Přejít na obsah

Featured Replies

Odesláno

Jsem bývalý  klient kabelové televize a internetu od UPC. Pro přístup k internetu používám modem  EPC3208, který jsem před řadou let odkoupil od UPC.

Vše až donedávna fungovalo, ale koncem srpna došlo ke zrušení nějakých historických DNS serverů a výsledek se dostavil - připojení k internetu přestalo fungovat. Jako síťař jsem celkem rychle zjistil, v čem je problém, a nastavil jsem si pro gateway a DNS servery statické adresy (DNS 8.8.8.8) a vše zase začalo fungovat. Nicméně při konsultaci s technikem Vodafone jsem narazil na závažný problém.

Jde o to, že  ke konfiguraci modemu nemám žádný přístup. Původní provider UPC měl zjevně modem plně pod kontrolou, s možností nahrávání firmware a managementu modemu přes SNMP.  To potvrzuje i původní dokumentace, kde se doslova píše:

 - Software upgradeable by network download
 - Remote manageability using SNMP V1/V2 and V3

Já tedy sice jsem majitelem modemu, ale nemám možnost tento majetek spravovat. Tuto možnost (a možná i povinnost) má sice právní nástupce UPC, tedy Vodafone, jenže z rozhovoru s technikem Vodafone jsem došel k závěru, že Vodafone s managementem mého modemu nehodlá mít nic společného a že mi ten modem  prostě bude fungovat jen do té doby, dokud bude fungovat aktuálně nainstalovaný firmware a konfigurace.

To považuji za nekorektní přístup a žádám o vysvětlení, případně doporučení, jakým způsobem mohu do modemu nahrát nějaký firmware, umožňující management a konfiguraci uživatelem a získat tak nad modemem kontrolu.  Nemusím jistě zdůrazňovat, že firma Vodafone s převzetím infrastruktury UPC převzala také povinnosti UPC vůči klientům a že pokud odmítá nadále zajišťovat dálkový management modemu , musí zajistit jiné, pro klienta přijatelné řešení.

Upraveno uživatelem vaton

Odesláno

Dobrý den , pokud výrobce routeru tak s tím nic nenaděláte, to je jak když byste chtěl že koupíte třeba starý iphone 5 a budete chtít do něj dát nový software ios 16 který není již podporovaný. zde máte odkaz, na daný router https://www.vodafone.cz/pece/internet-data/datova-zarizeni/cisco-epc-3208-3212/ kde je i návod a přímo v navodu je cituji 

Správa  Možnost upgradu softwaru stažením ze sítě  Možnosti vzdálené správy prostřednictvím protokolu SNMP V1/V2 a V3 Software a dokumentace  Disk CD-ROM s příručkami, případně se zkuste podívat na stránky výrobce routeru, jakou aktualizaci vydali naposledy

Upraveno uživatelem kautskym

  • Premium, Super DSL
  • Basic+, Red Basic Lite
  • Základní, ALLinONE
  • Vodafone Station WiFi 6, Vodafone TV app Apple, Vodafone TV Standard box, Zyxel VMG8623-T50B
  • Praha, Nová Ves
Odesláno

díky, ale to mi moc nepomůže. Možnost upgradu softwaru stažením ze sítě a Možnosti vzdálené správy prostřednictvím protokolu SNMP V1/V2 a V3  je jen překlad těch dvou bodů, co jsem do příspěvku dal anglicky, a to CD mám.

Jde o to, že firmware co tam je od UPC nahraný NEUMOŽŇUJE uživateli připojit se přes ethernetové rozhraní a spustit nějaké webové rozhraní nebo se připojit telnetem. Jediná možnost managementu je z kabelové sítě přes SNMP. Takže i když budu mít firmware, musel bych modem otevřít, vyletovat FLASH a firmware do ní nějak nahrát. To podstatné je tedy, aby Vodafone splnil své povinnosti převzaté od UPC a buď modem nadále managoval, a nebo publikoval přesný postup, jak lze firmware vyměnit a modem zpřístupnit.

Upraveno uživatelem vaton

Odesláno

Vzhledem k tomu že se jedná o úplně základní modem bez integrovaného routeru nebo wi-fi, tak v něm ani není nic co by se tam dalo nastavovat, o základní nastavení a firmware se stará operátor, ty jako uživatel tam nic dalšího nenastavíš, maximálně si tam můžeš zkontrolovat nějaké informace o signálu chybové hlášky a pod.,

To že bys tam něco sám aktualizoval, nebo nastavoval na to zapomeň, to není vůbec technicky proveditelné.

Myslím že technik to myslel spíš tak, že tyto modemy už jsou zastaralé a na síti jsou v podstatě už jen na dožití, nebo do doby než ti ho vymění za modernější.

Pokud jsi měl nějaké problémy s DNS na zařízení za modemem, tak to bylo spíš tím že jsi tam měl ručně něco nastavené, protože automaticky přes DHCP by se to mělo nastavit samo správně, pokud to tak není tak to prosím upřesni.

  • Kabel 150 Mb/s
  • -
  • Komfort
  • Compal VF, VTV box, CA modul
  • Brno
Odesláno

Jasně, a právě o to jde. Oni prostě tyhle modemy strpí, ale management nechali při změně majitele někde zahodit do koše, takže i když je HW lepší, než modemy, co pronajímají, modem EPC3208 je prostě nezajímá. Navíc modemy neodprodávají, takže z nich berou měsíční výpalné, a z tohohle nemají nic.  Takže kliente, pronajmi si náš modem, a budeš servicable. Jinak jsi outsider a když se ti vymaže jeden bit ve FLASH a modem kvůli tomu přestane fungovat, máš smůlu, firmware ti nepřeflešujeme. A pokud přestane platit aktuální nastavení DHCP, máš zase smůlu, už si ani neťukneš. To je skutečně férový přístup k zákazníkovi :))))))))

Jo, a s tím DNS to je kapánek jinak. Právě kvůli tomu, jaké zůstaly v nastavení DHCP adresy DNS serverů  (zřejmě ještě od UPC) to nefungovalo, protože ty servery přestaly fungovat (tuším, že ten technik říkal, že to bylo 17.8.2022). Čili modem mi přes DHCP posílá do routeru špatné DNS adresy. Když si ji v PC nastavím 8.8.8.8, začne to fungovat, protože adresa gw je zatím OK.

Upraveno uživatelem vaton

Odesláno

Jak už jsem řekl tento modem je technologicky zastaralý a na síti už je pouze maximálně na dožití, nastavení a aktualizace firmwaru se provádí automaticky po síti prostřednictvím CMTS na straně operátora, ty jako uživatel se o nic starat nemusíš a ani nemůžeš, maximálně můžeš upozornit operátora že něco není v pořádku v nastavení.

  • Kabel 150 Mb/s
  • -
  • Komfort
  • Compal VF, VTV box, CA modul
  • Brno
Odesláno

No, v prosinci bude snad už v baráku optika, kde budu mít za stejnou cenu 500Mb/s, takže ty 3 měsíce snad přežiju i s tím "zastaralým" modemem.  A pak pá, pá, Vodaafone. I když jsem tady někde četl, že ten EPC3208 do 300Mb/s není zase tak špatný .... A když tvrdíš, že to updatují automaticky, tak proč mi tam stále posílají DNS1:  213.46.172.38 a  DNS2:  213.46.172.39, když už 20 dní tyhle servery neexistují?

Odesláno

ale bacha na optiku, pokud ta optika bude od TMCZ, tak tam pro používání musí bý jejich zařízení v pronájmu a nejde odkoupit, pokud to bude optika cetinu tak je to štěstí tam může být router či modem tvůj

  • Premium, Super DSL
  • Basic+, Red Basic Lite
  • Základní, ALLinONE
  • Vodafone Station WiFi 6, Vodafone TV app Apple, Vodafone TV Standard box, Zyxel VMG8623-T50B
  • Praha, Nová Ves
Odesláno

no, bude to TMCZ, ale jak se ukázalo, tak sice odkoupený modem vyjde levněji, ale když se provozovatel sítě rozhodne, tak ti přestane fungovat a nový ti za něj nedá :)))))))))))

Odesláno

tak u TMCZ je podmínka pronájmu a musí být dle jejich stránek jejich router/modem GPON který stojí měsíčně 50-70 Kč

  • Premium, Super DSL
  • Basic+, Red Basic Lite
  • Základní, ALLinONE
  • Vodafone Station WiFi 6, Vodafone TV app Apple, Vodafone TV Standard box, Zyxel VMG8623-T50B
  • Praha, Nová Ves

Přidat se ke konverzaci

Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

Právě prohlíží tuto stránku 0

  • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

Vodafone Czech Republic a.s.,
nám. Junkových 2808/2, 155 00 - Praha 5,
IČO 25788001, sp. zn. B 6064 vedená u Městského soudu v Praze

Vodafone Czech Republic a.s.,
Junkových sq. 2808/2, 155 00 - Prague 5,
CRN 25788001, file number B 6064 kept at the Municipal Court in Prague

Powered by Invision Community