Návštěvník Budulman Odesláno 7. října 2020 Sdílet Odesláno 7. října 2020 Já vím, že tohle bude asi jen "postesk do tmy", ale je tohle aspoň trochu normální? Poslední měsíc na HD DVR Mediaboxu neuvěřitelně blbne, respektive spíš nefunguje 5GHz část wifi. Problém jsem nahlásil a pak se začaly dít divy... (pro přehlednost jsem podtrhnul věci, co jsou z té hromady textu nejpodstatnější a nejvíc mi kroutí hlavou) HD DVR Mediabox - problémy s 5GHz wifi Dobrý den, cca poslední 2 týdny máme výrazné problémy s 5GHz wifi na HD DVR Mediaboxu, buď stále dokola vypadává připojení zařízení připojených právě přes 5GHz, nebo není 5GHz wifi vůbec viditelná. (aspoň poslední dva týdny toto sledujeme) Nepomáhají ani restarty celého set top boxu, ani kompletní reset do defaultního nastavení internetové části set top boxu. Zkoušeno několikrát. Navíc z nějakého záhadného důvodu nelze set top box (internet část) - admin web rozhraní nastavit na Českou republiku, ani na češtinu. Po restartu a vybrání právě České republiky a češtiny na 192.168.1.1 po pár vteřinách vše vytuhne a musím se na admin stránku připojovat a přihlašovat znovu... Tam mě ale po přihlášení čeká překvapení v tom, že je komplet vše anglicky, což by mi až tak nevadilo, ale jako země je nastavené z nějakého důvodu Irsko. Což bych řekl že je úplně špatně a nevím, jestli to nemůže způsobovat naše problémy s wifi... Prosím tedy o nějakou pomoc s tímto kouzelným zařízením, aby zase plnohodnotně fungovalo. Předem děkuji S pozdravem XXXXX Odpověď "technika", nebo kdo to na druhé straně sedí... (buď to vůbec nečetl, nebo má selektivní vnímání) Dobrý den, pane XXXXX, určitě je dobře, že píšete. Na Vámi popsaný problém by mohlo pomoci tovární nastavení modemu, který je obsažen ve Vašem HD DVR Mediaboxu. Při tomto úkonu dojde k vymazání všeho nastavení, které jste případně v modemové části provedli (změna SSID, hesla k Wi-Fi síti, nastavení portů, apod.). K provedení procedury je potřeba, aby byl Mediabox zapnutý. Na zadní straně boxu stiskněte tlačítko reset (jedná se o malé tlačítko ohraničené nápisem MODEM RESET). Tlačítko prosím držte přibližně 30 vteřin, poté dojde k obnovení továrního nastavení modemu a box se restartuje. Celá procedura továrního nastavení může trvat až dvacet minut, po tuto dobu tedy prosím s Mediaboxem nijak nemanipulujte. Zkuste provést prvně tohle a pak se přihlaste znovu do toho webového rozhrani vaší sítě a tam si změnte název wifi a heslo. Postup pošlu níže. Z bezpečnostních i technických důvodů kromě pravidelné změny hesla k Vaší domácí bezdrátové síti na modemu doporučuji nastavit také i jiný název sítě (SSID) než výchozí. Mediabox umí vysílat dvě Wi-Fi sítě v tzv. dual band režimu 2,4GHz a 5GHz síť současně. Pokud potřebuje provést změnu hesla (případně názvu Wi-Fi sítě) pro přihlášení k domácí bezdrátové sítí, postupujte prosím podle níže uvedeného návodu: Připojte koncové zařízení (notebook, stolní počítač) ethernetovým (síťovým) kabelem do některého ze dvou portů ETHERNET umístěných na zadní části HD DVR Mediaboxu. Klikněte sem: http://192.168.1.1/ Vyskočí dialogové okno, do něho nyní zadejte přihlašovací jméno a heslo – obojí je továrně přednastaveno na admin. Po úspěšném přihlášení zvolte položku WIRELESS. V levé části menu zvolte položku Security pro síť 2,4 GHz, pokud chcete změnit údaje k síti s počátečním názvem UPC24xxxxxxx, v případě plánovaných změn pro síť UPC50xxxxxxx je položka umístěna pod nadpisem 5 GHz. Přepište řádek Passphrase Vaším požadovaným heslem a potvrďte ho zvonu vyplněním (přepsáním) řádku Retype Passphrase níže. Změnu uložte stisknutím tlačítka Save. Pokud nechcete provádět změnu názvu Wi-Fi sítě, odhlaste se z modemu pomocí tlačítka Admin v pravém horním rohu. V případě, že chcete změnit i název domácí bezdrátové sítě, ke které se přihlašujete, postupujte následovně: V levém menu zvolte položku Radio (nad položkou Security) pro síť 2,4 GHz nebo 5 GHz (vysvětlení viz výše). V řádku SSID bude uvedený aktuální název Wi-Fi sítě. Název smažte a napište vlastní název Wi-Fi sítě. Nový název potvrďte tlačítkem Save. Odhlášení z modemu provede pomocí tlačítka Admin. Návod na změnu názvu Wi-Fi sítě a hesla. Návody a odpovědi na nejčastější dotazy najdete na https://www.upc.cz/pece-o-zakazniky/sluzby/poruchy-rady-a-tipy/ Aktuálně hlášené výpadky můžete sledovat na http://www.upc.cz/vypadky/ Děkujeme za Váš e-mail. Zdeněk Sýkora Specialista technické podpory Takže jsem se zeptal, jestli vidím dobře…. Dobrý den, děkuji, ale vůbec nechápu, proč mi posíláte tento email, protože jste nejspíš vůbec nečetl, co jsem v nahlášení problému psal. Přesně to jsem komplet několikrát zkusil. Psal jsem to už napoprvé. Takže to zkusím znovu (jen kopíruji z mého původního emailu): Nepomáhají ani restarty celého set top boxu, ani kompletní reset do defaultního nastavení internetové části set top boxu. Zkoušeno několikrát. Zbytek toho, co jsem psal nejspíš bylo "přehlédnuto" úplně... Navíc z nějakého záhadného důvodu nelze set top box (internet část) - admin web rozhraní nastavit na Českou republiku, ani na češtinu. Po restartu a vybrání právě České republiky a češtiny na 192.168.1.1 po pár vteřinách vše vytuhne a musím se na admin stránku připojovat a přihlašovat znovu... Tam mě ale po přihlášení čeká překvapení v tom, že je komplet vše anglicky, což by mi až tak nevadilo, ale jako země je nastavené z nějakého důvodu Irsko. Což bych řekl že je úplně špatně a nevím, jestli to nemůže způsobovat naše problémy s wifi... Prosím tedy o nějakou jinou radu, protože tohle co přišlo bylo bohužel úplně zbytečné, restart do defaultu jsem zkoušel opravdu už několikrát a bez výsledku. Děkuji S pozdravem XXXXXX Na to mi v osm hodin večer zkoušel někdo z Vodafone volat, což jsem v tu dobu nemohl vzít a pak jen přišlo tohle: Hezký den, pane XXXXX, děkuji za Váš e-mail. Pokusil jsem se Vás zastihnout na telefonním čísle XXXXXXXXX abychom co nejrychleji vyřešili Váš technický problém. I přesto, že se mi to v tuto chvíli nepodařilo, rád Vás kontaktuji znovu. V případě, že stále nefunguje něco jak má, odpovězte mi na tento e-mail. Jestli jste například pracovně vytížený nebo si užíváte chvíli volna, napište mi, prosím, kdy Vás můžu kontaktovat. Možná to nestihnu ihned po doručení e-mailu, ale bude to v co nejkratším čase. Maximálně do 48 hodin. Případně jsem Vám já i kolegové k dispozici na telefonním čísle 800 404 004 nebo 729 929 111. Návody a odpovědi na nejčastější dotazy najdete na https://www.upc.cz/pece-o-zakazniky/sluzby/poruchy-rady-a-tipy/ Aktuálně hlášené výpadky můžete sledovat na http://www.upc.cz/vypadky/ Děkujeme za Váš e-mail. Zdeněk Sýkora Specialista technické podpory Tak jsem tomu zkusil dát dva týdny a mezitím proběhlo několik restartů do defaultního nastavení internetu/wifi, protože to prostě po pár hodinách přestane fungovat, popř. to vykopává zařízení ze sítě… (2,4GHz funguje bez jediného problému, jen je prostě na některé věci nedostačující) Po dvou týdnech jsem opět kontaktoval helpdesk, protože je to prostě pořád iritující… Dobrý den, omlouvám se, ale v osm hodin večer vám telefon opravdu nezvednu. To už mám doma úplně jiné starosti, které jsou prostě přednější. Každopádně, zkusil jsem tomu dát 2 týdny a mezitím udělal další reset do defaultu síťové části HDR Mediaboxu, protože 5GHz část opět nefungovala a síť prostě většinu dne není vidět v okolních zařízeních a z těch, kam se podaří občas přihlásit a je registrovaná, prostě toto zařízení odpojuje a znovu nedovolí připojit. České prostředí a i český region se mi konečně podařilo nastavit, ale tím to stejně nebylo, protože i přes to jsem ode dneška opět ve stejné situaci a 5GHz síť není opět dostupná. Věřte, že se mi nechce jednou až dvakrát týdně pořád dokola resetovat settopbox. A 5GHz wifi potřebuji a hlavně chci využívat, když to zařízení, které mám doma, podporuje. Respektive má podporovat. Ať už k práci, jelikož pracuji z domova, tak k připojení dalších wifi zařízení, u kterých prostě 2,4GHz nedostačuje. O novém Xbox XCloud si můžu nechat jen zdát, protože ten běží jen na 5GHz a tím pádem mám smůlu. Opravdu už nevím co víc udělat, abych měl doma zařízení, které na 100% funguje a které nemusím pořád dokola restartovat, aby alespoň chvilku fungovalo správně. Lze to nějak vyměnit? S pozdravem XXXXX A tentokrát jsem si z databáze standartních odpovědí helpdesku vylosoval tuhle nebeskou kravinu… Pěkný den, pane XXXXX, určitě je moc dobře, že se na nás obracíte. Rád Vám se vším pomůžu. Ten modem vysílá obě wifi sítě naráz a obě se jmenují stejně, pokud je chcete obě vidět naráz je třeba se dostat do webového rozhraní modemu a tam si 2,4GHz a 5GHz sítě přejmenovat tak aby každá měla jiný název. Poté se Vám ukáží obě.Níže Vám posílám postup. Připojte koncové zařízení (notebook, stolní počítač) ethernetovým (síťovým) kabelem do některého ze dvou portů ETHERNET umístěných na zadní části HD DVR Mediaboxu. Klikněte sem: http://192.168.1.1/ Vyskočí dialogové okno, do něho nyní zadejte přihlašovací jméno a heslo – obojí je továrně přednastaveno na admin. Po úspěšném přihlášení zvolte položku WIRELESS. V levé části menu zvolte položku Security pro síť 2,4 GHz, pokud chcete změnit údaje k síti s počátečním názvem UPC24xxxxxxx, v případě plánovaných změn pro síť UPC50xxxxxxx je položka umístěna pod nadpisem 5 GHz. Přepište řádek Passphrase Vaším požadovaným heslem a potvrďte ho zvonu vyplněním (přepsáním) řádku Retype Passphrase níže. Změnu uložte stisknutím tlačítka Save. Pokud nechcete provádět změnu názvu Wi-Fi sítě, odhlaste se z modemu pomocí tlačítka Admin v pravém horním rohu. V případě, že chcete změnit i název domácí bezdrátové sítě, ke které se přihlašujete, postupujte následovně: V levém menu zvolte položku Radio (nad položkou Security) pro síť 2,4 GHz nebo 5 GHz (vysvětlení viz výše). V řádku SSID bude uvedený aktuální název Wi-Fi sítě. Název smažte a napište vlastní název Wi-Fi sítě. Nový název potvrďte tlačítkem Save. Odhlášení z modemu provede pomocí tlačítka Admin. Návod na změnu názvu Wi-Fi sítě a hesla. Aktuálně hlášené výpadky můžete sledovat na http://www.upc.cz/vypadky/ Děkujeme za Váš e-mail. Zdeněk Sýkora Specialista technické podpory Už mi fakt docházejí nervy, protože tohle jednání „Specialisty“ na helpdesku/technické podpoře mi přijde jako dost mimo Dobrý den, ne, obě wifi se opravdu nejmenují stejně. Já si už trošku začínám připadat jako "hlupák", protože vaše odpovědi mi z nějakého důvodu přijdou dost mimo... (a jelikož pracuji v IT oboru a s wifi sítěmi si docela rozumím, o to víc mě ty odpovědi překvapují) 2,4GHz wifi má název UPC246675426 a 5GHz wifi má název UPC506675426. Já teď upřímně nechápu, jak jste na tuhle vaši odpověď vlastně přišel... Dokonce už ani nepřejmenovávám wifi, protože mě to po těch spoustě restartů už nebaví. Máte nějakou historii mého problému? Přijde mi totiž že ne... Jinak by v odpovědi tohle opravdu být nemohlo... Prosím, co můžu udělat pro to, aby to naše zařízení, které nefunguje, bylo opraveno, nebo vyměněno za funkční? Ono toho bohužel z mé strany, kromě neustálých restartů, na zkoušení moc nezbývá. Jak chcete na dálku tohle vlastně řešit, když musíte být v dosahu této wifi sítě? Ono z pohledu admina na 192.168.1.1 vypadá vše v pořádku a vše se tváří normálně. To i kdyby se vám na to zařízení podařilo nějak na dálku připojit, což ale nevím, jestli vůbec lze. Problém je, že bohužel ani jedno z pěti zařízení, která se na 5GHz pokouším provozovat prostě provozovat nejde... (iPhone SE 2020, Android telefon Xiaomi, PC Lenovo s Windows, TV Samsung, Android set top box) Takže cílovým zařízením to úplně nebude, když mají problémy všechny a opakovaně, nehledě na bezpočet restartů do defaultního natsavení. Prosím o nějaké racionální řešení a ne ty výstřely do tmy, které proběhly doposud. Předem děkuji S pozdravem XXXXX Na to, namísto nějakého NORMÁLNÍHO řešení, návrhu, čehokoliv, zase jen telefon v tu nejnevhodnější dobu, kdy mám bohužel úplně jiné priority (práce) a pak zase jen úplně stejný email, že mi volali a bla bla bla… a zase žádné řešení… Dnes už mě to přestalo bavit… opět se nejde připojit na 5GHz wifi, tak to zkouším naposledy emailem a pak upřímně netuším, jak tohle řešit jinak… Dobrý den, neumíte mi odpovědět na jednoduchou otázku a na podrobně vysvětlený problém mi navrhujete naprosto nesmyslná řešení. Co chcete řešit po telefonu? Upřímně s nikým mluvit nechci. Opravdu ne. Jak mohu reklamovat zařízení HD DVR Mediabox? Toto naše zařízení má nějaký zjevný problém s 5GHz sítí a vaše základní poučky o restartu do defaultního nastavení nejdou dělat do nekonečna. Dnes ráno opět... zkusil jsem se já hlupák připojit s pracovním notebookem na 5GHz wifi s tím, že to snad konečně půjde a ono zase nic a na tomto notebooku mě to už po půl hodině zase "vykopne" a už mě 5GHz wifi nenechá nazpět připojit... Musím opět na 2,4GHz, což je z vedlejší místnosti přes byt už problém a nic není stabilní (slabší signál), což na 5GHz wifi problém nebyl... Jak tedy mohu reklamovat toto zařízení, které mám v pronájmu a není kompletně funkční, aby bylo vyměněno za něco, co funkční bude?! Děkuji za odpověď S pozdravem XXXXX Citovat Odkaz ke komentáři https://www.techforum.cz/topic/46353-hd-dvr-mediabox-probl%C3%A9my-s-5ghz-wifi/ Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marek-26 Odesláno 7. října 2020 Sdílet Odesláno 7. října 2020 Zdravím, normálně si zavolejte o servis. Naplánují s vámi technika. Citovat Super Premium 5G 18+ Vodafone Station WiFi 6 Brüx Odkaz ke komentáři https://www.techforum.cz/topic/46353-hd-dvr-mediabox-probl%C3%A9my-s-5ghz-wifi/#findComment-239369 Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Budulman Odesláno 7. října 2020 Sdílet Odesláno 7. října 2020 Spíš asi zruším smlouvu a přestanu se zbytečně rozčilovat kvůli spoustě malejch prkotin, který mě dohromady už strašně dlouho štvou... Tohle už je asi poslední kapka, která mě fakt "unavila" natolik, že mě to už vyloženě nebaví a vyřeším to nějakým normálním internetovým poskytovatelem a nějakou IP TV přímo v televizi... Dneska už je toho na výběr tolik a za konkurenčnější ceny, že tohle už prostě nemám zapotřebí. Citovat Odkaz ke komentáři https://www.techforum.cz/topic/46353-hd-dvr-mediabox-probl%C3%A9my-s-5ghz-wifi/#findComment-239856 Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marek-26 Odesláno 7. října 2020 Sdílet Odesláno 7. října 2020 No, změna Vás čeká tak jako tak. Vodafone bude boxy s Horizon prostředí bude stahovat. Počkal bych si (s vyměněným boxem) a vyzkoušel poté box od Vodafone až bude. Citovat Super Premium 5G 18+ Vodafone Station WiFi 6 Brüx Odkaz ke komentáři https://www.techforum.cz/topic/46353-hd-dvr-mediabox-probl%C3%A9my-s-5ghz-wifi/#findComment-239889 Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Budulman Odesláno 7. října 2020 Sdílet Odesláno 7. října 2020 Ví se, kdy se má tahle výměna cca provádět? Ve finále, po těch pár letech provozu HD DVR Mediaboxu, to až takovej šlágr nebyl a nutnost restartování tohodle zařízení nám většinou aspoň jednou měsíčně "zpříjemňovalo" život. Wifi to teď už jen dorazila a to co jsem psal v první příspěvku mě vyřídilo úplně... Kéž by distribuovali něco víc spolehlivého a nebude nutnost nikoho nikdy kontaktovat... Citovat Odkaz ke komentáři https://www.techforum.cz/topic/46353-hd-dvr-mediabox-probl%C3%A9my-s-5ghz-wifi/#findComment-239980 Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Retiree Odesláno 7. října 2020 Sdílet Odesláno 7. října 2020 před 9 hodinami, Budulman napsal: ... s wifi sítěmi si docela rozumím ...Musím opět na 2,4GHz, což je z vedlejší místnosti přes byt už problém a nic není stabilní (slabší signál), což na 5GHz wifi problém nebyl... Asi jsem tyto dva (poněkud si protiřečící) citace špatně pochopil. Nebo se ve spoustě textu ztratil i autor příspěvku ? Citovat Odkaz ke komentáři https://www.techforum.cz/topic/46353-hd-dvr-mediabox-probl%C3%A9my-s-5ghz-wifi/#findComment-239981 Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Budulman Odesláno 7. října 2020 Sdílet Odesláno 7. října 2020 Retiree: V čem si konkrétně protiřečím? Ne, nejsem úplný idiot a wifi zase není taková hrůza kolem ní něco nepochopit. Při připojení na 5GHz byl na tomhle zařízení v místnostech dál od stb signál lepší a připojení stabilnější. O rychlosti 5GHz oproti 2,4GHz nemluvím. Při připojení na 2,4GHz je dosah (přes tu samou stěnu) horší a míň stabilní (vypadává), nebo jsou rychlosti úplně jinde. A jelikož je teď 5GHz nepoužitelná, nezbývá mi nic jiného než fungovat na 2,4GHz a je to prostě znát... Citovat Odkaz ke komentáři https://www.techforum.cz/topic/46353-hd-dvr-mediabox-probl%C3%A9my-s-5ghz-wifi/#findComment-239984 Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tube Odesláno 7. října 2020 Sdílet Odesláno 7. října 2020 Coz jsou veci, ktere jsou proti fyzice. 2,4 GHz ma. Ve vetsi vzdalenosti za stenou, stenami lepsi signal nez 5 GHz. A pokud neni 2,4 GHz stabilni, kouknul bych se na obsazenost kanalu a pripadne bych rucme nastavil 1, 6, nebo 11 Citovat Super 500 Mb/s - - Compal CH7465 černý Ostrava - Zábřeh Odkaz ke komentáři https://www.techforum.cz/topic/46353-hd-dvr-mediabox-probl%C3%A9my-s-5ghz-wifi/#findComment-240043 Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomus Odesláno 7. října 2020 Sdílet Odesláno 7. října 2020 Pro příště doporučuji kontaktovat UPC rovnou telefonicky, řešit takový problém přes email jak sám vidíš není vůbec praktické. Citovat Kabel 150 Mb/s - Komfort Compal VF, VTV box, CA modul Brno Odkaz ke komentáři https://www.techforum.cz/topic/46353-hd-dvr-mediabox-probl%C3%A9my-s-5ghz-wifi/#findComment-240207 Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
homberg Odesláno 7. října 2020 Sdílet Odesláno 7. října 2020 Ja bych za ten box vrazil vlastni router a bylo by po problemu, ne? Citovat Kabel 500 Mb/s - Komfort 2x CA modul, Compal black Praha Odkaz ke komentáři https://www.techforum.cz/topic/46353-hd-dvr-mediabox-probl%C3%A9my-s-5ghz-wifi/#findComment-240222 Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Přidat se ke konverzaci
Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.