Přejít na obsah

Featured Replies

Odesláno

DHCP klient se dotazuje na prodlužování lease zhruba v polovině doby pronájmu adresy. DHCP z UPC dává dobu pronájmu zhruba ke 3 hodinám, takže když po startu kolem 11:07 začal kolem 12:27 klient (po 1h30m = polovina doby) žádat o prodloužení (dhclient: DHCPREQUEST on eth1 to 10.195.96.1 port 67), tak onen DHCP server tvrdošíjně odmítal a zapíral se až do cca 14:10, kdy koněčně milostivě prodloužil adresu (dhclient: DHCPACK from 10.195.96.1)... Prostě je v tom nějaký zádrhel u UPC...

Odesláno

Tak už asi tuším, co mají páni odborníci zprasené na tom DHCP u UPC.

 

Při nahození síťového rozhraní se DHCP klient dotazuje vlastně broadcastem 255.255.255.255 na port 67, což funguje a dotaz projde na DHCP server.

Ten odpoví (kupodivu z interního rozsahu 10.0.0.0/8, konkrétně u mne běží na

 

Takže úvodní fáze projde

dhclient: DHCPREQUEST on eth1 to 255.255.255.255 port 67

dhclient: DHCPACK from 10.195.96.1

dhclient: bound to 84.x.x.x -- renewal in 7398 seconds. (tj. 2h a 3min 20sec)

 

Jenže pak uplyne polovina doby pronájmu (lease) a dostaneme se na obrázku k bodu T1 a tady nastává průser, neb DHCP klient se snaží již komunikovat přímo s DHCP serverem, který mu adresu poslal a ten právě nereaguje (buď mají po cestě blbě nastavené routování pro tu 10.x.x.x adresu, která se správně ani veřejně routovat nemá a nejbližší gateway/router má takový paket zahodit a nebo nějaké blbé pravidlo ve firewalu). Takže DHCP klient začne šílet a posílá postupně stále častějí žádosti o obnovení

 

dhclient: DHCPREQUEST on eth1 to 10.195.96.1 port 67

 

jenže neúspěšně, obvykle se mu to nepodaří (výjimečně jak kdy to těsně před koncem přece jen projde) a tak přidělené IP se rozpadne a síť přestane fungovat.

No a tak potom musí přijít ruční (či automatickým scriptem provedený) restart rozhraní, aby se poslal opět všesměrový broadcast a bylo zase na další 2 či 3 hodinky vystaráno...

 

dhclient: DHCPREQUEST on eth1 to 255.255.255.255 port 67

 

No a jelikož je pátek a technici šli už domů, tak t ov tomhle bordelu zůstane nejspíš celý víkend...

 

Jak DHCP funguje:

http://www.garykessler.net/library/images/dhcp_fig2.gif

Odesláno

teď zhruba 2hodinový výpadek...

 

lokalita: Brno-Černovice

 

Nebylo možno získat Ip adresy a modem neukazoval klasicky status Online.

 

Už se ale zdá být vše OK.

Odesláno

Chmmm, dneska se po pár dnech neobnovila IP, takže jsem musel ručně.

Odesláno

Opravdu... problém je ještě zapeklitější, než jsem myslel. Původně jsem si myslel, že problém stačí vyřešit tím, že DHCP klient releasne adresu a hned si ji znovu leasne (kill -SIGUSR2 `pidof udhcpc`; kill -SIGUSR1 `pidof udhcpc`), ale nestačí to, je třeba killnout a znovu nastartovat DHCP klient

Odesláno

Poslední výpadek - log z modemu:

 

Sat Aug 23 19:59:18 2008 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID
Odesláno

Jj já jsem taky měl docela velké problémy, sice jsem napsal, že vše je OK, ale vydrželo to necelou půlhodinu, taky router nebyl schopen pobrat správně DHCP.

 

Zajímalo by mě co se dělo?

 

Zvláštní, nikdy o ničem takovém nedají vědět dopředu, přitom by stačilo to dát na UPC live, nebo na stránky, ale je pravda, že to by nebylo UPC, kdyby nás informovalo :))

Odesláno

ahoj,

mozna mam pro ty z vas, kteri maji pevnou IP od UPC radu

 

nastavte si pevnou ip, kterou jste doposud ziskavali z DHCP, natvrdo v konfiguraci + nastavte DNS a routy

 

s tim me to funguje bez problemu a cele upc DHCP me muze skrabat na zadech.

plati to vsak jen pro ty co maji zakoupenou pevnou IP u dynamickych to asi nebude fungovat

 

fungovalo me to za doby karnevalu a ted taky, ziskavani z DHCP jsem musel nastavit po slouceni karnevalu a upc a to s velkou nechuti a po velkem povyku od techniku upc

 

no ted to muzou zase zkusit, myslim ze ctu uz se pripravuje na kraval, kterej jsem pripravenej spustit :o)

Odesláno

Jak tu již jeden psal, pravděpodobně je to všechno o tom, že UPCčko má špatně zafirewallováno.

Odesláno

Tak jich mám plné zuby , téměř hodinu mi trvalo se probojovat k někomu kdo mi zvedne telefon, pak další čekání na přepojení na opravdového technika.

Nicméně ani po detailním vysvětlení v čem je problém, se nezmohl na nic jiného než na hlášku ve stylu jste jediný kdo má problém, maximálně vám můžu poslat technika.

Po troše nátlaku přiznal že takový problém jako máme sice měli ale před 6 dny to opravili.

Jediná mast kterou jsem viděl na tenhle problém byla pevná IP, alespoň do doby než to opraví. Po půl hoďce mi volal zpět že ani tu pevnou IP mě dát nemůže a že volal na podporu sítě a ti že o problému vědí WTF ? Ale že mi s tí memůže pomoct.

Přidat se ke konverzaci

Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

Právě prohlíží tuto stránku 0

  • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

Vodafone Czech Republic a.s.,
nám. Junkových 2808/2, 155 00 - Praha 5,
IČO 25788001, sp. zn. B 6064 vedená u Městského soudu v Praze

Vodafone Czech Republic a.s.,
Junkových sq. 2808/2, 155 00 - Prague 5,
CRN 25788001, file number B 6064 kept at the Municipal Court in Prague

Powered by Invision Community