Přejít na obsah

Nepravidelné krátkodobé výpadky UPC Praha


Návštěvník 5uch

Doporučené příspěvky

Návštěvník 5uch

Zdar, již delší dobu bojuji s opakovanými krátkodobými výpadky internetu od UPC (Praha 6 - Veleslavín)

 

Situace:

asi před dvěma měsíci mi po několika letech odešel modem. Rychlost se snižovala k nepoužitelnosti. Po zásahu servisu UPC modem vyměněn za jiný (novější typ): Scientific Atlanta EPC 2203. Rychlost se zvedla. OK.

 

Mám pocit, že výpadky začaly po této výměně.

Závadu jsem znovu nahlásil, dorazil opět technik (minulý týden), vyměnil modem a napájecí zdroj za stejný typ - ale výpadky pokračují dál.

 

Provozuji toto zapojení:

Modem EPC 2203 -> Router Asus WL-520GC -> Telefonní adaptér Linksys PAP2T

-> Wifi připojení k PC (stolní přístroj v jiné místnosti)

-> Občasné Wifi připojení k dalším PC (notebooky)

 

- V okamžiku výpadku nejde načíst webové stránky.

- V okamžiku výpadku je VoIP telefon nedostupný (nebo se rozpadne hovor)

- V okamžiku začátku výpadku kontrolky na modemu svítí jak mají,

- pak ale až na napájecí kontrolku pohasnou a postupně zase s blikáním nabíhají.

- poté se připojení rozběhne

- výpadek trvá přibližně minutu

 

Je možné zjistit, zda je závada na straně mého HW za modemem, nebo na straně UPC (modem, ústředna, vedení...)?

Je mi trapné otravovat znovu s tou samou závadou, když jsi nejsem jist s příčinou...

 

 

P.S.:

Přikládám výpis z logu modemu (dostal jsem se tam díky zde zveřejněnému návodu, jak se přihlásit jako administrátor) viewtopic.php?f=1&t=3757&p=54592#p54592

Časy v logu +- minuta odpovídají času, kdy jsem zaregistroval výpadky a nemohl se dovolat: 13:00, 13:08, 13:22, 14:03, 14:32, 17:42, 18:05... zdá se, že jsem je vychytal všechny :salut:

 

Time	ID	Level	Description
Fri Dec 21 18:06:24 2012  	 73040100 	 Notice (6) 	 TLV-11 - unrecognized OID 
Fri Dec 21 18:06:06 2012  	 82000500 	 Critical (3) 	 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... 
Fri Dec 21 18:05:39 2012  	 82000200 	 Critical (3) 	 No Ranging Response received - T3 time-out 
Fri Dec 21 18:05:25 2012  	 82000400 	 Critical (3) 	 Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un... 
Fri Dec 21 18:04:55 2012  	 82000500 	 Critical (3) 	 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... 
Fri Dec 21 18:04:23 2012  	 73040100 	 Notice (6) 	 TLV-11 - unrecognized OID 
Fri Dec 21 18:04:04 2012  	 82000200 	 Critical (3) 	 No Ranging Response received - T3 time-out 
Fri Dec 21 18:03:43 2012  	 82000400 	 Critical (3) 	 Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un... 
Fri Dec 21 18:03:13 2012  	 82000500 	 Critical (3) 	 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... 
Fri Dec 21 17:43:22 2012  	 73040100 	 Notice (6) 	 TLV-11 - unrecognized OID 
Fri Dec 21 17:42:52 2012  	 82000200 	 Critical (3) 	 No Ranging Response received - T3 time-out 
Fri Dec 21 17:42:40 2012  	 82000400 	 Critical (3) 	 Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un... 
Fri Dec 21 17:42:10 2012  	 82000500 	 Critical (3) 	 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... 
Fri Dec 21 14:32:52 2012  	 73040100 	 Notice (6) 	 TLV-11 - unrecognized OID 
Fri Dec 21 14:32:35 2012  	 82000200 	 Critical (3) 	 No Ranging Response received - T3 time-out 
Fri Dec 21 14:32:24 2012  	 82000400 	 Critical (3) 	 Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un... 
Fri Dec 21 14:31:54 2012  	 82000500 	 Critical (3) 	 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... 
Fri Dec 21 14:04:59 2012  	 73040100 	 Notice (6) 	 TLV-11 - unrecognized OID 
Fri Dec 21 14:04:22 2012  	 82000200 	 Critical (3) 	 No Ranging Response received - T3 time-out 
Fri Dec 21 14:03:45 2012  	 82000400 	 Critical (3) 	 Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un... 
Fri Dec 21 14:03:15 2012  	 82000500 	 Critical (3) 	 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... 
Fri Dec 21 13:35:58 2012  	 73040100 	 Notice (6) 	 TLV-11 - unrecognized OID 
Fri Dec 21 13:35:39 2012  	 82000500 	 Critical (3) 	 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... 
Fri Dec 21 13:35:31 2012  	 82000200 	 Critical (3) 	 No Ranging Response received - T3 time-out 
Fri Dec 21 13:35:21 2012  	 82000400 	 Critical (3) 	 Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un... 
Fri Dec 21 13:34:51 2012  	 82000500 	 Critical (3) 	 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... 
Fri Dec 21 13:23:01 2012  	 73040100 	 Notice (6) 	 TLV-11 - unrecognized OID 
Fri Dec 21 13:22:47 2012  	 82000500 	 Critical (3) 	 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... 
Fri Dec 21 13:22:42 2012  	 82000200 	 Critical (3) 	 No Ranging Response received - T3 time-out 
Fri Dec 21 13:22:22 2012  	 82000400 	 Critical (3) 	 Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un... 
Fri Dec 21 13:21:52 2012  	 82000500 	 Critical (3) 	 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... 
Fri Dec 21 13:08:47 2012  	 73040100 	 Notice (6) 	 TLV-11 - unrecognized OID 

 

Přiznám se, že tomu logu moc nerozumím, jen z něj vidím, že něco není v pořádku.

 

Další servisní údaje z modemu:

 

Downstream Status

Operational

Channel ID

7

Downstream Frequency

386000000 Hz

Modulation

256QAM

Bit Rate

55616000 bits/sec

Power Level

0.7 dBmV

Signal to Noise Ratio

38.1 dBmV

 

 

Upstream Channel

The data shown in the table below provides information about the signal being transmitted to the network from your cable modem.

 

Upstream Status

Operational

Channel ID

6

Upstream Frequency

44300000 Hz

Modulation

16QAM

Symbol Rate

5120 Ksym/sec

Power Level

41.2 dBmV

 

Current Time

Fri Dec 21 19:27:10 2012

Time Since Last Reset

6 days 17h:45m:37s

Configuration File

001CEA8328AF-10.114.192.1.bin

Cable Modem Certificate

Installed

Computers Detected

1

WAN Isolation

OFF

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Signal na modemu vypada dobre, zkusil bych to chvily provozovat bez routeru pro vylouceni chyby u nej, ale spis to vypada na nejaky problem se signalem na modemu, takze to bude chtit nejspis dalsi telefonat na UPC a zkontrolovani linky,

a ty chyby z logu modemu jsou celkem bezne, akorat tu TLV-11 - unrecognized OID, vidim poprve, co ale presne znmena netusim, zrejme to nejak souvisi s protokolem SNMP, ktery se vyuziva k monitorovani modemu pomoci identifikatorů objektu OID.

  • Kabel 150 Mb/s
  • -
  • Komfort
  • Compal VF, VTV box, CA modul
  • Brno
  • Speedtest
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník 5uch

Dík za odpověď. Asi to přímé zapojení bez routeru provedu, i když je to pro mne trochu technická komplikace

(znamená odpojit telefon a přesunout PC a monitor do jiné místnosti, kde na to není vhodné místo).

 

Pokud jde o ten log - hláškám sice nerozumím, ale jako "běžné" mi úplně nepřipadají, ale budiž. Co je ale dost podezřelé - časy záznamů v logu odpovídají času výpadků. Těď jsem měl další dva výpadky (2x se mi rozpadl hovor), a v logu jsou nové záznamy, opět odpovídající časům výpadku. A Zřejmě jsem to vychytal všechno, protože žádné jiné záznamy v logu nejsou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník 5uch

OK, stejně raději zkusím chvíli jet bez routeru, než budu UPC kontaktovat. Potíž je, že při běžném brouzdání si toho zřídka všimnu (pokud výpadek proběhne v době, kdy je požadovaná stránka načtená a jen si ji prohlížím). Nejčastěji ten problém detekuji právě na rozpadlých hovorech.

 

Je nějaký vhodný prográmek na sledování dostupnosti připojení a logování problémů, který bych mohl pustit a víc se o to nestarat? Nebaví mne koukat na kontrolky na modemu, když je výpadek třeba jednou za tři hodiny...

Zkoušel jsem si napsat smyčku s PINGem a záznamem systémového času, ale to není úplně spolehlivé, někdy čekání na odezvu "přežije" ten výpadek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po měsíci...
Návštěvník 5uch

Včera u mne byl technik a dotáhl konektor připojující koax kabel z chodby (o tomhle konektoru jsem fakt nevěděl).

A zdá se, že to zabralo. Během 24 hodin ani jeden zaznamenaný výpadek a restart modemu, log modemu zůstává také utěšeně prázdný...

 

Tak pro případ že by někdo měl podobný problém (viz logy modemu a popis symptomů z předchozích příspěvků):

najít a dotáhnout všechny spojky a jít důsledně po celé délce kabelu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po zásahu servisu UPC modem vyměněn za jiný (novější typ): Scientific Atlanta EPC 2203.

prej novější typ :D větší veterání se v síti najdou už jenom ojedinělě :lol:

Včera u mne byl technik a dotáhl konektor připojující koax kabel z chodby

nj, nedotažený kabely sou svinstvo :? hlavně že už je to ok 8)

  • -
  • -
  • jenom testuju
  • Vodafone TV app Samsung
  • Praha
  • Speedtest
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přidat se ke konverzaci

Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložit jako upravený text.   Obnovit formátování

  Pouze 75 emotikon je povoleno.

×   Váš odkaz byl automaticky vložen.   Místo toho zobrazit jako odkaz

×   Váš předchozí obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Nahrajte nebo vložte obrázky z URL adresy.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...