Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Za sebe můžu říct že s touhle optimalizací problém nemám, pokud bude modem držet na kanále 128 který nekoliduje s žádnou okolní síti, tak jsem spokojený, naopak předtím měl modem neustále tendenci padat na ty čtyři základní kanály, které mě tady kolidují s mojí WI-FI AP, ještě kdyby to tak stejně fungovalo u souseda, který má také Compal a furt se mi plete do mých sítí, 

Na druhou stranu bych ale čekal že taková to optimalizace bude fungovat spíš při režimu automatického nastavení a já tam manuální, takže ten manuální mód pak trochu postrádá smysl.

  • Kabel 150 Mb/s
  • -
  • Komfort
  • Compal VF, VTV box, CA modul
  • Brno

Děkuji, samozřejmě podmínky, konkrétně bod 6.6 jsem si pročetl ale znění je obecné a neříká nic konkrétního , proto jsem se zde poptal na konktétnější info, co si pod tím představit. Děkuji za podrobnější rozšíření 👍

..

nicméně si myslím, že automatické vyhledávání optimálního kanálu na wifi by měla být vlastnost samotného modemu, ne vzdálená doplňková služba Vodafonu ... 🤔

Upraveno uživatelem Iceman06
  • Premium
  • Basic+
  • ALLinONE
  • Vodafone Station WiFi 6
  • Olmütz

Pokud máš zapnutou automatiku, nechť to VF optimalizuje. Pokud zapneš manuál, měl by operátor respektovat tvoji volbu. Osobně bych to automaticky považoval za žádost o zrušení doplňkové služby. Když už to tedy v podmínkách zmíněno je. Ono se takhle dá do podmínek natáhnout ledacos.

  • Premium
  • -
  • Základní
  • Vodafone Station
  • KrPole
  • po měsíci...

Děkuji za toto vlákno, které mi ozřejmilo "nevysvětlitelné" chování Compalu CH7465VF poslední měsíc. Z prakticky stabilního toku 250/25 Mbps přes wifi mi to poslední dobou padalo na 20/20 Mbps a spojení bylo nestabilní. Spojení přes LAN bylo v pořádku, začal jsem tedy více monitorovat wifi síť scannerem. Přesto, že jsem měl kanály zafixované, několikrát denně se přeladily. U 2,4G pásma méně často, u 5G častěji, a to i se změnou šířky pásma na 40 MHz. Opětné přenastavení ve správě Compalu situaci vyřešilo na pár hodin, než kanály opět "vybloudily". Bohužel zmíněná optimalizace nefunguje, protože kanály se překrývají s vedlejšími domy (řadové domy, kabelový DOCSIS ještě po UPC). Podezříval jsem hardware Compalu, že se poroučí wifi modul při zatížení více zařízeními, ale toto je od Vodafonu překvapení. Rovněž bych očekával, že při nastavení wifi kanálů na fix se tyto nebudou náhodně přelaďovat. Pak je indikované "ruční" nastavení ve správě modemu pro zkušenější uživatele matoucí.

  • Basic
  • -
  • Základní, Sport
  • CA modul, Compal CH7465
  • Brno

Tak snad vyměnit přístroj.Taky mám Compal, taky ručně nastavený na mnou určené kanály a pořád to tam drží.Jednou za měcíc se tam kouknu a pohoda.Je to tam tak jednoduchý, že se to nedá nastavit špatně.

Upraveno uživatelem dad18
  • Super
  • Basic
  • Základní, Sport
  • Vodafone TV 3 box, Compal CH7465
  • Teplice

Moje další zkušenost za poslední měsíc s Compalem s manuální nastavením kanálů u Wi-Fi na 5 GHz je taková, že si to v podstatě dělá co chce, bez ohledu na to co si tam nastavím, chová se to prakticky stejně jako automatika,

dvakrát jsem tam po týdnu nastavil kanál 128, ale nikdy to na něm nezůstalo a šlo to hned dolů na 44 a dneska jsem tam koukl a je tam kanál 52.

Na druhou stranu možná je tohle řešení lepší než to co bylo předtím, protože dřív když to zřejmě detekovalo meteorologický radar, tak to spadlo dolů na ty základní čtyři kanály 36-48 a tam to zůstalo držet napořád, dokud jsem to znovu ručně nezměnil, zatímco nyní je modem schopen sám znovu přeladit na jiný vyšší kanál.

  • Kabel 150 Mb/s
  • -
  • Komfort
  • Compal VF, VTV box, CA modul
  • Brno

@jarnovTa optimalizace ze strany Vodafone určitě neprobíhá více jak 1x denně resp. v noci, protože přeladění znamená soft restart WiFi části. Takže jestli se to děje několikrát denně, bude tam i (jiný) problém. 

PS: Dnes už není moc důvodů zůstávat na Compalu, takže pokud nemáte nějaký specifický důvod (např. máte bílý z dob UPC a to vám ladí např. s domácností a zařízeními s nakousnutým jablkem) nebo neřešíte úzkostlivě každou kWh spotřeby atd.

 

  • Super
  • Premium 5G
  • 18+
  • Vodafone Station WiFi 6
  • Brüx

Přidat se ke konverzaci

Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložit jako upravený text.   Obnovit formátování

  Pouze 75 emotikon je povoleno.

×   Váš odkaz byl automaticky vložen.   Místo toho zobrazit jako odkaz

×   Váš předchozí obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Nahrajte nebo vložte obrázky z URL adresy.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...