Přejít na obsah

Featured Replies

Odesláno
UPC zcela jistě žádnou reklamu nikam necpe, prostě si zadá roznos reklamy někde u pošty nebo jinýho subjektu a ten to pak realizuje, takže nadávat jemu. Jinak stačí dát na schránku upozornění, že nechci reklamu a nic tam nechodí.

U roznosu letáků je tohle polovhození do schránky příplatková služba, v instrukcích pro doručovatele bývá i vysloveně napsáno, že se třeba nemají letáky nechávat nikde ležet nebo že se má doručit i do schránek s nápisem nevhazovat reklamu. Chodí to pak dokonce kontrolovat "distribuční inspektoři". Dá se tedy říct, že si to UPC nejspíš vyloženě objednalo. Šetřete si slova jako "zcela jistě" pokud si nejste zcela jistý ;)

Nevím u koho to takto funguje, ale co znám třeba Direct Servis a Českou poštu, tak zcela jistě ne. A naprosto vyloučený je pak vhazování do schránek, kde je to výslovně zakázaný, na to si všechny distribuční společnosti dávají bacha (jedině individuální pochybení nějakýho pracovníka může svědčit o opaku). Takže já si jistej jsem naprosto, ale u tebe mám pochybnosti, jestli nevaříš z vody :D

Odesláno
YABAKA: Čímpak to je, že tyhle prasárny dělá pouze brigádník najatý UPC, zatímco brigádníci od okolních hypermarketů a jiných prodavačů teplé vody se chovají slušně. Asi to bude instrukcemi.

Takový letáky má po barákách kde kdo, naposledy jsem to viděl u Netboxu a Kauflandu (ten dokonce lidem, co mají na schránce výslovně uvedený, že si nepřejou reklamu, tam vhází leták s možností, že jim dá nálepku "nechceme reklamu mimo Kaufland").

Odesláno

Yabaka: Máme vedle schránek drátěný regálek a letáky dávají roznašeči tam. Zcela dobrovolně. To je dobrý vynález, pořiďte si to taky. Podle mě to působí na osloveného klienta lépe, protože se to na něj útočně nevyvalí ze schránky, ale sám si může vybrat. A taky si vybírá, jak pozoruju lidi.

Odesláno

To je ovšem zcela proti zájmu těch, kteří ty letáky vydávají. Jejich zájmem je oslovovat všechny, bez ohledu na to, jestli si to přejí či ne. Na tom je založen celý reklamní a marketingový průmysl.

Odesláno

Tak jestli je to oslovení typu pěstí do tváře :D Ale řekl bych, že tento způsob komunikace je vhodný jen pro fázi "hele, existujeme", což v domě, kde má UPC zásuvku doma každý, je už zbytečné. Zajímavé že O2 se u nás takto nevnucuje.

Odesláno
To je ovšem zcela proti zájmu těch, kteří ty letáky vydávají. Jejich zájmem je oslovovat všechny, bez ohledu na to, jestli si to přejí či ne. Na tom je založen celý reklamní a marketingový průmysl.

Jenomže v tomhle případě je zájem těch, co si tyto letáky (ale i jiný druh reklamy - e-mail telefon) dostávat nepřejí, zcela jednoznačně nadřazený zájmům marketingových agentur a je to ošetřeno i v zákoně 40/1995 Sb. o regulaci reklamy. Ten ve svém ustanovení § 2 odst. 1 písm. e) stanoví, že se zakazuje šíření nevyžádané reklamy, pokud vede k výdajům adresáta nebo pokud adresáta obtěžuje. Ustanovení též říká, že za reklamu, která obtěžuje, se považuje reklama směřující ke konkrétnímu adresátovi za podmínky, že adresát dal předem jasně a srozumitelně najevo, že si nepřeje, aby vůči němu byla nevyžádaná reklama šířena.

 

Dozorovým orgánem je Krajský živnostenský úřad, ale obrátit se obtěžovaný může i např.na Úřad na ochranu osobních údajů. Postihy pak mohou být až v řádu milionových částek. Jako jasné a srozumitelné vyjádření, že si reklamu nepřejete je nálepka na schránce nebo i cedule vedle schránek v bytových domech, kde je napsáno, aby se letáky nevhazovali do schránek, ale do speciální krabice nebo regálku. Pokud to není respektováno, pak už nesmí být jen člověk líný obrátit se na příslušnou instituci.

Odesláno
UPC zcela jistě žádnou reklamu nikam necpe, prostě si zadá roznos reklamy někde u pošty nebo jinýho subjektu a ten to pak realizuje, takže nadávat jemu. Jinak stačí dát na schránku upozornění, že nechci reklamu a nic tam nechodí.

U roznosu letáků je tohle polovhození do schránky příplatková služba, v instrukcích pro doručovatele bývá i vysloveně napsáno, že se třeba nemají letáky nechávat nikde ležet nebo že se má doručit i do schránek s nápisem nevhazovat reklamu. Chodí to pak dokonce kontrolovat "distribuční inspektoři". Dá se tedy říct, že si to UPC nejspíš vyloženě objednalo. Šetřete si slova jako "zcela jistě" pokud si nejste zcela jistý ;)

Nevím u koho to takto funguje, ale co znám třeba Direct Servis a Českou poštu, tak zcela jistě ne. A naprosto vyloučený je pak vhazování do schránek, kde je to výslovně zakázaný, na to si všechny distribuční společnosti dávají bacha (jedině individuální pochybení nějakýho pracovníka může svědčit o opaku). Takže já si jistej jsem naprosto, ale u tebe mám pochybnosti, jestli nevaříš z vody :D

 

Nevařím z vody. Vím hodně dobře o čem mluvím. Jinak Direct Servis nebo Česká Pošta asi nebudou ty nejlepší distributoři letáků, když nezvlánou zadání jako "leták musí ze schránky koukat ven"... Nebo možná "zcela jistě" zase neznamená "zcela jistě"...

Odesláno

To jsou distributoři letáků, kteří dodržují jak zákon, tak jistou etiku. A to i v případě, že je zadavatel nějaký narcis, kterej si myslí, že zrovna na jeho letáky jsou všude všichni zvědaví. Už tady opravdu není džungle poloviny 90 let, ale rok 2015.

Odesláno

Tak zcela jistě si v téhle bublině žít můžeš, ale fakt je ten, že pokud inzerent, resp. zadavatel/agentura chce doručit do všech schránek, tak tu službu neofiko stejně dostane.

 

Tady se ale bavíme o napůl čouhajících letácích ze schránky. A to je prostě naprosto běžná dodatečná volba u doručení. Před pár lety tímto stylem objednával řeba T-Mobile takové letáky ve tvaru deštníku - záměrně měl čouhat ven. Předpokládám, že nepracujete v marketingovém oddělení UPC, abyste to mohl "zcela jistě" vyvracet.

Odesláno

Už ti to tady napsal Katoda, tak furt nevymýšlej nějaký svoje příběhy. Nalep si na schránku, že nechceš reklamu a nebudeš tam žádnou dostávat. A pokud ano, obrať se na ŽÚ nebo ÚOOÚ. Tečka i s deštníkem :D

Přidat se ke konverzaci

Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

Právě prohlíží tuto stránku 0

  • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

Vodafone Czech Republic a.s.,
nám. Junkových 2808/2, 155 00 - Praha 5,
IČO 25788001, sp. zn. B 6064 vedená u Městského soudu v Praze

Vodafone Czech Republic a.s.,
Junkových sq. 2808/2, 155 00 - Prague 5,
CRN 25788001, file number B 6064 kept at the Municipal Court in Prague

Powered by Invision Community