte router, pokud jej máte v domácí síti, a restartujte modem prostřednictvím rozhraní na adrese http://192.168.100.1 nebo vytažením na 30 sekund ze zásuvky.

- Znova otestujte rychlost připojení.

- Pokud problémy přetrvávají, otestujte rychlost na jiném počítači, který bude spojen přímo s modemem.

 

4. Řešení problémů na straně UPC

- Pokud jste vyloučili chybu na vaší straně, přichystejte si číslo smlouvy, zapněte stahování nebo odesílání (podle toho, s čím máte potíže) a zavolejte do kontaktcentra nahlásit poruchu.

- Popište závadu a rovnou vyjmenujte vše, co jste vyzkoušeli a jak jste měřili rychlost (body 2 a 3).

Upraveno uživatelem Návštěvník

  • -
  • -
  • jenom testuju
  • Vodafone TV app Samsung
  • Praha
Odesláno

...jeste doplnim bod 3 - pokud mozno neukladejte modem na jina zarizeni vyrazujici teplo. Normalne vse funguje, ale v pripade velmi tepleho pocasi viz minuly tyden, muze dochazet k vnitrnimu prehrati a modem pote neni schopen navazat spojeni. Po castecnem vychladnuti opet funguje.

Odesláno
  • Autor

jn, ve specifikacích modemu píšou, že max. provozní teplota je 50°, což může bejt přes léto někde za oknem docela problém :arrow: doplněno...

  • -
  • -
  • jenom testuju
  • Vodafone TV app Samsung
  • Praha
  • po měsíci...
Odesláno

A ještě pár poznámek. Netelefonujte na KC z telefonu UPC. Možná bude nutný restart modemu od nich a to by pak hovor vypadl a volali byste znova. Pozor na to. Další nutností je povypínat během testování rychlosti vše na pozadí, co je připojené k netu a vytěžuje připojení (p2p klienty, instant messaging, Skype, apod..). Zkresluje to výsledky. Další nutností bývá u vyšších rychlostí (10 Mb a vyšší) optimalizace TCP/IP protokolu. Problém se týká Windows XP a starších. Nejlépe to provedete nějakou utilitkou, která to udělá za vás (modul v Tune Up Utilities nebo přímo UPC Fiber Power Optimizer, apod.) Novější Linuxové distribuce jsou bez problému.

Odesláno
  • Autor

na KC volat jedině z telefonu UPC, pokud to je zrovna technicky možný, potože je to zadarmo, v případě potřeby zavolají zpátky...

a pak určitě nepoužíat na starejch systémech nějaký tuneup nesmysly, jenom to de do háje a následuje čistá instalace... pokud už někdo použíá starej systém, tak jedině s fiber power optimizerem...

vypínat p2p určitě, ale sykpe, msn apod. zatěžuje připojení neznatelně, pokud se zrovna nepřenášej soubory, takže se to nemusí až tak přehánět :)

  • -
  • -
  • jenom testuju
  • Vodafone TV app Samsung
  • Praha

Přidat se ke konverzaci

Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

Právě prohlíží tuto stránku 0

  • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

Vodafone Czech Republic a.s.,
nám. Junkových 2808/2, 155 00 - Praha 5,
IČO 25788001, sp. zn. B 6064 vedená u Městského soudu v Praze

Vodafone Czech Republic a.s.,
Junkových sq. 2808/2, 155 00 - Prague 5,
CRN 25788001, file number B 6064 kept at the Municipal Court in Prague

Powered by Invision Community