Návštěvník Retiree Odesláno 9. února 2012 Sdílet Odesláno 9. února 2012 (upraveno) Nejprve si ujasněme pojmy: CI rozhraní, Common Interface, Univerzální, běžné rozhraní. Známé též jako PCMCIA II z výpočetní techniky. V podstatě konektor umístěný obvykle v šachtě na přijímacím zařízení (televizor, set-top box, PC karta). CA Modul, Conditional Access Module, Modul podmíněného přístupu. Převážně zásuvný modul s čipem, který spolu s dešifrovací (smart) kartou zajišťuje dešifrování zakódovaného programu, v případě kabelového UPC je to šifrovací systém CONAX CAS 7. Vzájemná komunikace mezi CI a CAM se děje prostřednictvím CI protokolu, viz třeba zde: http://www.digitalnik.cz/zpravodajstvi/ ... ch-modulu/. Vedle staršího protokolu CI se nově zavádí rozhraní s protokolem CI+ a, bohužel pro zákazníky, jej od nového roku zavádí i UPC. Nebudu to dál rozebírat, nejsem odborník, ale shrnu: Přijímač s rozhraním CI+ bude pracovat se starším CA modulem Přijímač se starším rozhraním CI nebude s novým modulem CA+ pracovat Pro úplnost, přijímač s rozhraním CI bude pracovat jen s modulem CA a samozžejmě přijímač s rozhraním CI+ bude pracovat s modulem CA+ i CA. Do jisté míry je to od UPC podraz na zákazníky, ale je to dáno vývojem techniky, ale hlavně tlakem různých tzv. organizací a spolků na ochranu autorských práv a reklamních lobby. Varování: Před zamýšleným nákupem CA modulu, ať už od LICY, nebo od UPC, si důkladně rozmyslete, zda a k čemu jej zamýšlíte používat a zda bude s vaším přijímačem pracovat. Nové televizory již obvykle mají rozhraní CI+, u starších (nedokážu určit, jak starých, dejme tomu 2 roky) nebudou nové CA moduly pracovat. Prosim vsechny uzivatele co pouzvaji CA modul, at se mrknout v menu vaseho pristroje do informaci a poslou sem detailni informace o pouzivanem CA modulu, (seriové číslo a č.karty radeji neuvadejte). Admin fora Podle informací od ski1961 z 16.2. tr. UPC prodává/pronajímá CA moduly pouze pro nové rozhraní CI+ firma LICA prodává CA moduly, které jso