Přejít na obsah

Ukončení služby SMS e-mail k 30. 11. 2022


Přejít na řešení Vyřešil sodekcz,

Doporučené příspěvky

Návštěvník renda80
před 29 minutami, Adolf.Shitler napsal:

Ať ti tvůj poskytovatel emailu zajistí notifikace na SMS, když to tak nutně potřebuješ. Ostatně třeba datové schránky také umí posílat info na SMS, takže jistě by to mohl umět i Seznam nebo někdo další. Fakt nevím, proč toto vyžaduješ zrovna po VF...

Proč to vyžaduji po Vodafone? Protože je tato služba součástí tarifu, který si platím a nelíbí se mě že dál budu platit ve stejné výši a o danou službu přijdu bez náhrady. Daná služba není zdrama, je součástí placeného tarifu. Zdarma je odesílání a příjem zpráv. SMS zprávy jako takové, mám také zdrama v rámci tarifu, to mě je také zruší co? Hezké že. Hlavně že to obhajujete bezhlavě. Jako zákazník si představuji jiné zacházení, minimálně oznámit dva měsíce předem, že se změní podmínky služby, toto je smutné. A to jsem u Vodafone devatenáct let.

Tato služba možná byla součástí tarifu, leč nově již není a nebude, přičemž operátor má povinnost takovou změnu oznámit min. měsíc předem, což se také stalo a pokud zákazník se změnou nesouhlasí, pak může bez sankcí odstoupit od smlouvy.
Osobně ale stále nevím, proč by měl takovou službu zajišťovat telefonní operátor a nikoliv ten, u koho má člověk zřízený email. Třeba u banky mně také zprávy na email posílá přímo moje banka a nikoliv, aby toto zajišťoval můj telefonní operátor. A stejně tak i jinde.
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -

A proč doteď tu službu zajišťovali všichni tři operátoři a zdarma a to posledních odhadem 20 let? Že by jako službu pro jejich platící zákazníky?  Která je v podstatě nic nestojí? Zpočátku fungování u Oskara to bylo dokonce ne 2 ale 5 sms. Byla to konkurenční výhoda a pro mnoho lidí užitečná služba. 

Bohužel ne pro každého, většina lidí nechápe její smysl, tak ji ani nepoužívá, tudíž se zruší. Znalejší menšina postupně ztrácí funkčnost a práva, vládne génius průměrnosti. Vodafone není Oskar.

"K čomu je vojakovi strom, popíliť..."

Já si platil na jednom z čísel starý tarif jen kvůli sms email a příjem hovorů. Jak jsem psal, už nebudu. Číslo bude přesunuto jinam a zdarma. Ušetřím peníze. Že by VF změnil rozhodnutí nedoufám, v korporátech rozhodují manažeři, kteří ze svých obláčků dolů nevidí.

 

 

  • Super
  • Super
  • Základní
  • Vodafone Station WiFi 5, CA modul
  • OV
  • Speedtest
Operátoři v různých dobách zajišťovali různé služby, třeba i poskytovali email a dneska už se na to mohou vykašlat, když je spousta jiných subjektů, jenž se tomuto věnují a mají to jako primární činnost. Nebo sami provozovali nějaký TV program (např. Cable+ Film) a pak to zrušili. Prostě každá doba má svoje a nic není navěky.
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
Návštěvník renda80
Před hodinou, Adolf.Shitler napsal:

Tato služba možná byla součástí tarifu, leč nově již není a nebude, přičemž operátor má povinnost takovou změnu oznámit min. měsíc předem, což se také stalo a pokud zákazník se změnou nesouhlasí, pak může bez sankcí odstoupit od smlouvy.
Osobně ale stále nevím, proč by měl takovou službu zajišťovat telefonní operátor a nikoliv ten, u koho má člověk zřízený email. Třeba u banky mně také zprávy na email posílá přímo moje banka a nikoliv, aby toto zajišťoval můj telefonní operátor. A stejně tak i jinde.

Daná služba nemá nic společného s provozováním e-mailové schránky u třetí strany, nebo s provozováním e-mailové služby, tedy nevím proč to pořád do toho motáte. Daná služba poskytuje přijímání a odesílání SMS zpráv skrze fiktivní e-mailovou adresu zákazníka, tedy toto provozování SMS služby je věc pouze mobilního operátora a právem přísluší vztahovat tuto službu právě k rukám mobilního operátora.

 

Co se týče oznámení daného operátora o změně dané služby, tak rozhodně jsem nebyl informován v čas a rozhodně ne takovou formou oznámení, která by odpovídala závažnosti dané změny. Oznámení bylo umístěno pouze do aplikace, bez příznaku důrazu na důležitou zprávu zasahující do využívání placené služby. Takovou to komunikaci se zákazníkem, v takto závažných věcech, považuji za laxní a neodpovídající serióznímu jednání, hlavně když má daný mobilní operátor možnosti přímého oslovení zákazníka.

@renda80 Jak funguje služba, se lze dočíst třeba tady: https://napoveda.seznam.cz/cz/sms-upozorneni/ a je úplně jedno, jestli to jde technicky přes nějakou fiktivní emailovou schránku u VF nebo ne, protože je to služba poskytována na emaily třetích stran, tj. na emaily, se kterými nemá VF naprosto nic společného, a ze kterých chodí všechno prostřednictvím oné fiktivní emailové adresy na mobil. Takže není naprosto žádný důvod, aby takovou službu zajišťoval VF a dělal jiným subjektům kašpara - to si má zajišťovat přímo tvůj poskytovatel emailu. A jak vidno, tak to i někteří poskytovatelé emailu provozují, namátkou Google (Gmail): https://www.gmail-sms-alerts.com/

Mimochodem pokud sis tady narychlo udělal druhý účet "bnone" na podporu svého názoru, tak se namáháš zbytečně, protože toto je jenom nicneřešící diskuze a službu VF stejně ukončí :P

Upraveno uživatelem Adolf.Shitler
druhý profil
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -

Technika  se vyvíjí, a staré věci jsou postupně překonávány.

 

Místo drahého, nespolehlivého a pomalého vytáčeného připojení máme dnes DSL a Docsis.

 

Místo zastaralého NMT máme GSM a nyní 4g, 5g...

Vývoj nezastavíš, a je to jako rozčilovat se, ze např. Vodafone neposílá vyúčtování FAXem atd...

 

 

  • Souhlasím 1
  • Děkuji 1
  • Basic 250 Mb/s
  • -
  • Komfort
  • Compal CH7465VF, 1x CAM
  • Brno
  • Speedtest
Návštěvník renda80
Citovat

 

Adolf.Shitler

@renda80 Jak funguje služba, se lze dočíst třeba tady: https://napoveda.seznam.cz/cz/sms-upozorneni/ a je úplně jedno, jestli to jde technicky přes nějakou fiktivní emailovou schránku u VF nebo ne, protože je to služba poskytována na emaily třetích stran, tj. na emaily, se kterými nemá VF naprosto nic společného, a ze kterých chodí všechno prostřednictvím oné fiktivní emailové adresy na mobil. Takže není naprosto žádný důvod, aby takovou službu zajišťoval VF a dělal jiným subjektům kašpara - to si má zajišťovat přímo tvůj poskytovatel emailu. A jak vidno, tak to i někteří poskytovatelé emailu provozují, namátkou Google (Gmail): https://www.gmail-sms-alerts.com/


Mimochodem pokud sis tady narychlo udělal druhý účet "bnone" na podporu svého názoru, tak se namáháš zbytečně, protože toto je jenom nicneřešící diskuze a službu VF stejně ukončí 😛

 

 

@Adolf.Shitler

 No vy jste dobře zmetený konspirativní týpek 😄 

  • Laskavě mě netykejte.
  • Službu poskytuje operátor, posílají se SMS nikdo jiný SMS posílat nemůže. Stejně si to musí zajistit přes operátora. Jste úplně mimo.
  • Služba je obecná a dá se využít mnoha způsoby, nejen jako notifikace u seznam.cz jak uvádíte. Já na rozdíl od vás danou službu používám a tedy vím co všechno daná služba podporuje.
  • Vaše konspirativní teorie o mém druhém účtu mě nezajímají.
  • Vlastně mě už nezajímá ani váš názor, protože i když evidentně tomu nerozumíte, melete pořád to samé, tedy na vaše další komentáře již nereaguji. 👍

 

před 7 minutami, Daviddvbc napsal:

Technika  se vyvíjí, a staré věci jsou postupně překonávány.

 

Místo drahého, nespolehlivého a pomalého vytáčeného připojení máme dnes DSL a Docsis.

 

Místo zastaralého NMT máme GSM a nyní 4g, 5g...

Vývoj nezastavíš, a je to jako rozčilovat se, ze např. Vodafone neposílá vyúčtování FAXem atd...

 

 

 

@Daviddvbc

No jenže tohle není žádný vývoj, SMS se stále používají. Daná služba je jedinečná a nemá náhradu.

Bohužel 5G je prakticky nevyužitelné pro běžného zákazníka, který si nechce platit drahý tarif, tak 4G umožnuje to samé. Bohužel teď se bude rejžovat nejen na velikosti FUP, ale i na rychlosti připojení.

Jediné co, tak že je menší spotřeba telefonu na 5G síti, při zapnutých datech.

Upraveno uživatelem renda80
  • Řešení

Tak se tady "hezkypěkně" pomíchaly parametry obdobné služby u jednotlivých operátorů.

Upozornění na vlastní mobil je řekněme až taková další nádstavba, kterou např. zmíněný Seznam využívá.

V principu je nutno říct, že v podstatě :

  • u O2 nejméně komplikované a zřejmě uživatelsky průhledné řešení. Není třeba nic nastavovat v účtech pro jednotlivá čísla. Každé číslo má možnost přijmout SMS odeslanou z e-mailu. Každý jednotlivec může ze svého e-mailu na číslo O2 takovový e-mail do SMS odeslat. Bránu poskytuje O2. Služba však není garantována.
  • u t-mobile si musí každý, kdo chce takové SMS přijímat nejprve službu pro své konkrétní číslo aktivovat. Tudíž to neběhá od počátku automaticky, nelze paušálně říct, že na všechna čísla t-mobile (bez aktivace služby) taková SMS doje. Služba zřejmě zatím funguje spolehlivě. Bránu poskytuje t-mobile. O garanci služby nebo o výhledu do budoucna tady také není zmínka.
  • u Vodafone je v podstatě nejvíc komplikované nastavení a propojení mezi číslem mobilního telefonu a fiktivní e-mailovou adresou. Navíc si musel každý taktéž službu v rámci svého čísla nastavit a aktivovat. Toto komplikované propojení - bránu, chcete-li, poskytoval VF a rozhodl se službu zcela zrušit.

 

A teď babo raď 🙂 V každém případě každý subjekt si může podobnou bránu postavit sám.

 

 

  • Souhlasím 2
  • To se mi líbí 1
  • Premium
  • -
  • Základní
  • Vodafone Station
  • KrPole

Přidat se ke konverzaci

Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložit jako upravený text.   Obnovit formátování

  Pouze 75 emotikon je povoleno.

×   Váš odkaz byl automaticky vložen.   Místo toho zobrazit jako odkaz

×   Váš předchozí obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Nahrajte nebo vložte obrázky z URL adresy.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...