Přejít na obsah

Featured Replies

Odesláno

Dobrý den,

 

měsíc zpátky jsem zaznamenal výpadky internetu, tak sem volal na podporu, kde mi objednali technika. Technik přijel a vyměnil mi modem starý za nový Vodafone Station 3.1. Nový modem mám tedy měsíc. Výpadky neustále pokračují. Usoudil jsem, že základní tarif asi nezvládá počet zařízení, jak mi bylo řečeno na pobočce, zvýšil sem tarif na 500/50, mám 1TV, 2PC a 2 telefony.  Měřená rychlost byla 100/50, několikrát měřená. Rychlost měřená jen na 1PC, ostatní  zařízení odpojena od wifi/ethernetu. Po několika testech jsem vyměnil 3x kabel, všechny CAT.5e, tudíž do 1Gb rychlosti. Rychlost se snížila na 100/24.

 

Při výpadku internetu se kontrolky wifi a internetu vypnou, internet začne blikat červeně a do pár minut naskočí. Tohle opakuje 6x do x minut. Při zkoušení zahýbání kabelů, jestli jsou správně připojeny, tak router vypadne a bliká znovu. Kontrolka na ethernetu u jednoho kabelu svítí žlutě a u druhého bliká oranžově. 

 

Nevím si rady, kabely jsou všechny nově rozbalené, původní od Vodafone modemů, které jsem měl. Technik zásuvku měřil, v pořádku, vyměnil router a šel. Výpadky pokračovaly další den stejně, jen méně často, ale stále vypadává, takže k ničemu. 

  • Super
  • -
  • -
  • -
  • Hradec Králové
Odesláno
Zkontrolovat, případně vyměnit, koaxiální kabel od účastnické zásuvky do modemu.

Ta rychlost 100/xx spíš vypovídá, že je problém někde v PC v síťové kartě (když bylo zkoušeno několik UTP kabelů a výsledek pořád stejný). I kdyby internet od VF nějak vypadával, tak je málo pravděpodobné, že zrovna tím způsobem, že rychlost bude jenom 100.
  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
Odesláno

Zkontrolovat jestli je síťová karta v PC v režimu 1000 Mbps, pozná se i podle barvy diody u portu.

Zkontrolovat propustnost sítě doma - třeba ze dvou pc připojených kabelem - rychlost přenosu mezi nimi.

Zkontrolovat barvu portu na modemu jestli odpovídá gigabitu.

Zkontrolovat jestli se nepoužívá nějaký 100M switch.

Ale pokud se vypínají kontrolky na modemu, tak to spíše vypadá na problém s modemem.

  • Start
  • -
  • Základní
  • Compal CH7465
  • Opava
Odesláno

@MajkussPoprosím o MAC modemu do soukromé zprávy.

  • Super
  • Premium 5G
  • 18+
  • Vodafone Station WiFi 6
  • Brüx
Odesláno
  • Autor
13 hours ago, Ivo2003 said:

Zkontrolovat jestli je síťová karta v PC v režimu 1000 Mbps, pozná se i podle barvy diody u portu.

Zkontrolovat propustnost sítě doma - třeba ze dvou pc připojených kabelem - rychlost přenosu mezi nimi.

Zkontrolovat barvu portu na modemu jestli odpovídá gigabitu.

Zkontrolovat jestli se nepoužívá nějaký 100M switch.

Ale pokud se vypínají kontrolky na modemu, tak to spíše vypadá na problém s modemem.

 Díky, rychlost je jak má být, zjistil sem, že mám zaplý full duplex, takže jsem ho vypl a rychlost je zpátky jak má být, děkuji.

  • Super
  • -
  • -
  • -
  • Hradec Králové
Odesláno

Pořád tam je nejspíše nejaky problém. Full duplex je běžně aktivní ve výchozím stavu a znamená, že se přenáší data tam i zpět současně. U gigabit lan tedy současně gigabit up i down tedy celkem propustnost 2 Gbps.

Pokud full duplex zlobí tak buď asi někde vadný kabel, spojka a nebo chyba v modemu nebo síťové kartě v pc.

  • Start
  • -
  • Základní
  • Compal CH7465
  • Opava
Odesláno

@MajkussJe tam rušení v DOCSIS 3.1, hlavně na frekvencích, které pro svůj downlink používá T-Mobile, trochu méně O2 (LTE 800 resp. Band 20). Dnes od 7:30 cca spadly hodnoty přijímaného signálu v OFDM, vypadá to na individuální problém. V případě, že máte zařízení, které využívají TM či O2 v blízkosti modemu, dejte ho dále. V opačném případě bude třeba si znovu vyžádat technika s měřícím přístrojem ONX 630 (jestli si chce někdo pořídit domů, dá se použitý sehnat za 5-7 tisíc dolarů 🙂 ) Jinak kde v okolí máte jaký vysílač se dá +/- zjistit zde: https://gsmweb.cz/mapa/ (komunitní mapa). 

 

 

  • Super
  • Premium 5G
  • 18+
  • Vodafone Station WiFi 6
  • Brüx
Odesláno

Měl jsem podobnou závadu, na které si několik techniků vylámalo zuby, až poslední zjistil, že na kabelu od rozvaděče v domě do mého bytu je spojka, která byla zoxidovaná. Po její výměně je klid dodnes.

  • 300 Mb/s
  • -
  • Komplet
  • modem EVW3226, 2x CAmodul
  • Praha 8-Bohnice

Přidat se ke konverzaci

Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

Právě prohlíží tuto stránku 0

  • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

Vodafone Czech Republic a.s.,
nám. Junkových 2808/2, 155 00 - Praha 5,
IČO 25788001, sp. zn. B 6064 vedená u Městského soudu v Praze

Vodafone Czech Republic a.s.,
Junkových sq. 2808/2, 155 00 - Prague 5,
CRN 25788001, file number B 6064 kept at the Municipal Court in Prague

Powered by Invision Community