Odesláno 30. ledna 2018 7 let Musel jsem tu SMTP autorizaci zapnout, protože se mi jinak nepodařilo IMAP v Outlooku zprovoznit. Pokud máte někdo jiné zkušenosti (jak IMAP nastavit). Určitě si nechám poradit . Jinak zkusím požádat o vymazání z blacklistu. Uvidím jak to dopadne.
Odesláno 30. ledna 2018 7 let Petr Vostrý, to že máš doménu u Pípni nic neznamená, já mám doménu registrovanou u Subreg, mail na té doméně mám provozovaný u Google (Google Apps, dnes tomu vlastně říkají G Suite) a webhosting mám Endora. Ty máš pravděpodobně něco špatně nastaveno, pokud máš mail na vlastní doméně, tak ti schránku provozu je někdo jiný než UPC (asi Pípni, ale možná někdo další) a v tom případě bys měl používat SMTP server toho, kdo ti poskytuje mailové služby a nikoliv od UPC. IMAP/POP3 slouží k vyzvedávání pošty a s problémem nesouvisí. Případně mi prostě pošli mail na xtonda.kon@gmail.com, z informací v hlavičkách se dá celkem dost poznat. Podle toho toho co píšou na tom blacklistu je to prostě seznam IP adres domácích přípojek a z takových adres není žádoucí připojování přímo na cílový MX server a dále je tam postup pro odebrání adresy, pokud je to staticky přidělená adresa a ty na ní provozuješ mail server, což asi nebude tvůj případ. Jiná služba Jiná služba Jiná služba už nic Praha - Letňany
Odesláno 30. ledna 2018 7 let Xtonda: 1. Používám je server poskytovatele, ne UPC. Nastavil jsem dle návodu poskytovatele domény. 2. xtonda.kon@gmail.com mail jsem odeslal. Nevím, jestli dorazí ... Pokud tedy není žádoucí se z domova připojovat přímo na nějaký server, jak se tedy má nastavit IMAP účet? Pokud je to tedy ta příčina? Nejhorší je, že nikdo nikomu nic neřekne a neupozorní. Děkuji
Odesláno 30. ledna 2018 7 let 37 minutes ago, Petr Vostrý napsal: Musel jsem tu SMTP autorizaci zapnout, protože se mi jinak nepodařilo IMAP v Outlooku zprovoznit. Pokud máte někdo jiné zkušenosti (jak IMAP nastavit). Určitě si nechám poradit . Jinak zkusím požádat o vymazání z blacklistu. Uvidím jak to dopadne. Chapu to teda spravne, ze SMTP autentikaci (pozor, autorizace je neco jineho!) jsi nakonec nastavil a FUNGUJE TO ted? No vida... Jak psal xtonda, IMAP nesouvisi s ODESILANIM posty, ten souvisi s pristupem do postovni schranky, tj. s PRIJMEM posty. A jak uz jsem psal driv, pozadat o vymazani muze jen technicky spravce toho rozsahu IP, do ktereho postizena IP adresa patri. Jinak, jak tam i sami pisou, NENI TO BLACKLIST. Je to jen a pouze list. 46 minutes ago, Petr Vostrý napsal: 1. Používám je server poskytovatele, ne UPC. Nastavil jsem dle návodu poskytovatele domény. Takze se bavime o pravidlech prihlasovani na JINY SERVER NEZ UPC MAIL? V tom je tady v te diskusi porad dost chaos... Techicky je bezproblemove mozna konfigurace, ze pripojeni k Internetu ti zprostredkuje jeden poskytovatel, prijimani posty nejaky druhy a odesilani posty jeste nejaky treti... Takze ke spravnemu nastaveni toho vseho je potreba poradne chapat, o cem to cele je a o cem konkretne se bavime. Instrukce poskytovatelu se vetsinou omezuji na popis nastaveni predpokladajici, ze VSECHNY sluzby jedou pres toho jednoho... aby nezatezovali lamky uzivatele prilisnym mnozstvim udaju.
Odesláno 30. ledna 2018 7 let Před hodinou, Petr Vostrý napsal: 2. xtonda.kon@gmail.com mail jsem odeslal. Nevím, jestli dorazí ... Promiň, překlepl jsem se, je to xtonda.konf@gmail.com Před hodinou, Petr Vostrý napsal: Pokud tedy není žádoucí se z domova připojovat přímo na nějaký server, jak se tedy má nastavit IMAP účet? Pokud je to tedy ta příčina? Opakuji, IMAP je pro příjem pošty, na problémy s odesíláním nemá vliv, pro odesílání slouží SMTP server, tam záleží co a jak je nastaveno. před 1 hodinou, Evzen napsal: Z toho listu se odstranit sam nemuze, protoze neni spravcem toho rozsahu IP adres... Soudruzi z UPC to - soude podle te suche odpovedi - taky ne(u)delaji... (i kdyz tady by bylo IMO potreba zatlacit, protoze ta KONKRETNI IP adresa tam vylistovana NENI, takze by melo byt praci soudruhu z UPC zajistit odblokovani chudaka uzivatele!) Evžene, on to není blacklist, to je prostě seznam adres domácích přípojek na kterých není žádoucí provozovat SMTP server, respektive běžný domácí uživatel pro to nemá důvod, naopak to s oblibou dělají spammeři, čili SMTP relace z domácího počítače přímo na cílový MX může být podezřelá. A pochybuji, že by správce seznamu na žádost UPC blok odstranil, on tam je oprávněně, je spíše nedůsledností provozovatele seznamu, že třeba moje IP tam není. Jiná služba Jiná služba Jiná služba už nic Praha - Letňany
Odesláno 30. ledna 2018 7 let Je tu zmíněno už mnoho termínů a připouštím, že může docházet k zmatečnosti. Když to tedy shrnu, tak to vypadá, nastavením poštovního účtu na IMAP jsem spustil dotazy na server, které se někomu nelíbí a jsem za to potrestán... Teď je potřeba zajistit: Zajistit výmaz IP adresy, aby e-maily začali opět chodit. Může jen UPC? Prověřit nastavení IMAP tak, aby nedošlo k výše uvedenému. Ještě přikládám printscreen nastavení účtu. Takto to funguje...
Odesláno 30. ledna 2018 7 let Petr: pokusili se ti tady naznačit, že IMAPem to není. Problém bude, jak funguje a kde je tvoje smtp - mail.wall.cz Premium - Základní Vodafone Station KrPole
Odesláno 30. ledna 2018 7 let 1 minute ago, sodekcz napsal: Petr: pokusili se ti tady naznačit, že IMAPem to není. Problém bude, jak funguje a kde je tvoje smtp - mail.wall.cz Vypadá to, že to tak bude. SMTP - mail.wall.cz asi bude "PIPNI", protože, když jsem s tím měl problémy, tak mi support od Pipni napsal, abych místo mail.wall.cz nastavil mail2.pipni.cz ... Pak se přestalo zobrazovat toto při každém otevření Outlooku:
Odesláno 30. ledna 2018 7 let smtp má pár ochran 1)ochrana reverzními záznamy - když máš např. smtp.pokus.cz a ip 1.2.3.4, tak když pingneš 1.2.3.4, tak ti to vrátí, že se jedná o smtp.pokus.cz. Když nemáš reverzní záznam (což nebudeš mít u upc, když si uděláš domá vlastní smtp), tak ti spousta mailů nedojde ani do spamů a navíc IP bude na blacklistu - což jsou VŠECHNY dinamicky přidělované. Reverzní záznam ti musí dát vlastník IP adresy a to ti UPC na 100% nedá, to bys musel mít pevnou. 2)SPF záznam - máš doménu pokus.cz a chceš odesílat z smtp.abc.cz, tak si přidáš do své domény SPF záznam o tom, že se smí odesílat z smtp.abc.cz. V opačném případě obvykle nedojde ani do spamů. 3) Každopádně, když odesíláš mail, tak na druhé straně je jen ip toho smtp. Když máš problém s odesíláním mailů, tak je problém u nich a ne u upc. No těch ochran je víc (greylisting - smtp odmítne mail, protože nezná druhou stranu a řekne ať pošle za nějakou dobu znovu a to spamové mailery nedělají), smtp greetings po 30s (příjemce odpoví za 30sekund, což opět spamové mailery "nevydrží" a odpojí se, kdyby měli čekat 30s, tak se těch spamů moc neodešle). A samozřejmě blacklisty - ať už veřejné, nebo placené s tím, že u nich mám nastavené hodnocení (podle věrohodnosti blacklistu od 3 do 10) a po překročení 8,5 bodů jde do spamu :-) Upraveno 30. ledna 2018 7 let uživatelem warman
Odesláno 30. ledna 2018 7 let mail.wall.cz a mail2.pipni.cz vedou na stejnou adresu, takže s klidem všude nastav mail2.pipni.cz místo mail.wall.cz. A zkus mi poslat ten mail na xtonda.konf@gmail.com Jiná služba Jiná služba Jiná služba už nic Praha - Letňany
Přidat se ke konverzaci
Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.