Přejít na obsah

Která odpověď byla nejužitečnější?

Pokud některý z těchto příspěvků pomohl vyřešit váš problém, věnujte prosím chvilku kliknutí na tlačítko „Označit jako řešení“ u tohoto příspěvku.
Označení příspěvků jako řešení pomůže ostatním členům komunity rychle najít odpovědi na jejich otázky. Děkujeme za vaši pomoc!

Featured Replies

Odesláno

Dobrý den, pomohl by mi prosím někdo s následujícím problémem:

Nedávno jsem si koupil low-endový telefon Alcatel 1S (2021, Android 11), připojil ho k domácí 2,4GHz wifi (5GHz wifi telefon nepodporuje) a po několika minutách používání se telefon od wifi odpojil a nešlo se zpět připojit. Wifi je viditelná, telefon se k ní snaží připojit, ale neúspěšně. Ostatní zařízení, které běží na 5GHz wifi (Lenovo tab p11, Xiaomi Mi Tv stick), fungují v pořádku.

Typ internetového připojení mám následující:

  • 50MB optický internet (ex-UPC)
  • modem Compal CH7465 (bílý) - s aktualizovaným firmwarem s tmavým rozhraním

Parametry domácí wifi mám následující:

  • oddělené názvy (SSID) pro 2,4GHz a 5GHz wifi
  • statické kanály v nejméně vytíženém pásmu jak 2,4GHz tak 5 GHz
  • šifrování WPA2-PSK
  • standard 802.11n pro 2,4 GHz wifi, 802.11n/ac pro 5GHz wifi
  • šířka pásma 20 MHz pro 2,4 GHz, 20/40/80 MHz pro 5 GHz wifi

Co jsem zkoušel a s jakým výsledkem:

  • restartovat telefon - bez výsledku
  • resetovat nastavení sítě telefonu - bez výsledku
  • obnovit telefon do továrního nastavení - bez výsledku
  • restartovat modem - úspěšně připojeno k wifi, po cca 20 minutách došlo k odpojení bez možnosti znovupřipojení
  • obnovit modem do továrního nastavení - úspěšně připojeno k wifi, po cca 20 minutách došlo k odpojení bez možnosti znovupřipojení
  • změnit kanály wifi - úspěšně připojeno k wifi, po cca 20 minutách došlo k odpojení bez možnosti znovupřipojení
  • změnit šifrování z WPA2-PSK na WPA-PSK - úspěšně připojeno k wifi, po cca 20 minutách došlo k odpojení bez možnosti znovupřipojení
  • nastavení statické IP adresy pro telefon - bez výsledku
  • vypnutí firewallu na modemu pro telefon - bez výsledku
  • změna standardu wifi - úspěšně připojeno k wifi, po cca 20 minutách došlo k odpojení bez možnosti znovupřipojení

 

Abych to shrnul, zjistil jsem, že k úspěšnému připojení k domácí wifi na telefonu alespoň na těch cca 20 minut stačí, když v nastavení parametrů wifi na modemu nic nezměním, ale jen kliknu na tlačítko aplikovat změny (aniž bych jakoukoliv změnu udělal!!!) a telefonu se podaří připojit. Pak po těch cca 20 minutách připojení vypadne a je potřeba postup opakovat.

 

Z výše uvedeného bych tedy předpokládal, že je problém na straně modemu.

 

Nenapadá někoho nějaký způsob jak problém vyřešit? Děkuji.

Odesláno

Ostatní zařízení na Wi-Fi 2,4 GHz problém nemají ?

zkoušel jsi telefon i na jiné Wi-Fi ?

  • Kabel 150 Mb/s
  • -
  • Komfort
  • Compal VF, VTV box, CA modul
  • Brno
Odesláno

A ta 2,4 GHz je jen na 802.11n? b/g ne? 

  • Super 500 Mb/s
  • -
  • -
  • Compal CH7465 černý
  • Ostrava - Zábřeh
Odesláno
V 20. 3. 2022 v 17:49, Tube napsal:

A ta 2,4 GHz je jen na 802.11n? b/g ne? 

Zkoušel jsem jak 802.11n, tak i kombinaci 802.11 g/n - oboje s výsledkem krátkého dvacetiminutového připojení a následnému odpojení mez možnosti se znovu připojit.

V 20. 3. 2022 v 16:02, tomus napsal:

Ostatní zařízení na Wi-Fi 2,4 GHz problém nemají ?

zkoušel jsi telefon i na jiné Wi-Fi ?

Na jiných WiFi funguje připojení telefonu bez problémů. Co se týče ostatních zařízení, tak ty jsem na 2,4 GHz připojit nezkoušel, protože podporují 5 GHz. Ale zkusím to a dám vědět.

V 20. 3. 2022 v 19:14, Adolf.Shitler napsal:

V první řadě bych ten telefon připojil na jinou WiFi, jak se bude chovat.

Na jiných WiFi funguje připojení telefonu bez problémů.

Odesláno
Pokud to na jiných WiFi funguje jak má, pak se můžeš buď uvrtat do řešení problému s nejistým výsledkem, anebo pořídit externí AP, např. TP-Link TL-WA801N (https://www.alza.cz/tp-link-tl-wa801n-levne-d6243493.htm) a telefon připojovat přes něho hned a v pohodě.
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -

Přidat se ke konverzaci

Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

Právě prohlíží tuto stránku 0

  • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

Vodafone Czech Republic a.s.,
nám. Junkových 2808/2, 155 00 - Praha 5,
IČO 25788001, sp. zn. B 6064 vedená u Městského soudu v Praze

Vodafone Czech Republic a.s.,
Junkových sq. 2808/2, 155 00 - Prague 5,
CRN 25788001, file number B 6064 kept at the Municipal Court in Prague

Powered by Invision Community