Přejít na obsah

Operátor chtěl provést reset admin hesla


Přejít na řešení Vyřešil Technikus,

Doporučené příspěvky

Návštěvník oneusing

Dnes měla přítelkyně nevyžádaný hovor s nabídkou od Vodafonu ohledně služeb, operátor chtěl nějaké 2 znaky z hesla. To nevěděla, tak jí poslal sms s linkem a kodem na reset administrátorského hesla a chtěl ať mu ho nadiktuje. Všude se píše ať lidé kvůli podvodům nedávají nikomu kódy a přístupy do účtu a u Vodafonu je to jako běžná praxe? To si jako mohl resetnout její administrátorské heslo a hrabat se jí v účtu? Jak má pak člověk poznat kdy to normální je a kdy ne, když to Vodafone evidentně běžně praktikuje? V sms se ani nepíše nic jako kod nikomu nevyzrazujte. To má být bezpečnost?

 

Má někdo podobnou zkušenost?

Odkaz ke komentáři
https://www.techforum.cz/topic/62234-oper%C3%A1tor-cht%C4%9Bl-prov%C3%A9st-reset-admin-hesla/
Sdílet na ostatní stránky

  • Slamb změnil název na Operátor chtěl provést reset admin hesla

To by mě taky zajímalo a rozhodně bych nic nesděloval, zvlášť když v sms je upozornění nikomu nesdělovat.

Není přece normální aby operátor odeslal informaci, kterou chce záhy odeslat zpět pomocí stejného kanálu (telefonu), to by mělo smysl např jen při ověřování v internetové samoobsluze a podobně.

Takže jestli to nebyl podvodník, tak v systémech Vodafone je něco hodně špatně.

  • Start
  • -
  • Základní
  • Compal CH7465
  • Opava
  • Řešení

Hovor se mohl ukončit, že si zařídí reset číselného hesla sama a ať zavolají později. Pak už diktuje náhodné pořadí 2 čísel z celého číselného hesla. 

Proč vlastně heslo neznala? Znalostí by si ušetřila ty kroky a případné obavy. 

Varianty resetu jsou tady, je tam i ta SMS. Způsobů na reset číselného hesla je tam několik. 

Upraveno uživatelem Technikus
  • Premium
  • -
  • Základní
  • Vodafone Station WiFi 6
  • Praha

Ani já nejsem chodící encyklopedie, nicméně existuje plno variant, jak si vše značit (sešit, Excel, aplikace v telefonu apod.) 

Těch možností je několik 

  • Premium
  • -
  • Základní
  • Vodafone Station WiFi 6
  • Praha

Jen není povinnost, nosit ssebou neustále všechna hesla. Takže když ti z domu zavolají "nejde internet" a ty bez správcovského hesla nemůžeš nahlásit pitomou poruchu na lince (i když tě ověří jiným způsobem), to je teda na vohrabky. A nechávat si kvůli tomu posílat SMS a měnit hesla jen kvůli jednomu hlášení je taky na palici.

  • Premium
  • -
  • Základní
  • Vodafone Station
  • KrPole

Porucha snad lze nahlásit bez nutnosti říkat nějaké z cifer číselného hesla. 

Heslo bude vyžadováno primárně na změnu služeb, pro potvrzení účtu a ověření volající osoby. 

Jinak takový Excel lze mít na OneDrive, Google Drive apod a tak lze mít data kdekoliv s sebou. To je i moje praxe z korporátu, kde je hesel do různých aplikací skutečně mnoho a než volat i třeba do Indie na Service Desk je lepší si to heslo někam poznačit. Variant, jak a kam si to poznačit je mnoho. Tím samozřejmě nemyslím papírek s PIN do pouzdra platební karty. 

 

  • Premium
  • -
  • Základní
  • Vodafone Station WiFi 6
  • Praha

Nebo si dávat takové hesla, které se nezapomínají, třeba dny narození dětí

A nebo takové hesla které jde snadno zrekonstruovat a zjistit - třeba číslo popisné bývalého zaměstnavatele, datum narození neoblíbeného herce atd

  • Start
  • -
  • Základní
  • Compal CH7465
  • Opava

Problém je že se jedná o šesti číselné heslo, které nejde měnit a tím pádem ani zapamatovat si ho a k němu je ještě občas potřeba číslo plátce, to je dalších osm čísel,

myslím že Vodafone to tady trošku nedomyslel, při registraci služeb vám na začátku přijde SMS s těmito kódy a pokud si je hned někam nepoznamenáte, tak už tu zprávu budete těžko dohledávat, ale to heslo si dá díky bohu dohledat aspoň v Můj Vodafone, bez jeho resetu.

to za UPC to bývalo jednodušší, stačilo najít jedno šestimístné číslo ve vyúčtování ze SIPA a mohl jsem jít volat.

  • Kabel 150 Mb/s
  • -
  • Komfort
  • Compal VF, VTV box, CA modul
  • Brno

@Technikuspsal jsem na základě vlastní zkušenosti. Porucha prostě nahlásit nešla. Ostatní rady jak a kam poukládat hesla jsou v tomto případě irelevantní. Tak jako tak došlo k situaci, kdy se na to které místo zkrátka nedostaneš, prostě nemáš heslo z nějakého důvodu u sebe a přes všechna další ověření na lince projdeš, přesto nefunkčnost nenahlásíš. 

  • Premium
  • -
  • Základní
  • Vodafone Station
  • KrPole

Přidat se ke konverzaci

Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložit jako upravený text.   Obnovit formátování

  Pouze 75 emotikon je povoleno.

×   Váš odkaz byl automaticky vložen.   Místo toho zobrazit jako odkaz

×   Váš předchozí obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Nahrajte nebo vložte obrázky z URL adresy.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...