Návštěvník 5uch Odesláno 21. prosince 2012 Sdílet Odesláno 21. prosince 2012 Zdar, již delší dobu bojuji s opakovanými krátkodobými výpadky internetu od UPC (Praha 6 - Veleslavín) Situace: asi před dvěma měsíci mi po několika letech odešel modem. Rychlost se snižovala k nepoužitelnosti. Po zásahu servisu UPC modem vyměněn za jiný (novější typ): Scientific Atlanta EPC 2203. Rychlost se zvedla. OK. Mám pocit, že výpadky začaly po této výměně. Závadu jsem znovu nahlásil, dorazil opět technik (minulý týden), vyměnil modem a napájecí zdroj za stejný typ - ale výpadky pokračují dál. Provozuji toto zapojení: Modem EPC 2203 -> Router Asus WL-520GC -> Telefonní adaptér Linksys PAP2T -> Wifi připojení k PC (stolní přístroj v jiné místnosti) -> Občasné Wifi připojení k dalším PC (notebooky) - V okamžiku výpadku nejde načíst webové stránky. - V okamžiku výpadku je VoIP telefon nedostupný (nebo se rozpadne hovor) - V okamžiku začátku výpadku kontrolky na modemu svítí jak mají, - pak ale až na napájecí kontrolku pohasnou a postupně zase s blikáním nabíhají. - poté se připojení rozběhne - výpadek trvá přibližně minutu Je možné zjistit, zda je závada na straně mého HW za modemem, nebo na straně UPC (modem, ústředna, vedení...)? Je mi trapné otravovat znovu s tou samou závadou, když jsi nejsem jist s příčinou... P.S.: Přikládám výpis z logu modemu (dostal jsem se tam díky zde zveřejněnému návodu, jak se přihlásit jako administrátor) viewtopic.php?f=1&t=3757&p=54592#p54592 Časy v logu +- minuta odpovídají času, kdy jsem zaregistroval výpadky a nemohl se dovolat: 13:00, 13:08, 13:22, 14:03, 14:32, 17:42, 18:05... zdá se, že jsem je vychytal všechny Time ID Level Description Fri Dec 21 18:06:24 2012 73040100 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID Fri Dec 21 18:06:06 2012 82000500 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... Fri Dec 21 18:05:39 2012 82000200 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out Fri Dec 21 18:05:25 2012 82000400 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un... Fri Dec 21 18:04:55 2012 82000500 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... Fri Dec 21 18:04:23 2012 73040100 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID Fri Dec 21 18:04:04 2012 82000200 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out Fri Dec 21 18:03:43 2012 82000400 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un... Fri Dec 21 18:03:13 2012 82000500 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... Fri Dec 21 17:43:22 2012 73040100 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID Fri Dec 21 17:42:52 2012 82000200 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out Fri Dec 21 17:42:40 2012 82000400 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un... Fri Dec 21 17:42:10 2012 82000500 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... Fri Dec 21 14:32:52 2012 73040100 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID Fri Dec 21 14:32:35 2012 82000200 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out Fri Dec 21 14:32:24 2012 82000400 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un... Fri Dec 21 14:31:54 2012 82000500 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... Fri Dec 21 14:04:59 2012 73040100 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID Fri Dec 21 14:04:22 2012 82000200 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out Fri Dec 21 14:03:45 2012 82000400 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un... Fri Dec 21 14:03:15 2012 82000500 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... Fri Dec 21 13:35:58 2012 73040100 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID Fri Dec 21 13:35:39 2012 82000500 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... Fri Dec 21 13:35:31 2012 82000200 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out Fri Dec 21 13:35:21 2012 82000400 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un... Fri Dec 21 13:34:51 2012 82000500 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... Fri Dec 21 13:23:01 2012 73040100 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID Fri Dec 21 13:22:47 2012 82000500 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... Fri Dec 21 13:22:42 2012 82000200 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out Fri Dec 21 13:22:22 2012 82000400 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un... Fri Dec 21 13:21:52 2012 82000500 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... Fri Dec 21 13:08:47 2012 73040100 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID Přiznám se, že tomu logu moc nerozumím, jen z něj vidím, že něco není v pořádku. Další servisní údaje z modemu: Downstream Status Operational Channel ID 7 Downstream Frequency 386000000 Hz Modulation 256QAM Bit Rate 55616000 bits/sec Power Level 0.7 dBmV Signal to Noise Ratio 38.1 dBmV Upstream Channel The data shown in the table below provides information about the signal being transmitted to the network from your cable modem. Upstream Status Operational Channel ID 6 Upstream Frequency 44300000 Hz Modulation 16QAM Symbol Rate 5120 Ksym/sec Power Level 41.2 dBmV Current Time Fri Dec 21 19:27:10 2012 Time Since Last Reset 6 days 17h:45m:37s Configuration File 001CEA8328AF-10.114.192.1.bin Cable Modem Certificate Installed Computers Detected 1 WAN Isolation OFF Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomus Odesláno 21. prosince 2012 Sdílet Odesláno 21. prosince 2012 Signal na modemu vypada dobre, zkusil bych to chvily provozovat bez routeru pro vylouceni chyby u nej, ale spis to vypada na nejaky problem se signalem na modemu, takze to bude chtit nejspis dalsi telefonat na UPC a zkontrolovani linky, a ty chyby z logu modemu jsou celkem bezne, akorat tu TLV-11 - unrecognized OID, vidim poprve, co ale presne znmena netusim, zrejme to nejak souvisi s protokolem SNMP, ktery se vyuziva k monitorovani modemu pomoci identifikatorů objektu OID. Citovat Kabel 150 Mb/s - Komfort Compal VF, VTV box, CA modul Brno Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník 5uch Odesláno 21. prosince 2012 Sdílet Odesláno 21. prosince 2012 Dík za odpověď. Asi to přímé zapojení bez routeru provedu, i když je to pro mne trochu technická komplikace (znamená odpojit telefon a přesunout PC a monitor do jiné místnosti, kde na to není vhodné místo). Pokud jde o ten log - hláškám sice nerozumím, ale jako "běžné" mi úplně nepřipadají, ale budiž. Co je ale dost podezřelé - časy záznamů v logu odpovídají času výpadků. Těď jsem měl další dva výpadky (2x se mi rozpadl hovor), a v logu jsou nové záznamy, opět odpovídající časům výpadku. A Zřejmě jsem to vychytal všechno, protože žádné jiné záznamy v logu nejsou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomus Odesláno 21. prosince 2012 Sdílet Odesláno 21. prosince 2012 No jak rikam, vypada to spis na nejaky problem ne strane UPC, hlavne at ti zase jen nemeni modem Citovat Kabel 150 Mb/s - Komfort Compal VF, VTV box, CA modul Brno Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník 5uch Odesláno 21. prosince 2012 Sdílet Odesláno 21. prosince 2012 OK, stejně raději zkusím chvíli jet bez routeru, než budu UPC kontaktovat. Potíž je, že při běžném brouzdání si toho zřídka všimnu (pokud výpadek proběhne v době, kdy je požadovaná stránka načtená a jen si ji prohlížím). Nejčastěji ten problém detekuji právě na rozpadlých hovorech. Je nějaký vhodný prográmek na sledování dostupnosti připojení a logování problémů, který bych mohl pustit a víc se o to nestarat? Nebaví mne koukat na kontrolky na modemu, když je výpadek třeba jednou za tři hodiny... Zkoušel jsem si napsat smyčku s PINGem a záznamem systémového času, ale to není úplně spolehlivé, někdy čekání na odezvu "přežije" ten výpadek. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník 5uch Odesláno 23. ledna 2013 Sdílet Odesláno 23. ledna 2013 Včera u mne byl technik a dotáhl konektor připojující koax kabel z chodby (o tomhle konektoru jsem fakt nevěděl). A zdá se, že to zabralo. Během 24 hodin ani jeden zaznamenaný výpadek a restart modemu, log modemu zůstává také utěšeně prázdný... Tak pro případ že by někdo měl podobný problém (viz logy modemu a popis symptomů z předchozích příspěvků): najít a dotáhnout všechny spojky a jít důsledně po celé délce kabelu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Slamb Odesláno 23. ledna 2013 Sdílet Odesláno 23. ledna 2013 Po zásahu servisu UPC modem vyměněn za jiný (novější typ): Scientific Atlanta EPC 2203. prej novější typ větší veterání se v síti najdou už jenom ojedinělě Včera u mne byl technik a dotáhl konektor připojující koax kabel z chodby nj, nedotažený kabely sou svinstvo hlavně že už je to ok Citovat - - jenom testuju Vodafone TV app Samsung Praha Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Přidat se ke konverzaci
Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.