Přejít na obsah

Featured Replies

Odesláno

Pokud je 5G pouze LTE, tak je to jen klasické matení zákazníka. Obdoba VoLTE v síti 5G je technologie VoNR, Vo5G, viděl jsem ještě nějaký jiný název, ale myslím, že to z našich operátorů nikdo neumí. Ptal jsem se jednoho z nich před týdnem a je to v přípravě k testování. Samozřejmě musí být telefon, který to umí. Asi před 2 lety to některý zahraniční operátor prodával s S21, ale jestli to nabízí stále, nevím.

  • Premium Profi
  • -
  • ALLinONE
  • Vodafone Station WiFi 5, Vodafone TV Standard, Vodafone TV Premium, CA modul
  • Hradec Králové
Odesláno
  • Centrum péče

5G je samozřejmě 5G 🙂 Že jsou pak různé možnosti a využíváme teď "non-standalone" režim, to je věc druhá. Pokud je telefon připojený do 5G sítě, hovory odbavuje VoLTE, pokud ho telefon umí. Vše najdete popsané na https://www.vodafone.cz/pece/internet-data/pokryti/5g-sit/.

  • Super Fibre
  • Premium 5G
  • ALLinONE
  • Set-top box Premium
  • Pardubice
Odesláno
  • Autor

@penca Říkáš že v menu na to žádná volba není, to myslíš svůj telefon? Vždyť to přece není pravda, tenhle přepínač na VolTE je v telefonech úplně běžně. Teď jsem udělal pokus - dal jsem SIM do svého starého Galaxy S10 a to co v S23 menu mobilní sítě není tady je!

image.thumb.png.51d166dcb9f6f2820db4d3f75bceb189.png

No tak jsem si myslel hurá, tady to bude fungovat - ale bohužel ne. Když jsem někomu zavolal tak hned 4G zmizelo a data při hovoru nefungovala. Ta druhá osoba VoLTE zapnuté má a při hovoru jsme otestovali že jí to funguje - může brouzdat po webu při telefonátu a má tam napsané 4G, zatimco já ne. Když jsem hovor položil tak se na sekundu objevilo E a pak 4G+.

Takže další krok bude, že zkusim sehnat někoho komu to funguje a zkusit jeho SIM v mém telefonu. Dám vědět jak to dopadlo. Prozatím mám podezření, že je něco s mým telefonním číslem, protože výměna SIM ani mobilu nepomohla.

  • Premium
  • Super
  • -
  • Vodafone Station WiFi 6
  • Brno
Odesláno

Na Huawei P20 jsem prepinac nemel (se SIM O2 tam byl). Ani ikona ve stavovem radku. VoLTE funkcni, data pri hovoru fungovaly. 

Asus Zenfone 9. Prepinac VoLTE v telefonu neni, telefon na LTE i 5G ve stavovem radku VO LTE signalizuje, data pri hovoru funkcni. V nem jsem jinou SIM nezkousel

  • Super 500 Mb/s
  • -
  • -
  • Compal CH7465 černý
  • Ostrava - Zábřeh
Odesláno
před 2 hodinami, McVitas napsal:

@penca Říkáš že v menu na to žádná volba není, to myslíš svůj telefon? Vždyť to přece není pravda, tenhle přepínač na VolTE je v telefonech úplně běžně. Teď jsem udělal pokus - dal jsem SIM do svého starého Galaxy S10 a to co v S23 menu mobilní sítě není tady je!

Přesně tak, ve starších telefonech jsem taky měl přepínač na aktivaci VoLTE. Měl jsem Galaxy S8, tam ten přepínač určitě byl. Pak jsem měl S20, tam si nejsem jistý, buď tam vůbec nebyl nebo zmizel s nějakým updatem FW na novou verzi Androidu a v mé současné Galaxy S23 ten přepínač není a nebyl. Mám tedy stejný telefon jako ty a na stavové liště žádná indikace VoLTE není, v menu se nic nedá vypnout a při hovoru zůstávám na 5G/4G síti bez přerušení, hotspot taky drží. Pokud ti VoLTE nefunguje se stejnou SIM ani na S10, tak bych závadu hledal spíš někde jinde než v nové S23. Samozřejmě test tvé S23 s jinou SIM, kde prokazatelně VoLTE funguje, by definitivně rozptýlil pochybnosti.

Napadla mě ještě jedna možnost řešení, co podle mě stojí za pokus. Zkus si v Můj Vodafone deaktivovat funkci VoLTE, počkej, až ti přijde SMS potvrzení o změně nastavení a pak si tu funkci znovu aktivuj. Cca před rokem se mi stalo, že mi na prodejně nastavili k novému tarifu platbu inkasem, viděl jsem to v samoobsluze, viděli to operátoři na infolince v systému, všechno bylo korektně nastaveno i v mé bance a přesto se faktury generovaly s platbou převodem. Dvakrát jsem to "reklamoval" a všichni operátoři mi tvrdili, že v systému je všechno OK a ta další faktura se už určitě strhne inkasem. Pomohlo až změnit způsob platby na jiný a pak znovu nastavit v Můj Vodafone inkaso. Prostě se někam do databáze propsala špatná informace a pomohlo až přepsání novými daty.

Zkus to taky tak, prostě VoLTE v Můj Vodafone vypni a znovu zapni. Pokud ani toto nepomůže, tak bych zkusil factory reset a test s úplně čistou instalací bez vlastních aplikací, abych měl jistotu, že za potíže nemůže nějaká appka. Pak už bych volal/psal na technickou podporu, že ti VoLTE nefunguje, že ho máš aktivováno a že jsi ho zkoušel na více kompatibilních zařízeních se stejným výsledkem. Galaxy S10 i S23 jsou s funkcí VoLTE kompatibilní, nezáleží z jaké jsou distribuce, stačí jen mít Android 12 nebo 13 a předpokládám, že nějaké nestandardní softwarové úpravy na telefonech nemáš. Vypadá to potenciálně na chybu na straně sítě. Nenechal bych se odbýt první úrovní technické podpory a proboxoval bych se k nějakému technikovi. Hodně štěstí.

  • Super 500 Mb/s
  • Super
  • Komplet
  • Compal, 4 x CA modul
  • Brno - Žabovřesky
Odesláno
  • Centrum péče

S tím, co píše @penca, souhlasím, bylo by fajn zkusit podporu VoLTE v samoobsluze vypnout, počkat, až změna doběhne a pak provést nové zapnutí.

Jinak to, zda je v menu telefonu možnost VoLTE zapnout nebo vypnout, záleží jak na konkrétním modelu/značce, tak na stáří. Obecně platí, že u starších telefonů přepínač obvykle byl, u novějších je už VoLTE automaticky zapnuté a nedá se to změnit. Ale i tady platí, že výjimky potvrzují pravidlo 🙂

  • Super Fibre
  • Premium 5G
  • ALLinONE
  • Set-top box Premium
  • Pardubice
Odesláno
  • Autor

Vypadá to že to změnit nejde. Chybí tlačítko

image.thumb.png.f9a55516f65ba675bb0d1e0c98ba3c5d.png

  • Premium
  • Super
  • -
  • Vodafone Station WiFi 6
  • Brno
Odesláno

No přesně, tady se furt mluví o nějakým zapínáním a vypínání VoLTE v samoobsluze a přitom tam žádné tlačítko není ani na webu, ani v mobilní aplikací a služba je trvale zapnutá.

  • Kabel 150 Mb/s
  • -
  • Komfort
  • Compal VF, VTV box, CA modul
  • Brno
Odesláno

Máte pravdu, taky mi zmizela možnost aktivace VoLTE a VoWiFi v samoobsluze. Holt to odpovídá aktuálnímu trendu u Vodafone omezovat možnosti nastavení na straně uživatele (např. nemožnost deaktivovat otravné zprávy ohledně vystavení vyúčtování nebo poděkování za úhradu, nemožnost volby roamingového tarifu - natvrdo nastaven u některých novějších tarifů roaming na den). Pak už asi zbývá jen žádat o pomoc technickou podporu, že zdánlivě aktivovaná služba nefunguje.

  • Super 500 Mb/s
  • Super
  • Komplet
  • Compal, 4 x CA modul
  • Brno - Žabovřesky
Odesláno

Tak na druhou stranu nenapadá mě důvod proč by někdo měl mít VoLTE vypínat, když už i v telefonech tahle volba často ani není dostupná a volání přes 4G síť se stává běžným standardem a za pár let až se vypne 2G síť přijde doba kdy už není jiná možnost volání ani nebude.

  • Kabel 150 Mb/s
  • -
  • Komfort
  • Compal VF, VTV box, CA modul
  • Brno

Přidat se ke konverzaci

Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

Právě prohlíží tuto stránku 0

  • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

Vodafone Czech Republic a.s.,
nám. Junkových 2808/2, 155 00 - Praha 5,
IČO 25788001, sp. zn. B 6064 vedená u Městského soudu v Praze

Vodafone Czech Republic a.s.,
Junkových sq. 2808/2, 155 00 - Prague 5,
CRN 25788001, file number B 6064 kept at the Municipal Court in Prague

Powered by Invision Community