tomus Odesláno 13. února Sdílet Odesláno 13. února OK rozumím, v pořádku, právě proto nechceme aby zde uživatelé používali jednorázové emailové adresy, protože když zapomenou přihlašovací údaje do fóra, tak už se znovu do účtu nedostanou, jinak registrované emailové adresy jsou zde pro ostatní uživatele skryté a vidí je pouze administrátor a moderátor, takže není potřeba se obávat nějakého zneužití. Citovat Kabel 150 Mb/s - Komfort Compal VF, VTV box, CA modul Brno Odkaz ke komentáři https://www.techforum.cz/topic/62557-pomal%C3%BD-internet/page/3/#findComment-468741 Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cramer Odesláno 22. února Sdílet Odesláno 22. února Dobrý večer, trošku oživím toto téma a navážu tak na pana Milana a problémy, které zde zmiňoval. Uvedené problémy jsem taktéž pozoroval a pozoruji nejméně od Vánoc 2023, kdy od této doby dochází ke zpomalování až zasekávání streamovacích služeb jako Youtube, Voyo, Amazon TV atp., dále se problémy týkají např. služby Webshare nebo také i obyčejného stahování např. ovladačů pro můj PC. Nejprve nastíním svou konfiguraci: Tarif Gigabit v konfiguraci 1000mbit download a 50mbit upload. Modem Vodafone station přes KOAX Wifi nepoužívána, používám pouze kabelové spojení přes Ethernet Teď k problémům: Připojení bylo do období Vánoc 2023 prakticky bezproblémové, nekonaly se žádné abnormální ztráty rychlosti a nedocházelo k žádným neavizovaným výpadkům. Ve věci uvedených streamovacích služeb byly od výše uvedeného období pozorovány záseky streamů nebo jejich automatické snížení kvality na úplné minimum, kdy důvodem bylo "nedostatečné připojení", což považuji vzhledem k tomuto tarifu za nesmysl. Další problémy byly spatřovány i např. v rychlosti běžného stahování oficiálních ovladačů pro HW v mém PC, kdy např. Nvidia ovladače z oficiálních serverů se stahovaly vždy rychlostí kolem 3 až max 5 MB/s, což v přepočtu odpovídá 40mbit připojení a tedy ztrátě přes 90% nabízeného tarifu. Nutno podotknout, že speedtesty vycházely vždy náramně krásně. Na Speedtest.net při ponechání na automatický výběr měřícího serveru bylo dosahováno rychlosti kolem 930-950mbit download, upload držel uváděnou 50mbit hranici. Při testování na Vodafone speedtest serveru speedtest.dkm.cz rychlosti download dokonce přesahovaly hranici 1000mbit u downloadu a upload také přesahoval udávaných 50mbit. --Webshare-- Samostatnou zvláštní kapitolou je služba Webshare. Mnou pozorované problémy spočívají rovněž ve ztrátě rychlosti download, kdy skrz jejich speedtest dosahuji rychlostí kolem 50-70mbit. Včerejšího dne jsem se na to obzvláště zaměřil a cca. od 18h včerejšího dne do asi 01:00 hod dnešního dne jsem prováděl náhodná měření rychlosti na této službě, kdy hodnoty se pohybovaly nejvíce v rozmezí od 50 do 70 mbit a jen někdy se vyšplhaly k hranici 100mbit, což bylo takové maximum, kam jsem se dostal. Dnes je situace stejná. K měření na této službě mi bylo nápomocno i pár přátel s internetovým připojením jak od Vodafone (přes KOAX), tak i připojením od jiných poskytovatelů, aby šlo víceméně zjistit, zda se jedná o problém na straně Webshare nebo jednotlivých poskytovatelů, v mém konkrétním případě tedy Vodafone. Podotýkám, že všechna připojení byla kabelová či optická a veškerý HW připojen kabelem. WiFi nepoužíváno. Výsledkem bylo, v síti Vodafone rychlosti dosahovaly většinou oněch 50-70mbit, zřídka kolem těch 100mbit. V případě gigabit tarifu je to ztráta tedy opravdu znatelná. U ostatních připojení se vždy jednalo o ztrátu v rámci "tolerance" cca 10 - 15 %. Čili pokud byl tarif např. 500mbit, tak měření na Speedtest.net vyšlo na nějakých 460mbit a Webshare této hodnotě odpovídal víceméně také. Dokonce jsem několikrát zkoušel i Webshare speedtest v mobilním telefonu přes LTE, kde mám tarif od konkurenčního poskytovatele. Nejprve provedeno měření přes Speedtest.net s výsledkem např. kolem 190mbit a Webshare ukázal kolem 160-170mbit, což opět považuji za přijatelné a dovolím si říct, že i tímto způsobem došlo k vyloučení problémů na straně Webshare. V lednu byl s těmito všemi uvedenými problémy Vodafone kontaktován, kdy proběhl standartní postup ve smyslu restartu modemu. Poté zapnuto měření ze strany Vodafone a pozorování s konečným výsledkem, že nebyl nikde nalezen žádný problém. Uvedené skutečnosti ve mně však bohužel vzbuzují dojem, že se nejspíš jedná o problémy na straně Vodafone a nemohu si neklást otázky, jestli a) HW či infrastruktura Vodafonu nestíhá nápor uživatelů internetu a uvedených používaných služeb? b) Vodafone neprovádí účelový traffic shaping z důvodů např. "šetření" HW a další infrastruktury? Otázku b) si kladu hlavně proto, protože u uvedeného Webshare při provádění měření rychlosti v síti Vodafone dochází i k cca 0.5s peakům, kdy rychlost download nejprve vyletí např. ke 300mbit, ale ihned se propadne k výše uváděným hodnotám, což může evokovat, že je zapnutý nějaký "bandwidth limiter"...(vím, že omezování bandwidth, nastavení QoS a pokročilý traffic shaping je v rámci profi HW, kterým Vodafone jistě disponuje, naprostou samozřejmostí) Díky za vysvětlení a případné vyvedení mě z omylu. 1 Citovat - - - - ČR Odkaz ke komentáři https://www.techforum.cz/topic/62557-pomal%C3%BD-internet/page/3/#findComment-469033 Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ivo2003 Odesláno 23. února Sdílet Odesláno 23. února Poslední 2 měsíce mám problém s Youtube taky, kdy se během přehrávání objeví načítací kolečko. Ale je to problém Googlu, protože to dělá na více zařízeních a připojeních. 1 Citovat Start - Základní Compal CH7465 Opava Odkaz ke komentáři https://www.techforum.cz/topic/62557-pomal%C3%BD-internet/page/3/#findComment-469037 Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomus Odesláno 23. února Sdílet Odesláno 23. února @Ivo2003 U toho YouTube to může být způsobeno používání softwaru pro blokování reklam, pokud ho YouTube detekuje tak zpomalí načítání a myslím že to dělá i Chrome během přehrávání videí na YouTube. @Cramerbylo by dobrý tam zkusit připojit nějaký jiný počítač a otestovat rychlost na něm aby se vyloučila tam chyba. Pokud počítačem problém nebude, tak se můžeš přihlásit do modemu a kouknout se tam do diagnostiky která ti ukáže kvalitu signálu na modemu data není nějaký problém, což asi je jako lajk nepoznáš ale pokud uděláš screenshot a dáš to sem tak by se z toho dalo něco možná vyčíst, už se to řešilo zde: https://www.techforum.cz/topic/62557-pomalý-internet/ Citovat Kabel 150 Mb/s - Komfort Compal VF, VTV box, CA modul Brno Odkaz ke komentáři https://www.techforum.cz/topic/62557-pomal%C3%BD-internet/page/3/#findComment-469057 Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ivo2003 Odesláno 23. února Sdílet Odesláno 23. února Nepoužívám ani Chrome ani blokaci reklam. Dělá to hlavně app na Androidu, kdy video hraje a najednou v půlce videa načítací kolečko. 1 Citovat Start - Základní Compal CH7465 Opava Odkaz ke komentáři https://www.techforum.cz/topic/62557-pomal%C3%BD-internet/page/3/#findComment-469060 Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cramer Odesláno 24. února Sdílet Odesláno 24. února @tomusZde je screenshot stavu DOCSIS na modemu. Citovat - - - - ČR Odkaz ke komentáři https://www.techforum.cz/topic/62557-pomal%C3%BD-internet/page/3/#findComment-469066 Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomus Odesláno 24. února Sdílet Odesláno 24. února Dík, všechny ty hodnoty signálu jsou v normě, jen je škoda že tenhle typ modernu neukazuje také chybovost, z toho by se dalo vyčíst něco trochu víc, ale moc to nevypadá že by tam byl nějaký problém. A podle těch hodnot je vidět že jsi v lokalitě kde už proběhl upgrade technologie DOCSIS 3.1 a je tam využívána naplno v celém frekvenčním rozsahu. Zkus ty rychlosti a stabilitu otestovat ještě aspoň na Wi-Fi, sice to není tak směrdoatné, ale taky se z toho dá ledacos zjistit. Citovat Kabel 150 Mb/s - Komfort Compal VF, VTV box, CA modul Brno Odkaz ke komentáři https://www.techforum.cz/topic/62557-pomal%C3%BD-internet/page/3/#findComment-469067 Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cramer Odesláno 24. února Sdílet Odesláno 24. února Díky za kontrolu těch hodnot a info. Na Wi-Fi se dějí totožné věci, které jsem už popisoval, plus pochopitelně o něco pomalejší Speedtest.net vzhledem ke strátám Wi-Fi, kdy nejvíce jsem naměřil kolem 600mbit a většinou nešel pod 500mbit. Jak jsem psal výše, tak přes kabel Speedtest.net ukazuje rychlosti přes 900mbit a drží se to většinou u těch 930-950mbit, takže v modemu si myslím, že problém nebude, když nemá problémy tu rychlost jako takovou pustit. Když si jako příklad vezmu to chování na Webshare, které jsem dnes opětovně ověřoval a půjdu na to logicky a zohledním i mnou výše popsané vylučovací metody, abych zjistil, kde je chyba, tak osobně vidím problém na straně VF, protože na straně Webshare se takový problém v jiných sítích neobjevil. Kdyby ke mně nešla data tou rychlostí vůbec, že by ani Speedtest.net neukazoval hodnoty přes 900mbit, tak bych připustil, že je asi problém s modemem. Ale vzhledem k tomu, že modem nemá problém tu rychlost v základu pustit, tak vidím problém v síti VF... Citovat - - - - ČR Odkaz ke komentáři https://www.techforum.cz/topic/62557-pomal%C3%BD-internet/page/3/#findComment-469077 Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milan151.019 Odesláno 2. března Sdílet Odesláno 2. března Zdravím, Tak jsem se po dvouch týdnech vrátil z dovolené a vše zase jede jak má. Prohlížeč stahuje rychlostí blesku a testy na ČTU jsou také jaké mají být. Vzhledme k tomu, že jsem s ničím nic nedělal je to opravdu zvláštní :-D. Děkuji všem za pokus pomoci. S podzravem Milan Citovat Premium Premium 5G - Vodafone Station WiFi 6 Plzeň Odkaz ke komentáři https://www.techforum.cz/topic/62557-pomal%C3%BD-internet/page/3/#findComment-469382 Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Přidat se ke konverzaci
Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.