janmichaelvincent Odesláno 16. května Sdílet Odesláno 16. května (upraveno) před 29 minutami, Petr napsal: protože si právě Vf usmyslel, že už ho nebude podporovat To be fair, není to proto, že si Vodafone usmyslel. Už se tu rozebíralo, že každý DOCSIS modem má nějaký certifikát, který má pevně danou expiraci. Dotčeným Cisco modemům právě vypršel, takže pak není technicky možné, aby se zařízení přihlašovalo do sítě operátora, pokud je plně zapnutá verifikace certifikátů, což je z pochopitelných důvodů žádoucí. Teď tam mají danou dočasně výjimku, ale je to čistě z jejich dobré vůle. Ušetřit peníze za modem je sice hezká věc, ale zrovna tahle Cisca mají firmware třeba z roku 2013, takže jsou už opravdu zastaralá. Podporují pouze omezené množství download a upload kanálů, což nerovnoměrně zatěžuje síť a může dokonce zhoršovat kvalitu služby u sousedních přípojek. Zároveň jejich fungování na síti reálně brzdí inovaci ze strany ISP. Vypnutí podpory pro starý standard (neboli omezení zpětné kompatibility) může nakonec přispět i k navyšování rychlosti uploadu. Upraveno 16. května uživatelem janmichaelvincent 1 1 Citovat - - - - - Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
quadra2030 Odesláno 16. května Sdílet Odesláno 16. května (upraveno) @PetrNie je to otazkou zmluvy (ziadny operator neprevezme zodpovednost za cudzie zariadenie) a uzivatel si nedokaze urobit upgrade fw DOCSIS zariadenia.. a operator nedokaze upgradovat certifikaty koncoveho zariadenia, tie su zalezitostou vyrobcu. Upraveno 16. května uživatelem quadra2030 1 Citovat Super - Základní - Bratislava Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Adolf.Shitler Odesláno 16. května Sdílet Odesláno 16. května @Petr Je rozdíl, jestli operátor prodá zákazníkovi zařízení a mezi tím, když si zákazník někde (mimo operátora) koupí zařízení svoje. V tom prvním případě pochopitelně není problém, aby operátor poskytoval podporu (vč. upgrade FW), ovšem v tom druhém případě by byl operátor naopak blázen, aby tak činil a riskoval, že zařízení zákazníka z nějakého důvodu zdechne a zákazník bude vinu svalovat na operátora. Je to v podstatě totéž, jako u mobilních telefonů nebo LTE modemů atd., kde také operátor nedává žádnou podporu na zařízení, jenž si někde zákazník sám zakoupí. Citovat - - - - - Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maccakrr Odesláno 16. května Sdílet Odesláno 16. května Mě se teď týká výměna starého modemu za nový (už nebudou podporovat Cisco). Prý musím do konce tohoto měsíce. Já s nima v podstatě jen řeším ať mi ten jejich krám prodaj, když to bude fungovat aspoň stejně jak předtím. Vím prodávat mi ho nejsou povinni. Tak jsem se dnes ráno aj tázal, že si ho pronajmu, pak hned "smlouvu o pronájmu zařízení" vypovím a nevrátím jej. Jestli to pak bude fungovat jako moje zařízení, když si ho touto cestou v podstatě koupím. .... Pokutu za nevrácení zaplatím a hotovo. 🙂 Když se pokazí, pokazí, když ne tak ne. Ten starej běžel víc jak 12 let. To máte težký když se mi žádnej modem / router za víc jak 24 let nepokazil...... přesvědčit mě o výpalným měsíčně. Takhle to úplně nefunguje..... Je důležitý dát lidem vybrat. I v mým podnikání to takto funguje. Citovat Start Fibre - - - Olomouc Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr Odesláno 16. května Sdílet Odesláno 16. května @quadra2030@Adolf.Shitlermoje pointa je v tom, že po 17 letech, co mám modemy (za tu dobu dva) v osobním vlastnictví, vše funguje a nemusím platit měsíční pronájem jsem nucen do pronájmu. Z mých zkušeností se prostě vyplatí si modem koupit, jakkoliv souhlasím s tím, že to může mít i nevýhody. 2 Citovat Super - - - Brno Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Technikus Odesláno 16. května Sdílet Odesláno 16. května (upraveno) No dobře, ale jaký se psal rok? Si jdi koupit něco dnes. *urvítka jsou snad ve všem, kvalita horší a výrobky dražší. V rámci 5ti let jsem reklamoval TV, pračku i auto. Na druhou stranu, držím palce a až něco BYOD pořídíš, poreferuj zde prosím. Upraveno 16. května uživatelem Technikus 1 Citovat Premium - Základní Vodafone Station WiFi 6 Praha Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marek-26 Odesláno 16. května Sdílet Odesláno 16. května @MaccakrrJak vypovíte smlouvu o pronájmu, tak je následně třeba zařízení vrátit, aby byla skutečně ukončena. To, co si představujete nedává smysl, modem se odebere ze systému a ten nedostane konfigurační soubor, takže nebude fungovat. Pokuta za nevrácení nerovná se odkup modemu. @PetrPořiďte si tedy Fritz!box, který bude fungovat a nebudete muset řešit upgrade FW odesláním CPE prodejci/výrobci. 2 1 Citovat Super Premium 5G 18+ Vodafone Station WiFi 6 Brüx Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maccakrr Odesláno 16. května Sdílet Odesláno 16. května Vím, že to myslíte dobře. Ale po asi 14 dením martyriu komunikace s Vodafone a čtení všemožných podmínek si myslím, že nemáte úplně pravdu. Za prvé, k ukončení smlouvy o nájmu dojde její výpovědí jak říkají "Podmínky nájmu koncových zařízení" kde se píše co se stane v případě nevrácení zařízení "V případě, že nájemce nevrátí koncové zařízení či jeho součásti a příslušenství, nebo v případě, že je koncové zařízení vráceno poškozené, je nájemce povinen uhradit pronajímateli smluvní pokutu " V druhé části píšete "modem se odebere ze systému a ten nedostane konfigurační soubor, takže nebude fungovat" to je sice možné, ale podle rozhodnutí ČTÚ mohu mít vlastní zařízení a tím bude tento již mé, jak sám říkáte vyřazené zaříení. Tak jej snad zařadí zpátky. Sám Vodafone uvádí, že je třeba mít zařízení jejich. Pod definicí jejich si představuji právě toto, co jiného než jejich zařízení by to mělo být. "Pokuta za nevrácení nerovná se odkup modemu. " Viz výše, rovná. Já si jej zaplatím tou pokutou, když mi jej Vodafone radši sám neprodá. Mohl by třeba podnikat jako normální firma ne? Když je poptávka tak to prodám, nechápu kde je problém. BTW: S Vodafone komunikuji pouze písemně, abych na vše měl doklad. Žádné telefonování. Podařilo se mi zjistit, že dokonce i podmínky na které se zaměstnanec odkazuje říkají něco jiného, než mi píše. Nicméně na paní to bylo asi moc, tak mi dnes napsala, že ty složitější dotazy mi odpoví telefonicky a smlouvu o "Pronájmu koncového zařízení" mi taky neposlala (tam bude výše té pokuty). Vyjímečně jsem tedy dneszavolal na infolinku zda mi tu smlouvu celou přečtou, ale to prý ne. Tak nevím jak se k té smlouvě dostat 😄 Předpokládám, že s tím technikem asi nebudeme mít sezení, kde tu smlouvu budu studovat a nakonec s ní třeba nesouhlasit. To by pak po mě Vodafone mohl chtít nějaké náklady za neúspěšný výjezd předpokládám. Proto se slušně ptám dopředu, abych firmu Vodafone nepoškodil. Na to však asi nejsou zvyklí. S tím, že mám to rozhodnutí ČTÚ co tady někdo publikoval jsem se zatím "nevytasil" . Už mě fakt unavuje jak se všechny korporáty snaží optimalizovat tak, aby nedělali nic a všechno dělal zákazník. Takhle se slušná firma nechová. Nicméně s internetem jsem byl víc jak dekádu spokojený, tak předpokládám, že odkup zařízení proběhne v pořádku a pojede se zase dekádu dál. 1 1 Citovat Start Fibre - - - Olomouc Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomus Odesláno 16. května Sdílet Odesláno 16. května Takže když někdo ukončí smlouvu, nevrátí modem, zaplatí pokutu a dá ho na bazar, pak ho někdo jiný koupí, tak si jako myslíš že Vodafone je povinen ho znovu vzít do systému ? Tak to ani náhodou, takových modemů se na bazaru válelo a ještě stále válí spousta a jsou stále registrované jako nevrácené, takže zpátky jako koupený modem je Vodafone zpět určitě nevezme, to si buď jistý. Citovat Kabel 150 Mb/s - Komfort Compal VF, VTV box, CA modul Brno Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maccakrr Odesláno 16. května Sdílet Odesláno 16. května Pro mě není důležitý to co si myslím, ale fakta 🙂 To na co mám právo i když to Vodafone neudělá, nedodrží. Jednou ta zpráva hovoří, že na to mám právo tak to chci, ne? Na tom není žádná složitá matematika. Není to snad tak, že když jim uhradím škodu za ten modem, tak jej jako majetek odepíšou? Já pak své zařízení mohu mít třeba zrovna tohle. Důležité je, že je to co Vodafone přímo zmiňuje, že je kompatibilní. Rozhodně se s Vámi nepřu kdo má pravdu. Faktem je, že vlastní mít můžu a uhrazením té pokuty se Vodafone vzdává to zařízení si nějak právně nárokovat. Zaplacením pokuty zaniká vlastnické právo na to zařízení a kdo jej pak nabyl může být Vodafone putna. To je to co teď u nich zjišťuji. Přestože ta odpověď bude pravděpodobně záporná, tak už je jen na mě, zda i tak do toho půjdu a jaké kroky podniknu až mi nevyhoví používat vlastní zařízení. 1 Citovat Start Fibre - - - Olomouc Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Přidat se ke konverzaci
Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.