Odesláno 20. července 2024 20. čvc @pmalecekS Compalem se mi tohle neděje. Možná problém firmwaru VF Station? - - - - -
Odesláno 21. července 2024 21. čvc @pmalecekreset do továrního nastavení modemu jsi zkoušel ? Kabel 150 Mb/s - Komfort Compal VF, VTV box, CA modul Brno
Odesláno 21. července 2024 21. čvc U mě v totožné situaci nepomohl. Dostal jsem nový modem a ten už je v pohodě. Premium Profi - ALLinONE Vodafone Station WiFi 5, Vodafone TV app Apple, Vodafone TV Premium box, CA modul Praha 6
Odesláno 21. července 2024 21. čvc @tomuszatím ne, ale vyzkouším. Trošku se bojím, že to stejně nepomůže. Ale testnu to. Tak vyzkoušeno. 15 vteřin špendlík v resetu, modem se resetoval, naběhl zpět v režimu "router", takže jsem se do něj přihlásil, nastavil si nové přístupové heslo, přepl jej do režimu "bridge". Výsledek? Žádný, totožné chování. - Super - - Plzeň
Odesláno 23. července 2024 23. čvc Já řešil stejnou věc na Compalu v hospodě a pomohla výměna. https://www.techforum.cz/topic/60815-krátkodobé-opakované-výpadky/?do=findComment&comment=460754 Super Red Basic Základní CA modul, Compal CH7465 Praha 10
Odesláno 25. července 2024 25. čvc @pmalecekJeště jednou si přečtěte můj starší příspěvek. Problém je v nastavení zařízení připojeného k modemu (pokud napřímo počítač do modemu, tak počítače, pokud to jde přes router, tak nastavení routeru), resp. faktu, že VFS vyžaduje ARP záznam připojeného zařízení, i když by nemuselo a nachází se v jiném subnetu... Windows tuším na ARP requesty z jiného subnetu odpovídat nebudou a asi to nejde změnit, takže pokud máte počítač připojený napřímo, tak to s Widlema prostě asi fungovat nebude... Leda zkusit nějaké live distro Linuxu nebo něco - a pohlídat si firewall a zejména nastavení arp_ignore: sysctl -a | grep arp_ignore To, co popisujete (chvíli po přiřazení veřejné IP to funguje, ale po chvilce ne), je přesně ono, v modemu po nějaké době vyprší starý ARP záznam počítače/routeru, který si to pamatuje z doby, kdy ještě všechna zařízení byla ve stejném subnetu, tj. s odpověďmi na ARP requesty nebyl problém, ale pokud nemáte připojený počítač/router nastavený tak, aby odpovídal i na ARP dotazy se zdrojovou IP adresou mimo subnet připojeného počítače/routeru, tak to prostě přestane běžet. Upraveno 25. července 2024 25. čvc uživatelem DiDiDi 1000 Mb/s - Start Vodafone Station / TG3442DE Brno
Odesláno 25. července 2024 25. čvc Jo, tohle dává smysl až na to, že stejného problému jsem se zbavil pouhou výměnou modemu a nic jiného se neměnilo. Premium Profi - ALLinONE Vodafone Station WiFi 5, Vodafone TV app Apple, Vodafone TV Premium box, CA modul Praha 6
Odesláno 25. července 2024 25. čvc @DiDiDidíky za radu, má to jen jedno “ale”… ta zařízení ve stejném subnetu nikdy nebyla/nejsou. Router nikdy nedostane IP z rozsahu 192.168.100.x (nebo jiného), IP má nastavenou staticky. A modem má IP 192.168.100.1 vždy, i když je internet fyzicky odpojen. Čili společný subnet se u těchto zařízení nikdy nemůže objevit. Už jsem požádal o výměnu zařízení. Upraveno 25. července 2024 25. čvc uživatelem pmalecek - Super - - Plzeň
Odesláno 26. července 2024 26. čvc A bránu má nastavenou jak? Tuším standardně se ještě odpovídá na požadavky se source IP brány, bez ohledu na subnet. Plus teď si ještě čtu o ARP probe, která source IP (protocol address) nemá nastavenou vůbec a gratuitous ARP, tohle všechno může teoreticky způsobit, že nějaké první ARP requesty/responsy při startu modemu/routeru projdou, ale pak už ne... Jak chcete, za zkoušku s nějakým Linuxovým LiveCD nic nedáte, ale je to samozřejmě na Vás. Jsem zvědavý, jestli výměna pomůže. Upraveno 26. července 2024 26. čvc uživatelem DiDiDi 1000 Mb/s - Start Vodafone Station / TG3442DE Brno
Přidat se ke konverzaci
Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.