Přejít na obsah

Featured Replies

Odesláno
  • Centrum péče

@bnoneTak, jak to popisujete, to opravdu nevypadá na chybu. Každá BTS má jinou kapacitu - záleží to zejména na typu konektivity, kterou má daná BTS k páteřní síti (ideál je optika, často je ale jedinou variantou propojení vzduchem). Pak také hodně záleží na vytížení sítě v okolí, zda jsou v okruhu uživatelé "pevného" internetu vzduchem, kteří mohou síť vytěžovat více apod.

Těch faktorů je samozřejmě víc a chápu, že s rychlostí 10 Mb/s nemusí být každý zcela spokojený. Tohle jsou ale vlastnosti, které mobilní síť přirozeně má. Výhodou je její rozšíření, na rozdíl od pevného internetu nejsme vázani na odběr služeb na jedné adrese. Na druhou stranu je ale potřeba počítat s tím, že rychlost připojení se na různých místech liší a může se měnit i během dne nebo během ročních období s ohledem na vytížení, sílu signálu, různé překážky v terénu atp.

  • Super Fibre
  • Premium 5G
  • ALLinONE
  • Set-top box Premium
  • Pardubice
Odesláno

Na druhou stranu 10 Mbps je hodně málo.

U Kaktusu jsem prováděl několik měření a i ve večerních špičkách to nejde pod 140 Mbps u downloadu. V méně vytížených hodinách i přes 220. Celkově denní průměr okolo 180.
Jak LTE, tak 5G (plný vs průhledný symbol 5G na displeji)


Upload taky většinou okolo stovky.

Ale pro běžném prozkoumání ceníků má Vodafone asi nejlevnější "neomezené data", tak to bude možná i tím. Kdy je zatížení sítě větší.

Upraveno uživatelem Ivo2003

  • Start
  • -
  • Základní
  • Compal CH7465
  • Opava
Odesláno

@Ondra - Vodafone

Už jsem to psal několikrát, hned vedle 20m na střeše je  BTS TM/O2, tam to jede 200-500Mb ve dne, takže průměrně 20x rychleji, ne 2x ale slovy dvacetkrát rychleji. Ale je možné, že jejich BTS je připojeno na optiku, zatímco VF asi přes péemerku.

Já všechny argumenty chápu, jsem technik a o šíření vln taky něco málo vím. Nemluvím o podmínkách někde v tramtárii. Mluvím o srovnání toho "nejlepšího mobilního operátora" s těmi "horšími" dvěma, kteří mají dohromady 3x více účastníků, na naprosto stejném místě s dobrou infrastrukturou za naprosto stejných podmínek, což zase není  tak časté. 

Když může jeden, proč nemůže druhý? Zvláště když ten druhý sám na o kousek jiném místě může jet odpoledne více než 5x rychleji?  Chápal bych nižší rychlost 2x, 3x, ale dvacetkrát? Není to málo, Antone Pavloviči?

 

Kdyby se VF neprohlašoval za nejlepšího, tak bych patrně ani nemukl, že má nejslabší síť je všeobecně známo, je to ale přesto pořád slušně použitelné a je to taky kompenzováno slevami apod.

Nejlepším by se mohl stát, kdyby stát donutil ostatní opy jej pustit na své lokace, které zabrali jako první. A samozřejmě naopak. Nebo vnitrostátní roaming apod. Pak by to byla férová soutěž. 

 

Pro ukázku, co je dle VF ok, měření včera večer 20:40

Screenshot_2024-11-21-12-54-03-569_org.zwanoo.android.speedtest-edit.jpg

Upraveno uživatelem bnone

  • Super
  • Super
  • Základní
  • Vodafone Station WiFi 5, CA modul
  • OV
Odesláno

Už zase VDF někoho drží násilím a nedovolí mu přejít jinam 😀 

Jinak si to nedokážu představit.

Upraveno uživatelem Sparrow

  • Super
  • Red Basic
  • Základní
  • CA modul, Compal CH7465
  • Praha 10
Odesláno

@Sparrow Já ale mám v telefonu simky všech tří operátorů. 😉

  • Super
  • Super
  • Základní
  • Vodafone Station WiFi 5, CA modul
  • OV
Odesláno

Tak na co si pak stěžuješ? Prostě ten ISP, co mně nevyhovuje, skončí u ledu a budu používat naopak toho, se kterým jsem spokojen, ne? :-)

  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
Odesláno

Mne to prostě jen zajímá. Mohu od toho utéct, nevšímat si toho, to je pravda, Nech to koňovi, ten má větší hlavu. Ať to řeší někdo jiný, co bych se namáhal.

Ale pokud mi to nepřijde normální, snažím se to naopak prozkoumat, co je příčinou, nejsem v tom úplný laik a baví mne to, a pokud to opravdu vypadá na technický problém, tak se jej snažím nahlásit. Může to totiž pomoci jak Vodafonu s potenciální chybou, tak i jiným ve stejné oblasti. Popravdě já osobně to doma zrovna ani nepotřebuji, na wifi mi to jede 500Mb.

  • Super
  • Super
  • Základní
  • Vodafone Station WiFi 5, CA modul
  • OV
Odesláno

Možná by to chtělo zkusit někým dalším ve stejné lokalitě, co má taky Vodafone a neomezený tarif. Když už je tedy řeč čistě o testování jen tak pro zajímavost...

  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
Odesláno

 Určitě by to bylo zajímavé, ale oni tu pomalost řádově 10-20 přes den oficiálně potvrdili i přímo technici přes síť u VF, takže je to obecné, ne jen u mně. Dnes ráno mi to volali. Možná jsem to zapomněl zdůraznit.

Už netřeba hledat problém v mém telefonu.

  • Super
  • Super
  • Základní
  • Vodafone Station WiFi 5, CA modul
  • OV
  • po měsíci...
Odesláno
On 11/19/2024 at 10:11 AM, Ondra - Vodafone said:

Za sebe ale také ještě dodám, že jestli mám v mobilu 30 Mb/s nebo 200 Mb/s už jako uživatel v podstatě nejsem schopný poznat...

 

 

Tak tohle je opravdu absurdní tvrzení. Pokud člověk potřebuje venku stáhnout větší soubor nebo jakoukoliv aplikaci, tak je to enormní rozdíl. Pamatuju si, že když jsem měl O2, tak internetu na mym Galaxy Note8 z roku 2017 frčel rychlostí 4G kolem 200-300 mbit/s, doma se zapnutym downloadboosterem, kterej spojil data i UPC wifi, to byly nejspíš nejvyšší rychlosti internetu v ČR v tý době mimo laboratorní prostředí. Potom jsem přešel k Vodafone, kde mi zjevně ulhaná ženská prodala "5G" tarif, kterej údajně nikdy nezpomaloval rychlosti. No a vzápětí jsem měl impotentní internet 10 Mbit/s, download booster ani nešel zapnout kvůli nestabilitě/pomalým datům, všechno trvalo. A to se děje vlastně dodnes. Teď mam S24 Ultra a internet je stále vykastrovanej. Download booster už samsung odebral, takže to neotestuju. Nevim, zda u Vodafone došlo k tak těžkýmu zhoršení technickýho stavu, nebo zda je O2 o mílový kroky vepředu (nebo spíš o světelný roky), ale rozdíl mezi operátory je den a noc. To neni bezpředmětný nadávání, jen popis reality.

 

Upraveno uživatelem Solun

  • -
  • Super+
  • -
  • Compal CH7465
  • Praha

Přidat se ke konverzaci

Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

Právě prohlíží tuto stránku 0

  • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

Vodafone Czech Republic a.s.,
nám. Junkových 2808/2, 155 00 - Praha 5,
IČO 25788001, sp. zn. B 6064 vedená u Městského soudu v Praze

Vodafone Czech Republic a.s.,
Junkových sq. 2808/2, 155 00 - Prague 5,
CRN 25788001, file number B 6064 kept at the Municipal Court in Prague

Powered by Invision Community