Odesláno 22. srpna 2008 16 let DHCP klient se dotazuje na prodlužování lease zhruba v polovině doby pronájmu adresy. DHCP z UPC dává dobu pronájmu zhruba ke 3 hodinám, takže když po startu kolem 11:07 začal kolem 12:27 klient (po 1h30m = polovina doby) žádat o prodloužení (dhclient: DHCPREQUEST on eth1 to 10.195.96.1 port 67), tak onen DHCP server tvrdošíjně odmítal a zapíral se až do cca 14:10, kdy koněčně milostivě prodloužil adresu (dhclient: DHCPACK from 10.195.96.1)... Prostě je v tom nějaký zádrhel u UPC...
Odesláno 22. srpna 2008 16 let Tak už asi tuším, co mají páni odborníci zprasené na tom DHCP u UPC. Při nahození síťového rozhraní se DHCP klient dotazuje vlastně broadcastem 255.255.255.255 na port 67, což funguje a dotaz projde na DHCP server. Ten odpoví (kupodivu z interního rozsahu 10.0.0.0/8, konkrétně u mne běží na Takže úvodní fáze projde dhclient: DHCPREQUEST on eth1 to 255.255.255.255 port 67 dhclient: DHCPACK from 10.195.96.1 dhclient: bound to 84.x.x.x -- renewal in 7398 seconds. (tj. 2h a 3min 20sec) Jenže pak uplyne polovina doby pronájmu (lease) a dostaneme se na obrázku k bodu T1 a tady nastává průser, neb DHCP klient se snaží již komunikovat přímo s DHCP serverem, který mu adresu poslal a ten právě nereaguje (buď mají po cestě blbě nastavené routování pro tu 10.x.x.x adresu, která se správně ani veřejně routovat nemá a nejbližší gateway/router má takový paket zahodit a nebo nějaké blbé pravidlo ve firewalu). Takže DHCP klient začne šílet a posílá postupně stále častějí žádosti o obnovení dhclient: DHCPREQUEST on eth1 to 10.195.96.1 port 67 jenže neúspěšně, obvykle se mu to nepodaří (výjimečně jak kdy to těsně před koncem přece jen projde) a tak přidělené IP se rozpadne a síť přestane fungovat. No a tak potom musí přijít ruční (či automatickým scriptem provedený) restart rozhraní, aby se poslal opět všesměrový broadcast a bylo zase na další 2 či 3 hodinky vystaráno... dhclient: DHCPREQUEST on eth1 to 255.255.255.255 port 67 No a jelikož je pátek a technici šli už domů, tak t ov tomhle bordelu zůstane nejspíš celý víkend... Jak DHCP funguje: http://www.garykessler.net/library/images/dhcp_fig2.gif
Odesláno 23. srpna 2008 16 let teď zhruba 2hodinový výpadek... lokalita: Brno-Černovice Nebylo možno získat Ip adresy a modem neukazoval klasicky status Online. Už se ale zdá být vše OK.
Odesláno 23. srpna 2008 16 let Opravdu... problém je ještě zapeklitější, než jsem myslel. Původně jsem si myslel, že problém stačí vyřešit tím, že DHCP klient releasne adresu a hned si ji znovu leasne (kill -SIGUSR2 `pidof udhcpc`; kill -SIGUSR1 `pidof udhcpc`), ale nestačí to, je třeba killnout a znovu nastartovat DHCP klient
Odesláno 23. srpna 2008 16 let Poslední výpadek - log z modemu: Sat Aug 23 19:59:18 2008 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID
Odesláno 24. srpna 2008 16 let Jj já jsem taky měl docela velké problémy, sice jsem napsal, že vše je OK, ale vydrželo to necelou půlhodinu, taky router nebyl schopen pobrat správně DHCP. Zajímalo by mě co se dělo? Zvláštní, nikdy o ničem takovém nedají vědět dopředu, přitom by stačilo to dát na UPC live, nebo na stránky, ale je pravda, že to by nebylo UPC, kdyby nás informovalo )
Odesláno 24. srpna 2008 16 let ahoj, mozna mam pro ty z vas, kteri maji pevnou IP od UPC radu nastavte si pevnou ip, kterou jste doposud ziskavali z DHCP, natvrdo v konfiguraci + nastavte DNS a routy s tim me to funguje bez problemu a cele upc DHCP me muze skrabat na zadech. plati to vsak jen pro ty co maji zakoupenou pevnou IP u dynamickych to asi nebude fungovat fungovalo me to za doby karnevalu a ted taky, ziskavani z DHCP jsem musel nastavit po slouceni karnevalu a upc a to s velkou nechuti a po velkem povyku od techniku upc no ted to muzou zase zkusit, myslim ze ctu uz se pripravuje na kraval, kterej jsem pripravenej spustit )
Odesláno 24. srpna 2008 16 let Jak tu již jeden psal, pravděpodobně je to všechno o tom, že UPCčko má špatně zafirewallováno.
Odesláno 26. srpna 2008 16 let Tak jich mám plné zuby , téměř hodinu mi trvalo se probojovat k někomu kdo mi zvedne telefon, pak další čekání na přepojení na opravdového technika. Nicméně ani po detailním vysvětlení v čem je problém, se nezmohl na nic jiného než na hlášku ve stylu jste jediný kdo má problém, maximálně vám můžu poslat technika. Po troše nátlaku přiznal že takový problém jako máme sice měli ale před 6 dny to opravili. Jediná mast kterou jsem viděl na tenhle problém byla pevná IP, alespoň do doby než to opraví. Po půl hoďce mi volal zpět že ani tu pevnou IP mě dát nemůže a že volal na podporu sítě a ti že o problému vědí WTF ? Ale že mi s tí memůže pomoct.
Přidat se ke konverzaci
Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.