Přejít na obsah

Která odpověď byla nejužitečnější?

Pokud některý z těchto příspěvků pomohl vyřešit váš problém, věnujte prosím chvilku kliknutí na tlačítko „Označit jako řešení“ u tohoto příspěvku.
Označení příspěvků jako řešení pomůže ostatním členům komunity rychle najít odpovědi na jejich otázky. Děkujeme za vaši pomoc!

Featured Replies

Odesláno

Rozumím, ale Vodafone v tomto případě postupoval správně,

použité modemy nelze do sítě Vodafone znovu  připojit od doby kdy u zákazníka začala migrace ze systémů bývalého UPC do Vodafone a tam byl nejzazší termín leden 2022, od té doby už není možné žádný použitý modem s DOCSIS 3.0 připojit do sítě, ačkoliv se jedná o stejný modem jaký Vodafone ještě aktuálně používá, je to z toho důvodu že Vodafone tyto modemy postupně vyřazuje a nahrazuje je modernějšími modely.

Pokud chceš připojit nějaký vlastní modem musí umět DOCSIS 3.1

  • Kabel 150 Mb/s
  • -
  • Komfort
  • Compal VF, VTV box, CA modul
  • Brno
Odesláno

Dobře, vaší odpověd chápu.

Co nechápu, ale je proč jsem dostal modem DOCSIS 3.0 ???!!!!! Pokud by je vyřazovaly (DOCSIS 3.0) tak je přeci nebudou novým i stávajícím klientům dávat!! 😵

Předpokládám, že budu několik let platit zbytečně pronájem za něco co můžu použít vlastní.

  • Basic
  • -
  • Family
  • Compal CH7465
  • Praha
Odesláno
Quote

 tak je přeci nebudou novým i stávajícím klientům dávat!! 

@pepan6Vidíte to a ono to přesně takto funguje 🙂 Někdo tu psal, že jde o dočasnou situaci kvůli nedostatku jiného HW a že se to pak bude brzy měnit zpátky.

Každopádně ten Váš modem nikdo nezapojí a celkově řešíte špatnou věc - neřešte vlastní modem, ale celkovou cenu připojení. Jestli se Vám líbí, tak ji plaťte, jestli ne, tak se podívejte po jiném ISP, příp. zkuste si vyhádat slevu. Celková cena připojení je poplatek za službu, pronájem modemu, provoz modemu (elektřina).

  • Premium
  • -
  • -
  • -
  • -
Odesláno

NE!  Nemáte pravdu! Já jsem si ho poctivě odkoupil za cca 2000,- Kč a používala jej dcera. A jde mě i o princip!  Vodafone se všude kasá jak je zelené a pro planetu, 0 uhlíková stopa

(viz Facebook) a podobné chvásty a potom vás nechá funkční HW odnést na sběrný dvůr?! Tak to mě vážně dokáže naštvat. Stejně jako to, že vám tvrdí, že zařízení musí mít DOCSIS 3.1 a pak vám dají 3.0 o kterém vám vyprávěli jejich pohádky, že jej nemůžou připojit protože 100% nesplňuje jejich požadavky!!! Tak to se na mě nezlobte, ale myslím, že takto by se chovat minimálně k dloholetým zákazníkům neměli.

  • Basic
  • -
  • Family
  • Compal CH7465
  • Praha
Odesláno

@pepan6A v čem přesně že nemám pravdu ? Já se na Vás nezlobím, já Vám jenom říkám jaká je realita (to že ten modem nikdo nepřipojí je prostě fakt, nikdo s tím nic neudělá a dá se už použít pouze jako těžítko) a že si můžete ušetřit rozčilování a pokud Vám jde o těch 70 Kč mesíčně navíc, tak že bude užitečnější si radši zavolat s retenčním a domluvit na slevě než se rozčilovat nad procesy na fóru.

  • Premium
  • -
  • -
  • -
  • -
Odesláno

Abys pochopil proč ti tvůj funkční modem nechce Vodafone znovu připojit, tak se musíš vrátit o několik let zpět kdy Vodafone koupil UPC a začal vyvíjet svůj vlastní administrativní systém,

 v té době se rozhodli že už nebudou prodávat vlastní zařízení, ani podporovat bazarový přeprodej mezi zákazníky, kteří už mají koupené nějaké zařízení z dob u UPC a do těchto nových vyvíjených systémů proto tuto funkci vůbec nezavedli.

 Takže ve chvíli kdy začala postupná migrace zákazníků ze starých UPC systémů do nových Vodafone, možnost přeprodeje zařízení definitivně zanikla, jakmile klient ukončil smlouvu a zařízení se odeplo z jeho účtu, nebylo již možné ho znovu do systému vložit, protože nový systém to ani neuměl.

 Takhle to fungovalo několik let až do loňského roku, kdy pod tlakem ČTÚ musel Vodafone znovu povolit zákazníkům možnost nákupu vlastního zařízení, ale jako podmínku si dal že takové zařízení musí splňovat určité parametry a jedním z nich je že musí umět nové standard DOCSIS 3.1, kdyby tamta to podmínka nebyla, zákazníci mi opět do systému začali přihlašovat zařízení která už technicky zastararávají a zanedlouho by je opět čekala výměna.

Kdybych byl operátorem Vodafone já, asi bych to řešil úplně stejně,

  když bude mít Vodafone všechna zařízení pouze v pronájmu, nebude problém jakékoliv zařízení u zákazníka kdykoliv vyměnit, naopak když má zákazník nakoupené svoje vlastní zařízení, tak se ho nechce vzdát i přesto že jeho výměna už začne být akutní a nakonec to zajde až tak daleko že dojde k jeho vzdálenému odpojení a je pak několik dní nebo týdnů bez internetu, jako to bylo v případě modemů Cisco,

  pak jsou zákazníci naštvaní, zahltí telefonáty zákaznickou linku, technici Vodafonu nestíhají modemy vyměňovat, na skladě pak chybějí modemy, tak se nejspíš kvůli tomu instalují i ty starší modely.

  • Kabel 150 Mb/s
  • -
  • Komfort
  • Compal VF, VTV box, CA modul
  • Brno
Odesláno
Před hodinou, pepan6 napsal:

NE!  Nemáte pravdu! Já jsem si ho poctivě odkoupil za cca 2000,- Kč a používala jej dcera. A jde mě i o princip!  Vodafone se všude kasá jak je zelené a pro planetu, 0 uhlíková stopa

(viz Facebook) a podobné chvásty a potom vás nechá funkční HW odnést na sběrný dvůr?! Tak to mě vážně dokáže naštvat. Stejně jako to, že vám tvrdí, že zařízení musí mít DOCSIS 3.1 a pak vám dají 3.0 o kterém vám vyprávěli jejich pohádky, že jej nemůžou připojit protože 100% nesplňuje jejich požadavky!!! Tak to se na mě nezlobte, ale myslím, že takto by se chovat minimálně k dloholetým zákazníkům neměli.

PS:   Pokud bych dostal modem s DOCSIS 3.1 neřeknu ani popel. Tečka!!! Tímto bych polemiku ukončil. Myslím, že jsem se dost jasně vyjádřil co mě na přístupu VF vadí. 

  • Basic
  • -
  • Family
  • Compal CH7465
  • Praha
Odesláno

@pepan6 K diskuzi v bodech. K poslednímu tučnému postu odpovídá tučně vyznačený bod. 

  •  Ano, vlastní DOCSIS 3.1 modem vyhovující parametrům už určitě pár uživatelům používá. 
  • CISCO modemy nevypl Vodafone, prostě jim vypršela certifikace (celosvětově)
  • Compal je již také zařízení EoL (End of Life), zatím má ještě certifikaci Cable Labs (certifikační autorita pro DOCSIS), ale čas už se mu také krátí, Vodafone nechce řešit to samé jako u CISCO modemů v budoucnu, navíc obecně tyto modemy brzdí rozvoj sítě.
  • Dostal jste Compal z nouze. V tu dobu, kdy vyprchávala certifikace pro CISCO byl celosvětový nedostatek zásuvek pro pásmo 1200MHz+, se starými nové modemy fungují špatně, protože jim část využívaného spektra je odfiltrována nebo je tam velmi velký útlum. Trpí na mikrovýpadky atd.
  • Myslím si, že Vodafone informoval o nutnosti výměny dopředu, dokonce to vypadá, že se snažil prodloužit funkčnost modemů co nejdéle na úkor bezpečnosti a certifikaci své vlastní sítě. K době bez připojení tak nemuselo dojít, kdybyste si sjednal výměnu modemu a nečekal do nejzazší chvíle. Samozřejmě, že poté těch požadavků bylo veliké množství (nebyl jste sám, co čekal do poslední možné chvíle, aby náhodou nezaplatil pár desetikorun navíc). 
  • A teď vážně, vezměte si, že budete ve stejně blbé situaci jako Vodafone, co byste dělal? Řekl byste zákazníkům s CISCO modemy - sorry, ale máte smolíka, vaše zařízení přestane fungovat ne naší vinou, ale alternativu pro vás nemáme, podejte si výpověď a po skončení výpovědní lhůty vás odpojíme a přestaneme účtovat?
  • Nic vám aktuálně nebrání si zavolat o výměnu za DOCSIS 3.1 modem, jak zásuvky, tak modemy aktuálně jsou. Nebo si pořídit vlastní, splňující požadavky a vrátit pronájmový.
  • Ad uhlíková stopa, když už o tom píšete, bylo by dobré si přečíst, co přesně Vodafone deklaruje. Just saying...  Každopádně mám se zlobit na stát, který podepsal Pařížskou dohodu, že dopustil vypnutí analogu a má Sony CRT televize byla na vyhození? 

 

Dovětek: Jsou věci, které mohl Vodafone lépe podchytit? Asi ano. Ale stále se bavíme o pronájmových zařízeních. Na druhou stranu už od dob UPC se snažili zařízení měnit. Ono vyměnit pár set tisíc zařízení není na rok, zvláště, když se tomu zákazníci brání. A případně, že mohl mít skladem x tisíc zásuvek navíc, na které by se po léta jen prášilo. 

U vlastního zařízení na sebe beru veškerou odpovědnost a mám si sám zjišťovat všechno, sledovat si aktualizace, certifikace... Už je to, že UPC aktualizovalo firmware na odkoupených zařízení je z mnoha pohledů špatně. To jsou takové ty ochrany nás koncáků, co ve výsledku jdou proti většině z nás, ale je to postavené na co kdyby či naprosto ojedinělým případům i díky špatným zkušenostem, kdy jednomu z x tisíc aktualizace udělala ze zařízení těžítko a soudy dali za pravdu, že odpovědnost nese operátor a že vlastně bez svolení zákazníka neměl právo aktualizaci udělat, a i kdyby k tomu dal svolení, stále by byl vinný operátor, že zařízení "rozbil".

  • Super
  • Premium 5G
  • 18+
  • Vodafone Station WiFi 6
  • Brüx
Odesláno

@Marek-26@tomus Děkuji za vyčerpávající odpověď! 👍👍👍

Pokud by mě někdo na klienské lince dal alespoň z jedné 1/3 takovou informaci mohli jsme si všichni ušetřit čas a já nervy!

KIrásný den všem.  

 

 

  • Basic
  • -
  • Family
  • Compal CH7465
  • Praha
Odesláno
V 29. 1. 2025 v 16:56, pepan6 napsal:

Stejně jako to, že vám tvrdí, že zařízení musí mít DOCSIS 3.1 a pak vám dají 3.0 o kterém vám vyprávěli jejich pohádky, že jej nemůžou připojit protože 100% nesplňuje jejich požadavky!!!

No tohle je zdánlivě trochu hloupé, přesto pochopitelné.

Prostě vlastní zařízení musí splňovat nějaké aktuální požadavky s výhledem do krátké budoucnosti (DOCSIS3.1). Že ti dočasně připojili DOCSIS3.0 je interní problém VF, kdy by ti ho znovu v případě potřeby měnili za novější.

Jinak patřím k těm málo, kteří mají skutečně vlastní modem (viz strana 86). Důvody nechci tady rozebírat, psal jsem jinde. Jestli se to vůbec vyplatí nebo nevyplatí se uvidí až za dlouho.

  • Premium
  • -
  • Základní
  • Vodafone Station
  • KrPole

Přidat se ke konverzaci

Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

Právě prohlíží tuto stránku 0

  • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

Vodafone Czech Republic a.s.,
nám. Junkových 2808/2, 155 00 - Praha 5,
IČO 25788001, sp. zn. B 6064 vedená u Městského soudu v Praze

Vodafone Czech Republic a.s.,
Junkových sq. 2808/2, 155 00 - Prague 5,
CRN 25788001, file number B 6064 kept at the Municipal Court in Prague

Powered by Invision Community