Návštěvník jorokw Odesláno 23. května 2013 Sdílet Odesláno 23. května 2013 (upraveno) Včera proběhla instalace Internetu (modem Cisco EPC 3925). Kabel technici vedli z panelákového rozvodu na chodbě a vůbec se s tím nes.ali. Tím myslím, že zásady správného vedení kabelu, zejména dodržení minimálního rádiusu ohybu, což by měla být cca 8x síla kabelu (vychází mi tedy 50mm) nijak nedodržovali. Kabel je vedený po stěně a kolem skříně "natvrdo" - tj. asi 4-5x ohýbán do pravých úhlů a zasponkován nastřelovacími sponami. Na konci je klasický UPC splitter TV / FM / CATV. Za nim je již zmíněný modem. A ten se k internetu nepřipojí. Volal jsem na UPC ale technik jej taky nevidí. V oddílu WAN vidím u DOCSIS Scanning, Ranging... zprávu: In progress. Pouze Downstream Channel 1: hodnoty kolem 8 dBmV a odstup S/N tuším 38dB, další kanály samé nuly. Pokud pominu splitter a jdu přímo na kabel, je situace myslím poněkud lepší (ukáže se Upstream channel a DOCSIS Downstream scanning se změní na "Completed"), ale k internetu se stejně nepřipojím. * Je problém v modemu, nebo kabeláži? * CATV jede bez problému... P.S. Přijde technik, tak uvidíme co naměří / zmůže (sám si asi nepomohu). Faktem je, že ty ohyby asi za výše popsané problémy nemohou - možná něco v rozvodech nebo přímo modem. Upraveno 23. května 2013 uživatelem jorokw Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník lejno Odesláno 23. května 2013 Sdílet Odesláno 23. května 2013 A v čem má být pointa? Jestli je někde kabel do pravého úhlu nebo nějaká jiná závada, to ty snad řešit nemusíš. Službu od UPC zásadně přebírám funkční a když funkční není, tak nic nepřevezmu a je to na nich, aby to zprovoznili. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomus Odesláno 23. května 2013 Sdílet Odesláno 23. května 2013 Ano sluzbu by klient mel prevzit funkcni, jenze vetsinou se to dela tak ze se modem pripoji k siti a uz nikdo nekontroluje jestli nabehne, protoze to casto trva nekolik desitek minut a na to nikdo z techniku nema cas, nebo v pripade kdy se jedna o samoinstalaci. Kazdopadne at si to technik UPC vyresi sam, je to problem UPC, urcite ne tvuj. Citovat Kabel 150 Mb/s - Komfort Compal VF, VTV box, CA modul Brno Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník jorokw Odesláno 23. května 2013 Sdílet Odesláno 23. května 2013 Takže technická odpověď na tento problém zní: problém byl ve filtru signálu vloženém v rozvodu na chodbě (malý váleček / spojka mezi kabely). Filtr omezoval pásmo jen na CATV a vyšší (datová komunikace) už nepropustil. Proto se "jakoby" připojil pouze první kanál, ale utlum byl tak silný, že ke spojení nedošlo. A závěr? 1.) Kabely RG-6 mohou být ohnuté do pravého úhlu a nijak zásadně to nevadí (net šlape bez problémů). 2.) To co může vadit je infrastruktura v domech (potažmo omezení starších rozvodů pouze na CATV). 3.) Samoinstalace modemu má tedy svá úskalí... ale nakonec problém s rozvody musí vyřešit UPC... Nakonec jedno malé rýpnutí k samoinstalaci: v oficiální dokumentaci na CD dodaném k modemu se píše o administraci na http://192.168.0.1/ zatímco defaultní gateway firmware UPC je nastavena na: http://192.168.1.1/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Přidat se ke konverzaci
Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.