Přejít na obsah

Featured Replies

Odesláno

Tak předpokládám že když máš připojení přes xDSL tak musíš mít nějaký modem ne ?

  • Kabel 150 Mb/s
  • -
  • Komfort
  • Compal VF, VTV box, CA modul
  • Brno
Odesláno

Modem mám vlastní, ne od Vodafone.

Odesláno

Aha, tak i vlastní modem je modem,

ale možná by to v tom formuláři při vyplňování profilu mělo být lépe specifikováno, zkusím to pořešit s adminem, protože těch problémů je tam víc.

  • Kabel 150 Mb/s
  • -
  • Komfort
  • Compal VF, VTV box, CA modul
  • Brno
Odesláno

Včera jsem se jako zázrakem dovolal na infolinku Vodafone a dokonce jsem se dostal i na linku s technikem. Podrobně jsem mu vysvětlil situaci a šlo vidět, že ví, o čem mluvím. Na konci rozhovoru mi řekl, že to předá na vyřešení na "vyšší místa" a že se mi buď on nebo přímo "vyšší" technik z "vyššího" oddělení ozve. Ptal se i na čas, kdy mi můžou zavolat. Tak jsem se domluvil na dnešek odpoledne. Poté mi ještě podruhé zopakoval, že mi zašle SMS zprávu s kontaktem na sebe, kdyby bylo ještě něco třeba a možná mi přijde i SMS na hodnocení. Ok teda. Tak jsem s falešným pocitem vypnul počítač, že se druhý den něco vyřeší. No .. je velice překvapivé, že mi nepřišla ani SMS s kontaktem na toho technika, co mi slíbil, že mi ji pošle, ani SMS ohledně hodnocení a samozřejmě se celý den nikdo neozval. Jelikož momentálně veškerá moje práce stojí a každým dnem přicházím o procenta z výdělku a bonusy za rychlost vývoje projektu, tak se hrabu, kde se dá a (konečně) se tedy dostávám ještě k jednomu dotazu.

 

V nastavení routeru mám jako DNS nastaveno 8.8.8.8 (primární) a 1.1.1.1 (sekundární).
p.thumb.png.c038a09fbc5c15239f46a05c7240a6bd.png

 

Ale když se podívám na shrnutí, tak DNS je nastaveno na Vodafouňácké:

q.png.63ab3913e0ea7bc73e86a902dea0b939.png

 

Dá se to nějak přenastavit?

Díky

Odesláno

tak si nastav dns přímo v kompu 🤔 nastavení ➡️ síť a internet ➡️ ethernet ➡️ přiřazení serveru dns ➡️ upravit

  • -
  • -
  • jenom testuju
  • Vodafone TV app Samsung
  • Praha
Odesláno

@Slamb to asi nebude potřeba, pokud TP-Link funguje, jak má.

@gaddy kde čteš to "shrnutí"? Přímo na síťové kartě počítače, nebo v modemu? To jsou dvě rozdílné věci.

 

Přijde mi, že "shrnutí" je informace o získaném připojení z modemu. Získals veřenou IP 10.26.x.x a k ní ty dvě adresy DNS. Že tam vidíš VF DNS adresy je v pořádku. Ty získá tvůj modem po připojení na internet.

Podle tvého nastavení, cos zadal v TP-Linku potom TP-link jako takový za ním připojeným zařízením by měl přidělovat DNS adresy tebou zadané(8.8....). Pokud bys je nezadal, pak by TP-Link propisoval na připojená zařízení DNS od VF (217.....)

 

Aby to k něčemu vedlo, měl bys ještě napsat, co vidíš přímo na síťové kartě (ipconfig /all).

  • Premium
  • -
  • Základní
  • Vodafone Station
  • KrPole
Odesláno
V 28. 2. 2023 v 7:40, sodekcz napsal:

@Slamb to asi nebude potřeba, pokud TP-Link funguje, jak má.

@gaddy kde čteš to "shrnutí"? Přímo na síťové kartě počítače, nebo v modemu? To jsou dvě rozdílné věci.

 

Přijde mi, že "shrnutí" je informace o získaném připojení z modemu. Získals veřenou IP 10.26.x.x a k ní ty dvě adresy DNS. Že tam vidíš VF DNS adresy je v pořádku. Ty získá tvůj modem po připojení na internet.

Podle tvého nastavení, cos zadal v TP-Linku potom TP-link jako takový za ním připojeným zařízením by měl přidělovat DNS adresy tebou zadané(8.8....). Pokud bys je nezadal, pak by TP-Link propisoval na připojená zařízení DNS od VF (217.....)

 

Aby to k něčemu vedlo, měl bys ještě napsat, co vidíš přímo na síťové kartě (ipconfig /all).

No "shrnutí" (VF DNS) a moje nastavení(G,CF) je na jednom a tom samém routeru (VF - záložka status; G,CF - záložka Network - LAN Settings), proto mě to právě zaráží. Jinak ipconfig /all hlásí DNS Google a DNS CloudFlare. Když dám ipconfig /release a pak /renew, tak pořád Google a CF, jen prostě nechápu, co má router za problém, že ukazuje VFácké.

Jinak borci z VF nakonec vyřešili problém tak, že mi přidělili jinou IP, takže teď zase všechno frčí tak, jak má, ale ... na jak dlouho.

V 28. 2. 2023 v 8:35, Tube napsal:

Boží stránka, díky za odkaz. 👍

Upraveno uživatelem gaddy

Odesláno

Takže IP adresa byla zřejmě na blacklist u wedosu, příště až se to stane, tak odpoj přes noc aspoň na 12 hodin modem od napájení, aby vypršela platnost vypůjčené IP adresy a dostaneš pak jinou.

  • Kabel 150 Mb/s
  • -
  • Komfort
  • Compal VF, VTV box, CA modul
  • Brno
Odesláno

@gaddy to, že router a síťová karta v počítači ukazují jiné DNS je v pořádku. Router ukazuje, co dostane při svém připojení na WAN port a to co máš ručně nastavené v routeru potom router přiděluje všem připojeným zařízením. Neboj, neřeš to.

 

@tomus chudák, kdo potom dostane tu blacklistovou adresu (než se z blacklistu vymaže).

  • Premium
  • -
  • Základní
  • Vodafone Station
  • KrPole

Přidat se ke konverzaci

Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

Právě prohlíží tuto stránku 0

  • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

Vodafone Czech Republic a.s.,
nám. Junkových 2808/2, 155 00 - Praha 5,
IČO 25788001, sp. zn. B 6064 vedená u Městského soudu v Praze

Vodafone Czech Republic a.s.,
Junkových sq. 2808/2, 155 00 - Prague 5,
CRN 25788001, file number B 6064 kept at the Municipal Court in Prague

Powered by Invision Community