Přejít na obsah

Ukončení podpory modemů Cisco DOCSIS


Přejít na řešení Vyřešil Veronika - Vodafone,

Doporučené příspěvky

@quadra2030Takže jinými slovy tvrdíte, že to akorát nelze nakonfigurovat, aby se skipnul pouze expiration check. I když třeba openssl to zcela určitě umí. To je smutné.

Nebo to možná špatně interpretujete. Pokud se setting jmenuje " skip-validity- period", není důvod, aby skipnul i ověření podpisu certifikátu. Což je tak nějak hlavní smysl validace.

Upraveno uživatelem janmichaelvincent
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -

@janmichaelvincentNa stránkách CISCO se dá najít nějaká dokumentace/postupy 😉 

 

Komunikace na zákazníky o nutnosti výměny prý bude odcházet postupně, nikoliv na všechny najednou. 

  • Super
  • Premium 5G
  • 18+
  • Vodafone Station WiFi 6
  • Brüx

Openssl je v tomto pripade irelevantne.. co som pozeral, skip-validity-period je vlastnost Cisco CMTS (aj to iba niektore verzie) oznacit expirovany certifikat za doveryhodny, ini vyrobcovia (Casa, Arris, Harmonic CableOS) to nepodporuju, existuje docasny sposob cez SNMP, ale ten vydrzi iba do dalsieho rebootu CMTS

 

Setting this SNMP object to 'true' causes all chained and root certificates in the chain to have their validity periods checked against the current time of day, when the CMTS receives an Authorization Request from the CM.
A 'false' setting causes all certificates in the chain not to have their validity periods checked against the current time of day.
This object does not persist after reinitialization of the managed system.

 

V kazdom pripade je to vec operatora, nie zakaznika.. a nikto nemoze ziadat od operatora, aby podporoval 10+ rocne koncove zariadenia, ktore su uz davno bez podpory vyrobcu.

 To je este Vodafone CZ celkom ustretovy, ini velki kablovi operatori v Europe deaktivovali Cisco modemy uz zaciatkom tohto roku.

Upraveno uživatelem quadra2030
  • Super
  • -
  • Základní
  • -
  • Bratislava
  • Centrum péče

@OhambíPěkné odpoledne, ohledně těchto modemů jsme zákazníky kontaktovali již od roku 2018 telefonicky, e-mailem, nebo SMS zprávami. Informovali jsme tedy zákazníky, na které jsme měli e-mailovou adresu, nebo telefonní číslo. Dopisy jsme nezasílali. Nyní informujeme zákazníky znovu, tentokráte formou e-mailu, nebo dopisem (v případě, že neznáme e-mailovou adresu). Doporučím vám tedy ověřit si, zda máte v Můj Vodafone nastavené aktuální kontaktní údaje.

  • 1000 Mb/s
  • ∞ GB
  • -
  • VF Station
  • Praha

@Veronika - Vodafone Tohle bohužel není pravda. Na email mi chodí standardně každý měsíc vyúčtování, ale ohledně nutnosti výměny modemu mě nikdo nikdy nekontaktoval. Myslíte si, že mám důvod lhát?

  • -
  • -
  • -
  • -
  • -

@janmichaelvincent,  proč to řešíš? Kdo chce, ten si to najde. Komu to přestane fungovat, tak si zavolá operátorovi. Bavíme se tady jen o tom, že všichni chtějí šetřit na pronájmu a modem ždímají do poslední chvíle.

  • -
  • -
  • -
  • -
  • Vyskov

@KytkatoZ principu, pokud Vodafone tvrdí, že se všemi komunikuje, ale není to tak, je někde problém. Pokud se ten problém má vyřešit, musí ho nejdřív někdo nahlásit. Možná vám připadá, že to je blbost, když jde o malé procento zákazníků, ale komunikace má fungovat obecně, ať už jde o cokoliv. Třeba to bude příště něco, co zajímá vás a chcete se to dovědět včas.

Doufám, že by nikoho nenapadlo omlouvat chybu na straně poskytovatele internetu, který si neumí ze systému správně vytáhnout opravdu všechny zákazníky, kteří používají službu s určitým typem zařízení. Já mám pochopení pro to, že informační systémy jsou složité, zvlášť pokud docházelo k integraci systémů exUPC do systémů VF, ale aby VF popíral, že má problém, když ho na něj několik zákazníků upozorní, to už je jiný level. 🙂

"Zkontrolujte si kontaktní údajě". Asi bych si všiml, že mi od roku 2018 nechodí od Vodafonu vůbec žádné zprávy.

Upraveno uživatelem janmichaelvincent
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -

Vodafone má ale v systémech dvě kolonky pro emaily, a to kontaktní email (pro nastavení) a vyúčtování do emailu - každé funguje zvlášť

@janmichaelvincenthttps://www.vodafone.cz/pece/muj-ucet-cislo/o-vasem-zakaznickem-uctu/kontaktni-osoba-kontaktni-cislo/

image.thumb.png.7debcb85e50b97440f6137cdcda356ee.png

 

https://www.vodafone.cz/pece/vyuctovani-platby-kredit/nastaveni-vyuctovani/vyuctovani-na-email/

image.thumb.png.e187467aa756e5ff739d5aa6a8aeac47.png

 

Mezi oběma nastavenými emaily je veliký rozdíl

Vím že to úplně není o modemu, ale spíše o tom, kdo stále řeší zda mu přišla informace či ne, tak zde může být jeden z důvodů

  • Premium, Super DSL
  • Basic, Red Basic
  • ALLinONE
  • Vodafone Station WiFi 5, Zyxel VMG8623-T50B
  • Praha, Nová Ves

@kautskymI kdyby tam měli těch kolonek na email pět, nemůžou tvrdit, že na mě nemají kontakt. Nehledě na to, že to je špatně navržené řešení, jestli opravdu nedostanu zprávy kvůli tomu, že jsem někam nazadal email podruhé. Účet má mít primární adresu, která se používá na všechno až do chvíle, kdy si tam nastavím další pro specifické účely.

  • -
  • -
  • -
  • -
  • -

@janmichaelvincentale tak vy se také máte zajímat, zda máte vše v pořádku, nemůžete házet vinu jen na Vodafone, navíc tyto postupy jsou minimálně u Vodafone od doby co jsem u něj a to od roku 2016,

  • Premium, Super DSL
  • Basic, Red Basic
  • ALLinONE
  • Vodafone Station WiFi 5, Zyxel VMG8623-T50B
  • Praha, Nová Ves

Přidat se ke konverzaci

Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložit jako upravený text.   Obnovit formátování

  Pouze 75 emotikon je povoleno.

×   Váš odkaz byl automaticky vložen.   Místo toho zobrazit jako odkaz

×   Váš předchozí obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Nahrajte nebo vložte obrázky z URL adresy.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...