Přejít na obsah

Ukončení podpory modemů Cisco DOCSIS


Přejít na řešení Vyřešil Veronika - Vodafone,

Doporučené příspěvky

před 19 minutami, r2d2 napsal:

Pokud to má někdo jako záložní připojení a řeší spotřebu (což bych osobně neřešil - náklady na tu extra linku budou mnohem vyšší), tak se to celkem jednoduše dá vyřešit automatizací, která zapne nějakou chytrou zásuvku s modemem při výpadku primární linky - bohatě by na to stačil i shell skript na routeru 🙂 

Osobně bych to teda nedělal, ale já ani nemám potřebu mít záložní linku (resp. účel plně splňuje 5G s neomezenými daty a ryhlostí v telefonu), pokud chci nějakou věc dostupnou 24/7, tak bych si to nedávál domů, ale do serverovny (nebo aspoň na nějaký VPC/VM v cloudu atd.), nestojí to zase tak moc a člověk má klid a hlavně je to opravdu spolehlivé.

Automatizace s chytrou zásuvkou samozřejmě jde, ale to už mi přijde zbytečně komplikované.  Co se týče 5G s neomezenými daty, to je hezká, ale pořád docela drahá věc. VPS mám taky, ale ta nijak neřeší dostupnost internetu u mě doma (nebo dostupnost mojí sítě z internetu). Takže díky za rady.

  • -
  • -
  • -
  • -
  • -

Já mám také záložní připojení pro osobní potřeby v domácnosti a "home office". Failover "routeru" Ubiquiti funguje výtečně, při běžícím příkazu ping vypadne max. pár paketů. Při teams hovoru tak jedno slovo. Vím, že to je pro domácnost trochu kanón na vrabce, ale je to paráda když se náhodu něco přihodí. I proto je potřeba, aby záložní připojení bylo dostupné neustále. Pokud bych měl počkat 10 min než najede kabelový modem pro záložní připojení tak ho skoro nepotřebuji. Když nejsem doma, mohu vzít LTE modem pro záložní připojení s sebou na dovolenou nebo třeba na chatu. Ale to už jsme OT.

  • Super
  • -
  • Základní
  • Compal CH7465, CA modul
  • Štatl
Záložní připojení přes kabelovku je unikát, resp. spíš to reálně vypadá, že má někdo jenom smysl pro humor :D A pokud ne a skutečně má kabel jako zálohu, pak řešit spotřebu v řádu pár W je naprostá pitomost.
Mimochodem kdo má od VF mobilní tarif s neomezenými daty, tak si za +99 Kč měsíčně může pořídit službu OneNumber (u firemních tarifů je tato služba snad dokonce přímo součástí) a má vyřešenou zálohu přes LTE.
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -

Záložní připojení je dobrá věc pro lidi co třeba pracují z domova, tam by to měla být samozřejmost - protože při každém delším výpadku je v diskuzích několik lidí, co si stěžuje jak nemůže pracovat a že chce kompenzaci.

Pokud záložní připojení stojí 300 Kč, tak ale už nemá potom cenu řešit to, že modem spotřebuje elektřinu za 10 Kč za měsíc.

Výhodnější může být šuplíková sim karta, na které jde aktivovat neomezený internet na den za 100 Kč. Nebo mít paušál u Vodafone a ten snad zapíná neomezené data při výpadku zdarma.

  • Start
  • -
  • Základní
  • Compal CH7465
  • Opava

Asi taky záleží, jak často se to děje - ono někde nemusí být výpadek jak je rok dlouhý, ale v jiné lokalitě Vodafone vypadává celkem pravidelně (a pak je otázka proč u takového ISP zůstávat). Právě proto mi jako záložní linka nejvíce vyhovuje ten neomezený mobilní tarif (není to už tak drahé, zvlášt pokud je možnost nějakého bundle / slevy atd.), ale samozřejmě to využiji i mimo jako mobilní hotspot 🙂 

 

  • Premium
  • -
  • -
  • -
  • -

@Ivo2003 Tak nejde jenom o samotnou cenu elektřiny. Mně se líbila představa, že nějakou dobu ještě budu moct běžet na odkoupeném Cisco modemu, za který nemusím platit 70 Kč měsíčně. LTE samozřejmě obecně dává smysl největší. Bohužel ne vždycky jde kombinovat služby tak, jak by člověk chtěl (např. když máte od svého zaměstnavatele zadarmo O2 tarif, který ale na záložní připojení tak úplně vhodný není). S šuplíkovou SIM jsem měl vždy problém, že mi ji po delší neaktivitě zrušili. 😄

Upraveno uživatelem janmichaelvincent
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
  • Centrum péče
  • Řešení

@OhambíPěkné ráno, můžu potvrdit, že zákazníky, kteří mají aktivní CISCO modemy (EPC3925, EPC2203 a EPC3208), jsme již historicky několikrát kontaktovali a upozorňovali je na nutnost výměny zastaralého zařízení. Nyní jim odesíláme komunikaci, ve které informujeme (e-mailem případně dopisem), že je nutné modem vyměnit, jinak jim v červnu přestanou fungovat služby. V komunikaci žádáme, aby se ozvali na linku 800 777 704, abychom s nimi mohli domluvit termín návštěvy technika na výměnu modemu.

  • 1000 Mb/s
  • ∞ GB
  • -
  • VF Station
  • Praha

@Veronika - Vodafone

Dobrý den, děkuji za informaci. Můžu potvrdit, že mě rozhodně nikdo nikdy ohledně výměny modemu nekontaktoval a kdybych náhodou nezabloudil na toto fórum, tak nemám o blížícím se konci podpory modemu nejmenší tušení. Domnívám se, že tohle jste měli hromadně komunikovat mnohem dříve a ne za pět minut dvanáct.

 

Edit: Jak udělám zmínku o @uživateli aktivní? Děkuji.

 

Upraveno uživatelem Ohambí
  • Basic
  • -
  • Základní, Sport
  • Compal CH7465, CA modul
  • Brno
Citovat

Jak udělám zmínku o @uživateli aktivní? Děkuji

Napíšeš zavináč a začneš psát jméno nějakého uživatele kterého chceš označit, v té chvíli se ti objeví dole tabulka kde jeho jméno vybereš ze seznamu.

Screenshot_20240425-123631.png

  • Kabel 150 Mb/s
  • -
  • Komfort
  • Compal VF, VTV box, CA modul
  • Brno

Přidat se ke konverzaci

Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložit jako upravený text.   Obnovit formátování

  Pouze 75 emotikon je povoleno.

×   Váš odkaz byl automaticky vložen.   Místo toho zobrazit jako odkaz

×   Váš předchozí obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Nahrajte nebo vložte obrázky z URL adresy.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...