Přejít na obsah

oprávněná exekuce od UPC ??? varování pro všechny zákazníky


Doporučené příspěvky

Návštěvník LaBez

ZAČÁTEK NEHEZKÉHO PŘÍBĚHU:

 

27. května 2010 jsem obdržel obyčejný dopis, ve kterém jsem byl vyzván, abych ještě téhož dne uhradil částku 15.000,- Kč. Dopis byl napsán 27. dubna 2010, proto je s podivem, že jej pošta doručila až po měsíci od jeho sepsání. Kde se tedy po celou dobu pohyboval, kdo ví...

 

Dva dny předtím jsem byl kontaktován na svůj mobilní telefon pracovníkem Českého inkasního kapitálu, a.s., říkejme mu třeba pan X, jehož jméno je na dopisu uvedeno. Pan X telefonoval ze skrytého čísla a zajímal se jen o mou adresu, na kterou mi může doručit poštovní zásilku. Sdělil jsem mu adresu svého trvalého pobytu, jedinou oficiální adresu, na kterou mi již od narození chodí veškeré poštovní dokumenty. Také jsem se ihned zajímal, z jakého důvodu potřebuje adresu mého trvalého pobytu, načež mi odpověděl, že se jedná o postoupenou pohledávku za pozdně vrácené zařízení od společnosti UPC, kterou bude společnost Český inkasní kapitál vymáhat. Uvedené zařízení již ovšem bylo společnosti UPC osobně vráceno 13. května 2010, tedy 2 týdny před výše zmíněným telefonátem. Proto jsem chtěl co nejdříve tento problém vyřešit a pan X slíbil, že mi do pár minut pošle tento dopis i na můj email, abych nemusel čekat jeho doručení poštou. Je to dnes již druhý měsíc od telefonátu a slib pana X dosud není splněn....

 

Ihned po ukončení telefonátu s panem X jsem kontaktoval infolinku společnosti UPC s žádostí o podání podrobnější informace, z jakého důvodu postoupili pohledávku za pozdně vrácené zařízení. A to bez jediného předchozího upozornění (telefonicky nebo emailem, protože adresu trvalého pobytu si ani neráčili při podpisu smlouvy z občanského průkazu opsat!), přestože již měla zařízení opět ve svých rukou a správný telefonický i emailový kontakt dokonce několikrát ověřený na základě dřívější korespondence! Na infolince mi jen kontaktní pracovnice několikrát sdělila, že se mnou odmítá o čemkoliv mluvit, nesdělí žádné informace a nepředá mi kontakt na žádnou oprávněnou osobu za společnost UPC, se kterou bych mohl komunikovat. Stále se jen odvolávala na znění smlouvy, podle které společnost UPC, dle jejího názoru, správně postupovala. Na závěr se zmínila, že mou stížnost může aspoň předat na reklamační oddělení. Na základě tohoto telefonátu mě cca po 2 hodinách kontaktovala paní Baštová z reklamačního oddělení emailem, že pohledávka byla prodána již 14.dubna 2010, a proto není možné mou reklamaci považovat za oprávněnou.

 

27. května 2010 mi tedy byl dopis doručen, musím konstatovat, že se štěstím. Přestože jsem panu X uvedl adresu správnou, na dopisu je uvedena adresa mylná, s chybným PSČ. Druhé překvapení nastalo, když v záhlaví dopisu byla uvedena adresa původního místa instalace, odkud jsem se před rokem odstěhoval...

 

CO SE UDÁLO PŘED ROKEM...

 

Již 7. července 2009 obdržela společnost UPC písemnou informaci o mém odstěhování z adresy původní instalace (které předcházela výpověď smlouvy zadaná přes webové rozhraní). Dokonce jsem byl týž den osobně přítomen odpojení mého zařízení technikem UPC i následné instalaci nového zařízení pro nového klienta na témže místě. Po odpojení zařízení jsme se s technikem domluvili, že si pro zařízení někdo přijede (ihned jej převzít k mému překvapení odmítl), a proto jsem jej nechal na místě původní instalace. Kdybych tušil, že je to jen jeden z dalších nesplněných slibů, odeslal bych zařízení poštou. Ovšem vzhledem k osobním negativním zkušenostem s poštovními službami jsem uvítal možnost osobního odběru, při kterém mohlo být zařízení zároveň pro funkčnost překontrolováno. Kdyby totiž přišlo poštou poškozeno, chtěli by pokutu stejně uhradit.

 

PO 10 MĚSÍCÍCH BEZ VYZVEDNUTÍ JSEM KONTAKTOVAL UPC...

 

Jelikož se ovšem po další měsíce nic ze strany společnosti UPC nedělo, obrátil jsem se sám 6. května 2010 na operátorku infolinky, která mi také přislíbila zajištění vyzvednutí zařízení. Toto vyzvednutí se opět za mé osobní účasti stalo 13. května 2010, tedy 14 dní před obdržením dopisu o postoupení pohledávky.

 

AKTUÁLNÍ SITUACE

 

Až po mém druhém dopisu na společnost Český inkasní kapitál, a.s., který jsem musel adresovat přímo do vlastních rukou předsedovi představenstva, aby se mi vůbec ráčili ozvat, mně odeslali stručné psaní, že se jedná opravdu o pohledávku za nevrácená zařízení a že chtějí všechny peníze zaplatit ihned bez jakéhokoliv odkladu či splátkového kalendáře. Vyhrožování soudem a exekucí je samozřejmou součástí každého dopisu ze stran obou společností. V příloze druhého dopisu jsem také obdržel 2 kopie prvních předžalobních upomínek od UPC, které byly ovšem adresované na místo původní instalace, ze které jsem se již předtím odstěhoval a na schránce tudíž nebylo mé jméno a dopisy se měly UPC vrátit. Nyní tedy čekám na výzvu k soudnímu jednání, se kterou poté navštívím některého právníka a uvidíme, co dokáže náš soudní systém....

 

PROTO SI VŽDY ČTĚTE KOMPLETNÍ PODMÍNKY KE SMLOUVÁM A NEVĚŘTE NIKOMU JEHO SLIBY. SE SVÉ PRAXE VÍM, ŽE JE VŽDY NĚKOLIK ÚSPĚŠNÝCH CEST, JAK PŘEDEJÍT SOUDNÍM TAHANICÍM. BOHUŽEL UPC TYTO CESTY NEVYUŽÍVÁ A RADĚJI BUDE TRÁVIT ČAS A UTRÁCET PENÍZE ZA ZBYTEČNÉ POSTOUPENÍ POHLEDÁVEK!!!

 

pokud máte podobnou zkušenost, napište, zatím budu doufat, že jsem v tomto jediný a poslední...

 

Pavel

chyba byla kontaktovat upc až po 10 měsících a nechávat modem bez dozoru na původní adrese... chyby se stávají i na straně upc, tak je třeba jim předcházet a tim se vyhnout případnejm komplikacím... mně tu někdo nechat modem, tak jim spamuju kontaktcentrum jak o život, dokud by si pro něj někdo nepřišel...

  • -
  • -
  • jenom testuju
  • Vodafone TV app Samsung
  • Praha

...(ihned jej převzít k mému překvapení odmítl)...

 

Nechápu proč ten technik nechtěl převzít starý modem. Co uvedl za důvod ?

  • 150 Mb/s
  • -
  • Start
  • TC7200 (bridge mod), Router Asus RT-AX55
  • Litoměřice

Bohuzel to je stale dokola stejny problem, nevracene zarizeni,

jakmile vas UPC odpoji a ukonci uzivani sluzby, na nic necekat a zarizeni postou vratit jak je napsano ve vseobecnych podminkach UPC na http://www.upc.cz/pdf/VOP_UPC.pdf

 

Pokud si projdete forum, najdete zde par dalsich podobnych pripadu, i kdyz tento je opravdu zamotany, jsem docela zvedav jak to nakonec dopadne.

  • Kabel 150 Mb/s
  • -
  • Komfort
  • Compal VF, VTV box, CA modul
  • Brno

Abych k tomu taky něco málo napsal :)

 

Technik pokud to není předem domluveno a nemá to uvedené v zakázkovém listu nesmí převzít zařízení :!:

Tolik k dotazu Jirky.

 

Další věcí je že klient je dle VOP povinen navrátit zařízení do 7 dnů od ukončení smlouvy na vlastní náklady a riziko. Proto taky UPC doporučuje pojistit zásilku na 5000Kč (za každé zařízení). Pokud poté dojde vadné a nebo vůbec tak se škoda uhradí z pojištění.

 

Vyzvednutí zařízení technikem zdarma je možné na základě předchozí domluvy na KC provést v den odpojení na adrese kde byli služby připojeny. Pokud si kl. bude přát vyzvednout zařízení po odpojení zaplatí 303Kč za výjezd technika. Na jiné adrese není možné zařízení odevzdat.

 

Pokud je již pohledávka postoupená na KC k tomu již žádné info nedostanete.

 

UPC není povinno zjišťovat na které adrese se zdržujete popř. budete zdržovat. Dle VOP jste povinni dokonce takovou změnu UPC hlásit. Napsat jim jinou doručovací adresu není zas tak namáhavé :wink:

 

Pokud to budete chtít dotáhnout až k soudu myslím si že neuspějete. Ale můžete to zkusit :wink: Pokud by jste zareagoval ještě na před-žalobní upomínku tak si myslím že by jste se domluvil ale po roce už asi ne.

  • Super
  • Premium 5G
  • 18+
  • Vodafone Station WiFi 6
  • Brüx
Návštěvník Dinkylinky

A jak je to, když se změnila jen smlouva při přechodu na vyšší nabídku a vymění se modemy, přičemž u UPC stále pokračujete? Tam je psáno ve VOP, pokud tomu rozumím, že v tom případě se jednorázová smluvní pokuta 5000 neuplatňuje? Pletu se?

A jak je to, když se změnila jen smlouva při přechodu na vyšší nabídku a vymění se modemy, přičemž u UPC stále pokračujete? Tam je psáno ve VOP, pokud tomu rozumím, že v tom případě se jednorázová smluvní pokuta 5000 neuplatňuje? Pletu se?

V tomto případě se jedná o výměnu zařízení. TZN. že přinese nový a odnese starý MDM (popř. STB). Ovšem za předpokladu že se smlouva pouze změní. Pokud se stará zruší a udělá jiná tak je potřeba si pohlídat (domluvit) vyzvednutí zařízení nebo zaslat na sběrné místo.

 

edit: A pokud se jedná o přepis smlouvy na nového uživatele převádí se i zařízení.

  • Super
  • Premium 5G
  • 18+
  • Vodafone Station WiFi 6
  • Brüx
Návštěvník LaBez
chyba byla kontaktovat upc až po 10 měsících a nechávat modem bez dozoru na původní adrese... chyby se stávají i na straně upc, tak je třeba jim předcházet a tim se vyhnout případnejm komplikacím... mně tu někdo nechat modem, tak jim spamuju kontaktcentrum jak o život, dokud by si pro něj někdo nepřišel...

 

to je jasný, jen jsem ho tam nechal v dobré víře, že si ho fakt vyzvednou, zvlášť když si ho pak přišel vyzvednout soused z horního patra, co u UPC dělá...

Návštěvník LaBez
...(ihned jej převzít k mému překvapení odmítl)...

 

Nechápu proč ten technik nechtěl převzít starý modem. Co uvedl za důvod ?

 

důvod ti přesně nepovím, tuším jen, že mluvil něco o tom, že teď si ho vyzvednout nemůže, protože měl plné ruky kabelů. Je to ale divný. Nebo že by to byl dobrý způsob, jak se spolehnout na to, že to lidi nestihnou vrátit a napaří jim pak pokutu 5.000 Kč za modem v hodnotě 1.000,- Kč....???

Přidat se ke konverzaci

Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložit jako upravený text.   Obnovit formátování

  Pouze 75 emotikon je povoleno.

×   Váš odkaz byl automaticky vložen.   Místo toho zobrazit jako odkaz

×   Váš předchozí obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Nahrajte nebo vložte obrázky z URL adresy.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...