paffko Odesláno 5. srpna Sdílet Odesláno 5. srpna (upraveno) V 2. 8. 2024 v 13:29, Technikus napsal: No, ta datovka by byla zpoplatněna 10 Kč. I tak je to levnější jak dopis nebo čas při cestě na pobočku, kor třeba při přítomnosti v zahraničí. Jinak zrovna ČS umí ověřit přes aplikaci George i telefonního bankéře. Tak by už nebyl nějaký extra problém zainteresovat do aplikace ověřovací notifikaci při hovoru s operátorem i u změny tel. čísla - volám na linku se žádostí o změnu tel. čísla, operátorka vyšle notifikaci do aplikace George, ověřím se otiskem/PINem do aplikace a paní změnu zapracuje v systémech ČS. Jinak taková malá praktická - instituce přes datovku se zákazníky nechtějí komunikovat. Viz problematika řešena na Lupě sice v roce 2022, ale platí to stále - příklady jsou právě Vodafone a Spořka. U mě v nedávné době stejně reragovala jiná banka. Je to škoda, protože datovka je za mě nejjednodušší a nejpohodlnější forma komunikace, bez ohledu zda to je stát nebo komerční subjekt, i bez ohledu na těch 10 Kč. 🙂 EDIT: Teď ten odkaz: https://www.lupa.cz/clanky/prijmout-musi-akceptovat-ne-jake-jsou-prakticke-dopady-zmen-postovnich-datovych-zprav/ Upraveno 5. srpna uživatelem paffko Citovat Premium Super Základní Vodafone Station WiFi 6 Praha Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Adolf.Shitler Odesláno 5. srpna Sdílet Odesláno 5. srpna "instituce přes datovku se zákazníky nechtějí komunikovat" - těch institucí se nikdo ptát nebude, protože datovka je daná zákonem a tudíž pro dotčené subjekty povinná. Jinak ale např. T-Mobile, Generali Česká pojišťovna, Kooperativa a další s datovkou problémy nemají, osobně vyzkoušeno. 1 Citovat - - - - - Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
paffko Odesláno 5. srpna Sdílet Odesláno 5. srpna @Adolf.ShitlerKéž bys měl pravdu. Sám jsem byl překvapenej. V duchu titulku článku bohužel platí, že "přijmout musí, odpovědět ne". Článek se právě zaobírá problematikou občansko-právní komunikace a bohužel zákon nic takového soukromým subjektům - narozdíl od státní správy - nenařizuje... 😕 Citovat Premium Super Základní Vodafone Station WiFi 6 Praha Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Adolf.Shitler Odesláno 5. srpna Sdílet Odesláno 5. srpna U té odpovědi je to někdy složitější, protože pokud např. zprávu zašle firmě datovkou soukromá osoba, která ale sama nemá povolen příjem poštovních datových zpráv, tak prostě ta firma nemá jak odpovědět (třeba T-Mobile odpovídá běžným emailem, když ho má k dispozici). Nicméně to ale nic nemění na faktu, že doručení přes datovku je na stejné úrovni, jako zaslání doporučené listovní zásilky a tedy firmy nemají žádnou možnost takovou zprávu z datovky ignorovat. Zákon č. 300/2008 Sb. (Zákon o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů) § 18a Dodávání dokumentů fyzických osob, podnikajících fyzických osob a právnických osob (1) Informační systém datových schránek umožňuje dodávání dokumentů z datové schránky fyzické osoby, podnikající fyzické osoby nebo právnické osoby do zpřístupněné datové schránky jiné osoby. Datovou schránku fyzické osoby může držitel datové schránky znepřístupnit pro dodávání dokumentů z datové schránky fyzické osoby, podnikající fyzické osoby nebo právnické osoby. (2) Dokument dodaný podle odstavce 1 věty první je doručen okamžikem, kdy se do datové schránky přihlásí osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k tomuto dokumentu. (3) Nepřihlásí-li se do datové schránky osoba podle odstavce 2 ve lhůtě 10 dnů ode dne, kdy byl dokument dodán do datové schránky, považuje se tento dokument za doručený posledním dnem této lhůty. 1 Citovat - - - - - Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zlaťák Odesláno 5. srpna Sdílet Odesláno 5. srpna Přišla mi odpověď, jak nastavit alespoň widget na správné číslo: Citovat nastavení zobrazovaného čísla ve widgetu provedete v nabídce Můj účet - Nastavení aplikace - Nastavení widgetu. Citovat Basic Red Basic Základní CA modul Brno Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
paffko Odesláno 5. srpna Sdílet Odesláno 5. srpna před 6 minutami, Adolf.Shitler napsal: U té odpovědi je to někdy složitější, protože pokud např. zprávu zašle firmě datovkou soukromá osoba, která ale sama nemá povolen příjem poštovních datových zpráv, tak prostě ta firma nemá jak odpovědět (třeba T-Mobile odpovídá běžným emailem, když ho má k dispozici). Nicméně to ale nic nemění na faktu, že doručení přes datovku je na stejné úrovni, jako zaslání doporučené listovní zásilky a tedy firmy nemají žádnou možnost takovou zprávu z datovky ignorovat. Zákon č. 300/2008 Sb. (Zákon o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů) § 18a Dodávání dokumentů fyzických osob, podnikajících fyzických osob a právnických osob (1) Informační systém datových schránek umožňuje dodávání dokumentů z datové schránky fyzické osoby, podnikající fyzické osoby nebo právnické osoby do zpřístupněné datové schránky jiné osoby. Datovou schránku fyzické osoby může držitel datové schránky znepřístupnit pro dodávání dokumentů z datové schránky fyzické osoby, podnikající fyzické osoby nebo právnické osoby. (2) Dokument dodaný podle odstavce 1 věty první je doručen okamžikem, kdy se do datové schránky přihlásí osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k tomuto dokumentu. (3) Nepřihlásí-li se do datové schránky osoba podle odstavce 2 ve lhůtě 10 dnů ode dne, kdy byl dokument dodán do datové schránky, považuje se tento dokument za doručený posledním dnem této lhůty. Souhlas s tím, že nemusíš mít zpětný příjem datové zprávy do datové schránky povolený, pak tě protistrana nemůže stejným způsobem odpovědět. To je jasný případ. Citovaný zákon říká i mimo jiné to, že přijmout musíš. Nikde už ale neříká, že ti protistrana musí odpovědět. 🙂 Nevím, jestli jsi četl článek ohledně právní analýzy na té Lupa.cz. Jsou tam i vyjádření zmíněné Spořky nebo VF. Např. VF mi přes datovku na datovku odpověděl, že mi neodpoví a že s ním mám komunikovat přes jiné zákaznické kanály, nikoli přes datovku. Zajímavé je, že písemnou korespondenci na svém seznamu "povolených" způsobů komunikace uvádí, ale datovka, která je za mě to stejný, jako dopis poštou, jen digitálně odeslaný, tak už neuznává. 😄 1 Citovat Premium Super Základní Vodafone Station WiFi 6 Praha Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Adolf.Shitler Odesláno 5. srpna Sdílet Odesláno 5. srpna Řekl bych, že VF není v situaci, že si může vyhrazovat, jak s někým komunikovat. To je totéž, jakoby někomu neuznal doporučenou listovní zásilku a vymýšlel si jiné způsoby. Toto prostě nelze. Jednou dostane zprávu do datovky a tím je to ze strany zákazníka doručeno. Další postupy už jsou v zákoně o elektronických komunikacích, tj. nejspíš se tou datovkou posílá odstoupení od smlouvy, reklamace atd., na což všechno zákon pamatuje. A pokud je poskytovatel nečinný, pak nastupuje podání stížnosti na ČTÚ. Ale neznám podrobnosti, takže těžko posuzovat, o co vlastně šlo v tvém případě. 2 Citovat - - - - - Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
paffko Odesláno 5. srpna Sdílet Odesláno 5. srpna Prostě faktem je, že komerční subjekty odmítají komunikovat s občanem přes datovku. Reagoval jsem, že s VF vedu nezákaznickou komunikaci, takže by měl formou datové schránky odpovědět. Uvidíme. 🙂 IMG_1940.pdf Citovat Premium Super Základní Vodafone Station WiFi 6 Praha Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Iceman06 Odesláno 5. srpna Sdílet Odesláno 5. srpna před 4 hodinami, Zlaťák napsal: Přišla mi odpověď, jak nastavit alespoň widget na správné číslo: Tak ani po "přepnutí" služby pro widget se žádná změna v zobrazení nekoná, snad příště... Citovat Premium Basic+ ALLinONE Vodafone Station WiFi 6 Olmütz Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zlaťák Odesláno 5. srpna Sdílet Odesláno 5. srpna Widget sr mi přepnul. To, že se věčně zasekává a neaktualizuje, je věc druhá. K přepínání "hlavního čísla" na titulní straně jsem dostal odpověď: Citovat ...změna výchozí zobrazené sužby zatím možná není. Ale děkujeme vám za podnět, pracujeme na dalším vývoji aplikace i samoobsluhy, aby využívání Můj Vodafone bylo příjemnější. ... Díky za připomínku, podmínky v nejbližší době upravíme. S přidáním výběru "hlavního" čísla počítáme, ale zatím vám nedokážu říct, kdy to bude. Citovat Basic Red Basic Základní CA modul Brno Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Přidat se ke konverzaci
Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.