Přejít na obsah

Která odpověď byla nejužitečnější?

Pokud některý z těchto příspěvků pomohl vyřešit váš problém, věnujte prosím chvilku kliknutí na tlačítko „Označit jako řešení“ u tohoto příspěvku.
Označení příspěvků jako řešení pomůže ostatním členům komunity rychle najít odpovědi na jejich otázky. Děkujeme za vaši pomoc!

Featured Replies

Odesláno
Klienti holt protočili moc dat a operátor tratil, tak to klasicky hodil na "zlou" EU a službu zařízl. V ČR nic neobvyklého...
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
Odesláno

@Adolf.Shitler ono ale v součtu omezený tarif  + Vodafone pass vycházel občas i dráž než neomezený tarif 😄 

  • Premium, Super DSL
  • Basic+, Red Basic Lite
  • Základní, ALLinONE
  • Vodafone Station WiFi 6, Vodafone TV app Apple, Vodafone TV Standard box, Zyxel VMG8623-T50B
  • Praha, Nová Ves
Odesláno

Jak to, že nejsou k nalezení, jsou vcelku lehce ve 24 jazycích. Je to "staré" známé Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2015/2120, které bylo novelizováno v roce 2020 tzv. BEREC Guidelines on the Implementation of Open Internet Regulation. Už dříve jsme jako uživatelé přišlo o tu výhodu, že i po vyčerpání dat nám díky pasu služby v něm zahrnuté běžely dále neomezeně. No a díky novým výkladům je prakticky už zakázán celý zero rating, protože to přeci poškozuje trh, jelikož v takových balíčcích nejsou zahrnuty všichni poskytovatelé služeb, jen ti největší a ti ostatní tak jsou znevýhodněni. 

 

"Při poskytování služeb přístupu k internetu by měli poskytovatelé těchto služeb nakládat s veškerým provozem stejně, bez diskriminace, omezení či narušování, nezávisle na odesílateli, příjemci, obsahu, aplikaci, službě nebo koncovém zařízení. V souladu s obecnými zásadami práva Unie a ustálenou judikaturou by s provozem ve srovnatelných situacích nemělo být nakládáno rozdílně a s provozem v rozdílných situacích by nemělo být nakládáno stejně, s výjimkou případů, kdy je takové nakládání objektivně odůvodněno."

 

A teď se můžeme bavit, zda vlastně QOS, prioritizace atd. dokážeme také kvalitně odůvodnit. Proč by IPTV operátora měla mít vyšší prioritu packetů? Neznevýhodňuje to konkurenční služby? 

 

Mrkněte na odůvodnění judikatury např. u těchto sporů C-854/19, C 5/20, C 34/20, které upřesnili výklady nařízení 2015/2120, jistě během 5-10 minut toho najdete víc. 

 

@Adolf.Shitler Neznalost neomlouvá 😄 Jo a u Kaktusu už také nejsou ta data neomezená u nových aktivací.

  • Super
  • Premium 5G
  • 18+
  • Vodafone Station WiFi 6
  • Brüx
Odesláno
  • Centrum péče

Hezké ráno,
v roce 2021 rozhodl Evropský soudní dvůr v konkrétním případě z Německa o tom, jak vykládat služby, které zahrnují tzv. zero-rating. Nebylo však zcela jasné, zda to znamená, že bychom vůbec zákazníkům nemohli nabízet Vodafone Pass (nebo jiní operátoři obdobnou službu). Proto se BEREC (sdružení evropských telekomunikačních regulátorů) začal zabývat tím, jak rozsudek soudu interpretovat a zahájil revizi pokynů, které se týkají síťové neutrality. V březnu 2022 pak BEREC vydal stanovisko, ze kterého vyplývá, že podle upraveného výkladu už není možné nabízet Vodafone Pass (nebo obdobné služby) tak, jak to bylo doposud. Z toho důvodu jsme museli reagovat a nové aktivace služby Vodafone Pass jsme ukončili.
Pokud vás k tomu zajímají veřejné zdroje, doporučuji například https://berec.europa.eu/eng/document_register/subject_matter/berec/press_releases/10214-press-release-berec-publishes-updated-open-internet-guidelines-for-public-consultation nebo https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A02015R2120-20201221. 

  • Super Fibre
  • Premium 5G
  • ALLinONE
  • Set-top box Premium
  • Pardubice
Odesláno
@Marek-26 Správně, neznalost neomlouvá :D U Kaktusu jsou neomezená data na sociální sítě i u nových aktivací, konkrétně u tarifů Neřešto 300 a Neřešto 400, stačí kouknout na úvodní stránku: https://www.mujkaktus.cz/cs/homepage
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
Odesláno

Tak on social pass poslední 3 měsíce už data stejně z instagramu žere , takže je to asi jedno.

  • -
  • -
  • -
  • -
  • Plzeň - Skvrňany
Odesláno
@Marek-26 U balíčků z kreditu byly neomezené sociální sítě jenom u limitovaných SIM (+ to šlo z běžné SIM na ten balíček přehodit po nějakou omezenou dobu), ale to už je pár let pasé a ani ta nemožnost nové aktivace snad nesouvisí se síťovou neutralitou. Prostě čistě limitka.
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -

Přidat se ke konverzaci

Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

Právě prohlíží tuto stránku 0

  • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

Vodafone Czech Republic a.s.,
nám. Junkových 2808/2, 155 00 - Praha 5,
IČO 25788001, sp. zn. B 6064 vedená u Městského soudu v Praze

Vodafone Czech Republic a.s.,
Junkových sq. 2808/2, 155 00 - Prague 5,
CRN 25788001, file number B 6064 kept at the Municipal Court in Prague

Powered by Invision Community