Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Zdravím,

dnes jsem měl 3 nepřijaté hovory během 2 minut. Když jsem volal zpět, tak to zvedli lidi, kteří o ničem nevěděli. Někdo se naboural do vodafone serveru? Nebo jak mi může telefon zobrazit číslo zcela jiného člověka? 

  • Super
  • Super
  • -
  • -
  • Plzeň
Odkaz ke komentáři
https://www.techforum.cz/topic/61987-bug-telefonn%C3%ADho-%C4%8D%C3%ADsla/
Sdílet na ostatní stránky

Podvrhnout telefonní číslo může kdokoliv a velmi často se tak děje ze zahraničí, takže původce nelze dohledat. Co ale lze, je si nechat od operátora za poplatek zveřejnit skutečné tel. číslo volajícího. Nutno ovšem podotknout, že ta informace nejspíš k ničemu nebude, když se jedná o již zmiňované zahraničí.
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
Odkaz ke komentáři
https://www.techforum.cz/topic/61987-bug-telefonn%C3%ADho-%C4%8D%C3%ADsla/#findComment-463219
Sdílet na ostatní stránky

Operátor zobrazí číslo takové, jaké požaduje zobrazit volající. A smyslem je např. to, že hodně lidí volá přes internet (VoIP za nízké ceny), ale tito lidé chtějí, aby se zobrazovalo jejich mobilní číslo a nikoliv číslo internetové (VoIP). Pochopitelně operátor, jenž takovou službu volajícímu poskytuje, by měl nějakým způsobem ověřit, že dané číslo skutečně patří tomu, kdo ho chce používat pro účely volání přes internet.
Na straně operátora, kam hovor přichází (v tomto případě VF), ovšem musí být známo i číslo původní, a to pro účely tísňových volání a také pro účely identifikace zlomyslných volání, což je právě ta placená služba zmiňovaná výše.
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
Odkaz ke komentáři
https://www.techforum.cz/topic/61987-bug-telefonn%C3%ADho-%C4%8D%C3%ADsla/#findComment-463223
Sdílet na ostatní stránky

  • Centrum péče

Pěkný den, vysvětlení najdete na https://www.vodafone.cz/pece/muj-ucet-cislo/bezpecnost/spoofing-podvrzene-hovory/. Jedná se o tzv. spoofing.

  • Super Fibre
  • Premium 5G
  • ALLinONE
  • Set-top box Premium
  • Pardubice
Odkaz ke komentáři
https://www.techforum.cz/topic/61987-bug-telefonn%C3%ADho-%C4%8D%C3%ADsla/#findComment-463227
Sdílet na ostatní stránky

Nastavení jiného čísla můžou využívat třeba na Finančním úřadě a jiných institucí, kdy úřednice volá z pevného teledonu přes nejakou podnikovou linku a nebo GSM bránu a je třeba aby zpětné volání, pokud bude volající volat zpět šlo na jiné číslo, třeba na obecnou infolinku a nebo na nějaký mobilní telefon. 

I proto různé úřady často volají se skrytým číslem, protože to co by se vám zobrazlo, na to byste se stejně nedovolali zpět, jen byste maximálně tak blokovali jejich linku pro odchozí hovory. 

  • Start
  • -
  • Základní
  • Compal CH7465
  • Opava
Odkaz ke komentáři
https://www.techforum.cz/topic/61987-bug-telefonn%C3%ADho-%C4%8D%C3%ADsla/#findComment-463233
Sdílet na ostatní stránky

Byť tedy i zde už je nezřídka pokrok, že jednotliví úředníci mají svoje linky a jako odchozí se zobrazují právě ty (a nikoliv jenom jednotné číslo ústředny) a lze se na ně zpětně dovolat. Třeba Úřad práce ČR to takto má.
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
Odkaz ke komentáři
https://www.techforum.cz/topic/61987-bug-telefonn%C3%ADho-%C4%8D%C3%ADsla/#findComment-463236
Sdílet na ostatní stránky

No, mě paní z FÚ loni volala ze svého "služebního" mobilního čísla, abych se zpět dovolal přímo jí, abych neskončil na bráně. Poprvé jsem na zmeškaný hovor reagoval v podvečer a přišla mi sms s vysvětlením a doby, kdy mi další den bude volat.

  • Super
  • Premium 5G
  • 18+
  • Vodafone Station WiFi 6
  • Brüx
Odkaz ke komentáři
https://www.techforum.cz/topic/61987-bug-telefonn%C3%ADho-%C4%8D%C3%ADsla/#findComment-463238
Sdílet na ostatní stránky

V 19. 5. 2023 v 10:56, Adolf.Shitler napsal:

Operátor zobrazí číslo takové, jaké požaduje zobrazit volající. A smyslem je např. to, že hodně lidí volá přes internet (VoIP za nízké ceny), ale tito lidé chtějí, aby se zobrazovalo jejich mobilní číslo a nikoliv číslo internetové (VoIP). Pochopitelně operátor, jenž takovou službu volajícímu poskytuje, by měl nějakým způsobem ověřit, že dané číslo skutečně patří tomu, kdo ho chce používat pro účely volání přes internet.
Na straně operátora, kam hovor přichází (v tomto případě VF), ovšem musí být známo i číslo původní, a to pro účely tísňových volání a také pro účely identifikace zlomyslných volání, což je právě ta placená služba zmiňovaná výše.

Ano, přesně takto to na jedné VoIP lince doma máme. Voláme ven z VoIP a příjemce vidí číslo mobilního telefonu, na který může zavolat zpět. Při nastavení došlo k ověření ze strany VoIP operátora, že je číslo naše (to mobilní). 

Upraveno uživatelem sodekcz
  • Premium
  • -
  • Základní
  • Vodafone Station
  • KrPole
Odkaz ke komentáři
https://www.techforum.cz/topic/61987-bug-telefonn%C3%ADho-%C4%8D%C3%ADsla/#findComment-463254
Sdílet na ostatní stránky

Doba se mění a hlavně z FÚ už volají ze svého mobilu, nejspíše proto, že je hodně lidí co anonymní volání nezvedá. 

Já kdysi když jsem měl dočasně druhé číslo, na které ale nešlo volat zpět, protože jsem ho vypínal taky volal s CLIRem, protože jinak mi lidi zpět volali na toto číslo... Anonymní volání má své opodstatnění v některých případech. 

  • Start
  • -
  • Základní
  • Compal CH7465
  • Opava
Odkaz ke komentáři
https://www.techforum.cz/topic/61987-bug-telefonn%C3%ADho-%C4%8D%C3%ADsla/#findComment-463263
Sdílet na ostatní stránky

Přidat se ke konverzaci

Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložit jako upravený text.   Obnovit formátování

  Pouze 75 emotikon je povoleno.

×   Váš odkaz byl automaticky vložen.   Místo toho zobrazit jako odkaz

×   Váš předchozí obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Nahrajte nebo vložte obrázky z URL adresy.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...