Návštěvník Odesláno 23. února 2016 Sdílet Odesláno 23. února 2016 Ahoj, jenom se přidávám - úplně stejnej porblém jak přes kopírák - dokonce i datumy sedí - 19.2. zablokováno (chyba detekována prý 17.2.) Strávili sme s tim pěknou chvilku, než nám došlo, že chyba není na našem přijímači a volali UPC. Dnes bez problémů odblokováno technikem se stejným udáním důvodu jako u kolegů výše - nějaký "neznámý" virus (prý by mělo být řešením zabezpečení portu 53). V síti byl v době incidentu zapnutý jen a pouze jediný MAC a jedno Synology (24/7). PC bylo vypnuto. Takže virovou nákazu moc nechápu Pikantní je, že informace žádná, takže si kolegové mysleli buchvíco a na "servisu" nefunkčního stroje strávili zbytečný čas - přitom by stačilo něco kváknout ze strany poskytovatele (UPC) .... Pavel Citovat Odkaz ke komentáři https://www.techforum.cz/topic/5071-blokace-port%C5%AF-od-upc-scan_mdns/page/2/#findComment-88840 Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Dragokazov Odesláno 23. února 2016 Sdílet Odesláno 23. února 2016 Nás v minulosti taky blokovali i když zase údajně z jiného důvodu.. Síť byla dokonale čistá, žádné logy nebyli ochotni poskytnout, takže nakonec odblokovali. Vážně by mě, ale zajímalo jaké procento false-positive má ta jejich detekce a zda se tím vůbec taky zabývají.. Citovat Odkaz ke komentáři https://www.techforum.cz/topic/5071-blokace-port%C5%AF-od-upc-scan_mdns/page/2/#findComment-88842 Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Odesláno 23. února 2016 Sdílet Odesláno 23. února 2016 Mám stejný problém, mail přišel dnes v 10:00, ještě jsem tam nevolal. Projel jsem systém-poslední ubuntu křížem krážem a nic. V minulosti jsem byl blokován dvakrát, tak jestli se to bude opakovat jako u vás, tak se budu muset doprošovat písemně. Citovat Odkaz ke komentáři https://www.techforum.cz/topic/5071-blokace-port%C5%AF-od-upc-scan_mdns/page/2/#findComment-88845 Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník VALEMiC Odesláno 24. února 2016 Sdílet Odesláno 24. února 2016 Tak už mám vyjádření od UPC a funkční řešení: Vyjádření od UPC: "tento incident reportuje multicast DNS službu, která je dostupná z Internetu a může být použita k útoku. Řešením je blokovat tuto službu směrem do Internetu (5353/UDP), nebo ji vypnout" UPC firewall skenuje nebezpečné porty otevřené na veřejných IP adresách. Nedávno bylo zjištěno, že Multicast DNS (mDNS) je v některých konfiguracích zranitelný a dokáže do internetu prezentovat informace o vaší síti a službách na ní bězících. V těchto konfiguracích se také dá mDNS použít k vyvolání DDoS útoku. U mě to bylo způsobeno tím, že mám server v DMZ, tedy veškerý IP traffic (který není pravidly firewallu přesměrován jinam) končí na serveru v lokální síti. Na serveru mi běžela už od instalace služba Avahi mDNS / DNS-SD daemon. Službu jsem neinstaloval, byla obsažená už v základní instalaci Debianu. Pokud někdo používáte DMZ na nějaký linuxový stroj, tak můžete udělat 2 věci: 1) Odinstalovat avahi-daemon (Stejně v dobře nakonfigurované TCP/IP síti k ničemu není) 2) Blokovat ve firewallu přístup k portu 5353/UDP z internetu na Váš server. Stejný problém pochopitelně budou mít lidé, kteří mají modem od UPC, který nefunguje jako router a každé PC za ním zapojené dostane veřejnou IP. Doporučuji si nějakým rozumným UDP port scanem zjistit, zda nemáte na veřejné IP otevřený port 5353/UDP. Já jsem AVAHI-DAEMON odinstaloval a od té doby žádný problém nemám. Citovat Odkaz ke komentáři https://www.techforum.cz/topic/5071-blokace-port%C5%AF-od-upc-scan_mdns/page/2/#findComment-88858 Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Přidat se ke konverzaci
Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.