Přejít na obsah

Ukončení podpory modemů Cisco DOCSIS


Přejít na řešení Vyřešil Veronika - Vodafone,

Doporučené příspěvky

před 19 minutami, kautskym napsal:

@KEMAjestli fungujete po telefonní lince tak se výměna neprovádí. Výměna je pouze na původní siti exUPC tedy koaxiální síťi

Máme koaxiální kabel - původní od UPC.

  • Basic
  • Red Maxi
  • Základní
  • -
  • Teplice

Probíhají i výměny modemů značky Technicolor už několik let, ale jen těch pronájmových. Prodejní jsou starostí uživatele i když by je Vodafone raději viděl v elektroodpadu než na síti. 

  • Super
  • Premium 5G
  • 18+
  • Vodafone Station WiFi 6
  • Brüx

Protože plně dostačuje a honění se za vyššími rychlostmi není potřeba ani na streaming a protože tento modem bylo možné odkoupit a ne si ho pouze pronajímat a házet někomu zbytečně peníze do kapsy, když už slouží několik let. za ty peníze bych měl už minimálně 3 modemy co by schramstl Vodafona nyní nás nutí jim ty peníze dát tak jako tak. Nas.at.

  • Souhlasím 1
  • Haha 1
  • -
  • -
  • -
  • -
  • Ústí nad Labem

U pronájmu je nekonečná záruka a správa zařízení (aktualizace, zabezpečení) atp. A ty D3.0 modemy nedostačují resp. kvůli tomu, aby fungovaly ty starší modemy se nemůže rozvíjet síť dále. Také nemají více kanálů a kvůli nim trpí i lidé okolo, jelikož tak dobře nerozkládají zátěž v síti. 

Jinak podobné to bylo i u analogového vysílání, také spousta lidí říkala, že to stačí, proč se musí migrovat na digitální a že jejich 20 let stará TV pro příjem stále stačí atd. 

  • Souhlasím 1
  • Děkuji 1
  • Super
  • Premium 5G
  • 18+
  • Vodafone Station WiFi 6
  • Brüx
  • po 4 týdnech...

Dobrý den,

než se zeptám někoho, kdo tomu opravdu rozumí pár, údajů. Jsem u VF (UPC) téměr 12 let připojený odkoupeným kabelovým modeme CISCO EPC3208 pro mě nyní naprosto  dostačující rychlostí 250MB/25MB  za 299,- měsíčně.  Nevzpomínám si, že by kdy u nás musel být technik snad nějaký ten avizovaný (UPC) vzdálený upgrade firmwaru proběhl jinak v podstatě bezproblémový provoz.  Od 8.10. 2024 mě VF zařízl modem přestal poskytovat routeru IP adresu a gateway. Jejich support tvrdí, že chyba je v modemu a je nutná výměna. Moje domněka je, že mi zařízení "zařízli"  (nejspíš na MAC adresu zařízení? ) a nutí mě k výměně za modem s podporou Docsis 3.1 a teď ty otázky.

1) Může mi někdo technicky (abych to pochopil nějaký příklad) vysvělit co to znamená, že zařízení končí certifikace?  VF na svých stránkách deklaruje, že zařízení EPC3208 mohou zákazníci stále používat.  Cituji.
"Tento modem už nenabízíme, můžou ho však stále používat naši zákazníci, kteří používají kabelové připojení k internetu (exUPC internet). Modem podporuje maximální rychlost stahování dat 300 Mbit/s a nemá vestavěnou Wi-Fi. Tento modem podporuje pouze protokol IPv4."

2) Jakou získám výhodu s Docsis 3.1 když mi stačí 250/25Mb a dostupnost služby byla po celou bezproblémová. 

3) Mohu někde zakoupit  kabelový modem s homologací CE, který by vyhovoval všem parametrům VF ?  Připojí mě VF, když jim splním parametry a nahlásm MAC adresu zařízení?

Ještě na vysvětlenou nemám hluboko do kapsy, ale tenhle business model mi vadí v podstatě nemáte volbu. Mimochodem kabely v domě sdílí s T-Mobilem a jejich nabídka a praktiky jsou prakticky totožné.  Předpokládám, že změnou zařízení by se změnila také smlouva +100/měsíc + 70,- za pronájem modemu. Takže v podstatě se pro mě nic nezmění  "jen"  za službu se stejnými parametry zaplatím 2k ročně víc. A čistě teoreticky pokud by  fungoval modem  stejně dobře a dlouho jako Cisco tak 10k za pronájem?

Prosím zdržte se obhajoby VF ve smyslu, že vybudování celé infrastruktury pro docsis 3.1 něco stojí a že to musí někdo zaplatit (to dostavají v paušálu)  a moji hlavní výhodu je, že když se modem porouchá tak mi ho vymění atd. (v kontextu který jsem uvedl shora prostě ne)  Přívítal bych jiný model pronájmu, např. po zaplacení  přechod na zákazníka nebo s klesajícím poplatkem, ale to není do této diskuze, ale spíš pro zlotřilý český střední management těchto korporátů. Nedělám si iluze, pěstujeme si sami tuto závislost a děláme haury, že nám ty "šušně" o které nás všude odrbávají  kam se podíváš prostě  nevadí.

Předem děkuji za odpovědi na mé otázky.  Ten zbytek byl je výlev nasraného zákazníka nemusíte  na něj reagovat.
H.

  • Basic
  • -
  • -
  • -
  • Ostrava

@VentoroTomu modemu podpora a certifikace nekončí, ale už skončila - je to už jenom e-waste, dobrý maximálaně jako těžítko, nepoužitelné v žádné DOCSIS síti.

Takže výhodou nového modemu je max. to, že bude funkční i na stávající síti.

Pokud chcete vlastní zařízení, bude lepší se poohlédnout po jiném poskytovateli a technologii připojení - DOCSIS na to není vhodný z principu svého návrhu (certifikace; process update FW z CMTS atd.; o vlastních modemech, jak moc se nevyplatí a problémech s nimi se tu psalo mockrát - stačí hledat) - zkuste třeba na https://www.mapainternetu.cz/ co je u Vás k dispozici, ale pochybuji že se dostanete na tyto ceny na jiné technologii, pokud u Vás není optika (a pokud ano, je to určitě upgrade a možná budete moci i provozovat vlastní zařízení).

 

  • Premium
  • -
  • -
  • -
  • -

@Ventoro

 

1. Vezměte si Google, napište do něj hesla CISCO, DOCSIS, PKI certificates - Uvidíte, že to není ze strany Vodafone. Obecně, specifikaci DOCSIS má na starosti společnost/spolek CableLabs a ten vydává certifikát, že zařízení může fungovat v síti. Každý výrobce si musí nechat zařízení certifikovat, aby bylo kompatibilní, certifikát je vydáván jen na určitou dobu...

2. Že to i nadále bude fungovat a budete dosahovat objednaných rychlostí? Posilování sítě se děje i segmentací. CISCO umí 8 kanálů, ještě k tomu musí být přesně za sebou. Modernější Compal umí 24 kanálů, a Arris k tomu umí OFDM a OFDMA. Když pustíte stahování naplno s 250 a CISCO modemem, tak těch u těch 8 kanálů vytížíte 3/5, ale tam nejste sám, ty nemáte jen pro sebe. 

3. Ano, jestli si zakoupíte zařízení dle specifikací Vodafone a nebude se jednat o nevrácené pronájmové zařízení, pak ho připojí. Jelikož se oficiálně v ČR neprodávají je třeba se poohlédnout jinde. Ale pozor, ze strany Vodafone k němu nebude poskytována vůbec žádná podpora a když nebude mít aktualizovaný firmware, tak ten modem prostě odpojí a budete si muset modem odeslat na upgrade prodejci (50€ prý). 

TM a Vodafone si sdílejí část sítě, technické podmínky tam budou dost podobné. Je třeba si vzít v potaz u pronájmu, že se platí za tu podporu (aktualizace FW, úpravy CMTS, aby byly kompatibilní...) a nekonečnou záruku. On zase Vodafone platí i tomu výrobci pravidelný servisní poplatek a má za to nějaké služby, jako je podpora, vývoj FW atp. U UPC si člověk za nákupku HW nepřímo zaplatil i onu podporu a aktualizace FW, což řekněme si upřímně, nebylo moc normální obchodní rozhodnutí.

Každopádně vyhovující modem dle aktuálních podmínek stojí nový okolo 6000 Kč. To je hodně let pronájmu... Ale k tomu všemu tu bylo napsáno již mnohé. 

 

  • Souhlasím 5
  • Děkuji 1
  • Super
  • Premium 5G
  • 18+
  • Vodafone Station WiFi 6
  • Brüx

Přidat se ke konverzaci

Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložit jako upravený text.   Obnovit formátování

  Pouze 75 emotikon je povoleno.

×   Váš odkaz byl automaticky vložen.   Místo toho zobrazit jako odkaz

×   Váš předchozí obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Nahrajte nebo vložte obrázky z URL adresy.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...