Marek-26 Odesláno 23. července Sdílet Odesláno 23. července Ten modem stojí to, co 7 let pronájmu, případně 6, když si vezmete Arris s WiFi 6. U pronájmu nekonečná záruka a možnost si modem kdykoliv vyměnit za jiný model, klidně i novější. Ale abych odpověděl na otázku, pokud ten modem splňuje to, co má, tak ano, vypadá to, že můžete. 3 2 Citovat Super Premium 5G 18+ Vodafone Station WiFi 6 Brüx Odkaz ke komentáři https://www.techforum.cz/topic/63189-vlastn%C3%AD-modem/page/71/#findComment-473716 Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
r2d2 Odesláno 23. července Sdílet Odesláno 23. července 6 hours ago, rapman said: Takže si můžu na německém amazonu koupit AVM FRITZ!Box 6670 Cable (DOCSIS-3.1-Kabelmodem, 2x2 Wi-Fi 7 mit 2.880 MBit/s (5 GHz) und 720 MBit/s (2,4 GHz), Zigbee Integration 1 x 2,5 Gigabit-LAN-Port) a pak u Vodafone odhlásit starý Compal a mít mínus 70Kč/měsíčně? Přesně tak. A taky Vám ho může Vodafone kdykoliv vypnout, protože přestane splňovat požadavky na vlastní zařízení (VF nespokytuje žádnou záruku jak dlouho vlastní zařízení bude v sítí podporovat, nebo nikoliv - je nutné mít napaměti že probíha intenzivní upgrade sítě na 3.1 a následně na 4.0). Což, v kombinaci s absencí updatů, je jádro celého problému - dost možná ten modem ani nevydrží tak dlouho podporovaný než se zaplatí pronájem... 3 1 Citovat Premium - - - - Odkaz ke komentáři https://www.techforum.cz/topic/63189-vlastn%C3%AD-modem/page/71/#findComment-473720 Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pubso Odesláno 23. července Sdílet Odesláno 23. července před 20 hodinami, Adolf.Shitler napsal: Může někdo přímo z VF potvrdit, že skutečně došlo k připojení vlastního modemu "Arris CM3500 B CE", jak se píše výše? Ja som sa informoval ohľadom Arris CM3500 B CE pred pár mesiacmi a takúto odpoveď som dostal od Vodafone: Vyjádření od kolegů jsem si dohledala. Zjistili, že současně využíváte pro připojení náš modem, který máte v pronájmu. Lze využít Vámi navrhovaný vlastní modem, ale nejde výměnu provést v případě, že máte v pronájmu ten náš (každá připojená služba je napojena jen na jeden základní modem). Museli bychom tedy ve Vašem případě ukončit službu, vrátit modem a pak zajistit novou instalaci rovnou s vlastním modemem a výjezdem technika. Vím, že to zní možná zbytečně složitě, ale jiný postup z technického hlediska bohužel zajistit nemůžeme, a to právě z již zmíněného důvodu, kdy můžete mít ke službě přiřazený jen jeden modem (jeden modem na jednu přípojku v aktuálním čase). Pokud byste byl ochotný tento postup podstoupit, musím uvést, že ukončení, vrácení modemu a znovu zapojení služby trvá několik dnů, při kterých byste byl bez pevného internetu. Řešíme to se zákazníky tak, že navrhneme možnost zařídit si hotspot ze svého telefonu, ale bohužel u nás mobilní číslo vedené nemáte, nemám tedy možnost ověřit, zda je možné to využít a zda máte neomezená data v tarifu, abyste mohl hotspot čerpat neomezeně. Také nevím, jaká další zařízení máte na internet vázána apod. Kolik lidí v domácnosti by si mohlo zajistit na svá zařízení hotspot nebo využívat pouze mobilní připojení. před 7 hodinami, r2d2 napsal: Přesně tak. A taky Vám ho může Vodafone kdykoliv vypnout, protože přestane splňovat požadavky na vlastní zařízení (VF nespokytuje žádnou záruku jak dlouho vlastní zařízení bude v sítí podporovat, nebo nikoliv - je nutné mít napaměti že probíha intenzivní upgrade sítě na 3.1 a následně na 4.0). Což, v kombinaci s absencí updatů, je jádro celého problému - dost možná ten modem ani nevydrží tak dlouho podporovaný než se zaplatí pronájem... Prestane podporovať... Pri rýchlosti ako Vodafone inovuje, tak nové zariadenia budú podporované pekne dlho. Ja som mal Wifi6 router 2 roky predtým ako slávnostne uviedol VF Station Wifi6. Ten Arris CM3500 B CE je prakticky to isté ako Vodafone Station v bridge móde. 1 Citovat Super - - Compal CH7465 Praha 3 Odkaz ke komentáři https://www.techforum.cz/topic/63189-vlastn%C3%AD-modem/page/71/#findComment-473733 Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
r2d2 Odesláno 23. července Sdílet Odesláno 23. července To si musí každý zvážit individuálně jestli se mu tohle vyplatí, nebo nikoliv, resp. jaká je tam míra rizika. Z mého pohledu současná nabídka Vodafone není zlá, ale díky rozšiřování různých optických sítí zejména v metropolích, ale ztrácí na konkurenceschopnosti, což je vidět i na cenových nabídkách.A z tohodle pohledu si myslím, že Vodafone bude muset nabídnout rychlejší tarify než 1 Gbps, větší upload, stejně tak jako to nabízejí poskytovatelé na různých PON řešeních a k tomu potřebuje právě modernizaci sítě, vypnout DVB-C a zbavit se starších zařízení. A já osobně opravdu nevidím realisticky, že se to do 10 let nestane (ten modem se zaplatí za cca 7 let pronájmu jak psal @Marek-26- tzn. aby to mělo reálně nějaký smysl, musel by vydržet déle) a ani že ten modem vydrží takhle dlouho fungovat (ta poruchovost modemů narůsta s jejich vyšším výkonem), proto to z mého pohledu nemá žádný smysl. Pokud by se ten modem zaplatil za 2-3 roky, tak bych nad tím možná taky přemýšlel, ale takto ne (navíc za 10 let se může úplně změnit nabídka ostatních poskytovatelů, kteří mohou nabídnout výhodnější řešení). Ale jak se říká, proti gustu... 2 Citovat Premium - - - - Odkaz ke komentáři https://www.techforum.cz/topic/63189-vlastn%C3%AD-modem/page/71/#findComment-473736 Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
quadra2030 Odesláno 23. července Sdílet Odesláno 23. července (upraveno) 2 hours ago, pubso said: Ten Arris CM3500 B CE je prakticky to isté ako Vodafone Station v bridge móde. Ano je, pouziva rovnake SDK (a rovnake chyby) ako VF Station, len VF Station ma fw podporu od vyrobcu/operatora. 9 hours ago, r2d2 said: taky Vám ho může Vodafone kdykoliv vypnout, protože přestane splňovat požadavky na vlastní zařízení Mimochodom, nema VF niekde v podmienkach pre vlastne zariadenie, ze musi mat aktualny fw? By ma zaujimalo, ako ma VF CZ osetrene, ked budu problemy s kvalitou pripojenia na vlastnom zariadeni.. kedze do neho nema pristup a nemoze vidiet data/statistiky. Bude rovno posielat technika (plateny vyjazd) alebo trvat na zapojeni VF Station, aby sa vylucil problem zakaznickeho zariadenia? Tak je to vo VF DE, kedze ich router v cene sluzby, kazdy zakaznik ho dostane, aj taky s vlastnym zariadenim. Upraveno 23. července uživatelem quadra2030 1 1 Citovat Super - Základní - Bratislava Odkaz ke komentáři https://www.techforum.cz/topic/63189-vlastn%C3%AD-modem/page/71/#findComment-473739 Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
r2d2 Odesláno 23. července Sdílet Odesláno 23. července @quadra2030To je velmi rozumný přístup v DE, jsem nevěděl že automaticky každý dostane VF Station 🙂 Už jsem to tu psal několikrát - mnohem jednodušší by bylo mít cenu za pronájem jako součást ceny připojení, bylo by to i transparentnější pro zákazníka (chápu proč to tak není, ale stejně). Ale jinak VF aktualizovaný firmware vyžaduje podle podmínek připojení vlastního zařízení. Co se týká podpory, tak je samozřejmě nulová - https://www.vodafone.cz/pece/internet-data/kabelovy-internet/pevny-internet-kabel-vlastni-modem/ Quote Při potížích na našich rozvodech vám samozřejmě poskytneme technickou podporu a v případě potřeby k vám vyšleme i našeho technika. Pokud však používáte vlastní modem, ověřujeme funkčnost připojení pouze po úroveň účastnické zásuvky. S případnou závadou či poruchou na vámi pořízeném modemu vám v tomto případě pomoct nedokážeme. Chcete-li mít plnou podporu a jistotu, že můžete vše dořešit rovnou s námi, využijte námi dodávaný modem, který poskytujeme formou pronájmu. Citovat Premium - - - - Odkaz ke komentáři https://www.techforum.cz/topic/63189-vlastn%C3%AD-modem/page/71/#findComment-473740 Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sodekcz Odesláno 23. července Sdílet Odesláno 23. července před 4 hodinami, pubso napsal: Museli bychom tedy ve Vašem případě ukončit službu, vrátit modem a pak zajistit novou instalaci rovnou s vlastním modemem a výjezdem technika. Vím, že to zní možná zbytečně složitě, ale jiný postup z technického hlediska bohužel zajistit nemůžeme, a to právě z již zmíněného důvodu, kdy můžete mít ke službě přiřazený jen jeden modem (jeden modem na jednu přípojku v aktuálním čase). Pokud byste byl ochotný tento postup podstoupit, musím uvést, že ukončení, vrácení modemu a znovu zapojení služby trvá několik dnů, při kterých byste byl bez pevného internetu. Tohle mi přijde jako zbytečný buzerační administrativní canc s děsnou několikadenní kovbojkou. Dnes, v době digitálních technologií. Když se ti vysype pronajatý modem, technik naklape s novým. Předá, přeregistruje a do relativně krátké chvilky funguješ dál. Stále máš jedno zařízení a ty samé jedny služby. Tak nevím, proč ty několikadenní omezující podmínky vyhrabali. 6 Citovat Premium - Základní Vodafone Station KrPole Odkaz ke komentáři https://www.techforum.cz/topic/63189-vlastn%C3%AD-modem/page/71/#findComment-473741 Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ivo2003 Odesláno 23. července Sdílet Odesláno 23. července To může být i proto, aby od tohoto kroku odradili co nejvíce lidí a současně dodrželi zákon o zrovoznění vlastního zařízení. Ale je taky možné, že systémy Vodafone jsou v tomto omezené. Podobně jako když někdo mění službu Vodafone TV z DVB na internetovou. Taky je nutné vrátit set top boxy a vzít si nové, i když to je ten stejný typ. 3 1 Citovat Start - Základní Compal CH7465 Opava Odkaz ke komentáři https://www.techforum.cz/topic/63189-vlastn%C3%AD-modem/page/71/#findComment-473742 Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
CableG Odesláno 23. července Sdílet Odesláno 23. července před 1 hodinou, sodekcz napsal: Tohle mi přijde jako zbytečný buzerační administrativní canc s děsnou několikadenní kovbojkou. Dnes, v době digitálních technologií. Když se ti vysype pronajatý modem, technik naklape s novým. Předá, přeregistruje a do relativně krátké chvilky funguješ dál. Stále máš jedno zařízení a ty samé jedny služby. Tak nevím, proč ty několikadenní omezující podmínky vyhrabali. Nechtěj slyšet postup sloučení smlouvy na TV a smlouvy na internet. Ta komedie s modemem je tam taky, neumí ani zachovat pevnou adresu. před 32 minutami, Ivo2003 napsal: To může být i proto, aby od tohoto kroku odradili co nejvíce lidí a současně dodrželi zákon o zrovoznění vlastního zařízení. Ale je taky možné, že systémy Vodafone jsou v tomto omezené. Podobně jako když někdo mění službu Vodafone TV z DVB na internetovou. Taky je nutné vrátit set top boxy a vzít si nové, i když to je ten stejný typ. (b) je správně 1 Citovat Premium Profi - ALLinONE Vodafone Station WiFi 5, Vodafone TV Premium, CA modul Praha 6 Odkaz ke komentáři https://www.techforum.cz/topic/63189-vlastn%C3%AD-modem/page/71/#findComment-473743 Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
r2d2 Odesláno 23. července Sdílet Odesláno 23. července Přesně tak, cokoliv nestandardního je u VF (a jakékoliv podobné společnosti) neskutečný problém plný nelogických kroků. Hledat v tom logiku je naprostý nesmysl. Citovat Premium - - - - Odkaz ke komentáři https://www.techforum.cz/topic/63189-vlastn%C3%AD-modem/page/71/#findComment-473744 Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Přidat se ke konverzaci
Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.