Přejít na obsah

Která odpověď byla nejužitečnější?

Pokud některý z těchto příspěvků pomohl vyřešit váš problém, věnujte prosím chvilku kliknutí na tlačítko „Označit jako řešení“ u tohoto příspěvku.
Označení příspěvků jako řešení pomůže ostatním členům komunity rychle najít odpovědi na jejich otázky. Děkujeme za vaši pomoc!

Featured Replies

Odesláno

Já bych se zaměřil na Windows 10. Místní nastavení (čas, jazyk OS, klávesnice, formát čísel, oddělovač desetinných míst,...) někdy dokáže zcela nečekané a nepředpokládatelné věci - mluvím z vlastní dlouholeté zkušenosti. Obzvlášť to platí o Windows 10, neb původní IT specs už vymřeli a ti mladí nepovažují za potřebné seznamovat se s historií OS...

Příklady z poslední doby:

- podle nastavení primární klávesnice CS nebo EN se v jinak českém prostředí instalovaly české nebo anglické mutace ze Storu Počasí/Weather, Kamera/Camera, a mnohé další)

- při změně oddělovače desetinných míst z čárky na tečku zmizí i oddělovač tisíců, třeba u velikosti souborů v průzkumníku, program pro řízení plynového chromatografu se stane nefunkční, program pro editaci videa VideoReDo nefunkční, ...

 

Odesláno

Vse jsem zkontroloval a vse se zda byt ve Win10 vporadku...

  • 1000 Mb/s
  • ∞ GB 10 Mb/s
  • Komplet
  • VF Station, CA modul
  • Praha-Nusle
Odesláno

… to bývá, že se zdá být vše v pořádku. Naštěstí je tu i webová stránka Horizon.tv. Jedna nebo druhá z nich bývá funkční

Odesláno

Ako pise Retiree, moze sa zdat, ze je vsetko v poriadku, ale nemusi to tak byt.

Konkretne som to teraz skusal, a ak som nastavil cas +-2 minuty od realneho casu, tak to pisalo chybu ze je zly cas. Ked som nastavil +-10 minut, tak uz to bola chyba, ze je sluzba nedostupna... Teda je velmi pravdepodobne, ze mate cas posunuty o 1-2 minuty oproti realnemu casu (teda casu na Horizon GO serveroch) a uz to nebude fungovat...

Odporucam nastavit si cas na nejaky uplne iny (aspon hodinu mimo), a skusit cez Ovladacie panely -> Nastavenie casu a regionu -> Datum a cas -> Internetovy cas -> Zmenit nastavenia -> vybrat synchronizaciu casu z internetu. Ak sa cas spravne synchronizuje a teda sa Vam nastavi realny cas, tak verim tomu, ze aj Horizon GO aplikacia bude korektne fungovat.

  • -
  • -
  • -
  • -
  • Bratislava
Odesláno

Jen doplním, v době tabletů, notebooků a laptopů nemusí být zcela zřejmé:  Čas v počítači se synchronizuje jen a pouze při přihlášení do sítě internet, jinak řečeno při přihlášení do příslušného uživatelského profilu, tedy při vypnutí a zapnutí nebo restartu. Uvedené přenosné přístroje se při tak zvaném vypnutí jen hibernují nebo dokonce jen uspávají. Pro synchronizaci času je nutno počítač skutečně restartovat.

Odesláno
 

Pro synchronizaci času je nutno počítač skutečně restartovat.

Nemyslim si... nikdy to tak nebylo... a i ted ve Win 10 vidim toto:
image.png.c9025f51ae9ba9f77d979517a31896ea.png

 

při změně oddělovače desetinných míst z čárky na tečku zmizí i oddělovač tisíců, třeba u velikosti souborů v průzkumníku, program pro řízení plynového chromatografu se stane nefunkční, program pro editaci videa VideoReDo nefunkční

Muzes to nejak upresnit, popr. dat nejaky screenshot?
Uvedene nastaveni ovlivnuje vyhradne ZOBRAZOVANI a "na funkci nema vliv" (a to nejen na funkci rostlinare, ale hlavne na funkci aplikaci).

Ja ted zmenil decimal separator z puvodni ceske carky na tecku a... mezera coby digit grouping symbol zustala a desetinna tecka se zobrazuje presne podle noveho nastaveni.
VideoReDo tam ted nainstalovany nemam, ale opravdu neni zadny duvod, aby kvuli tomu prestal fungovat.
image.thumb.png.bcf5b7384ec672d445d4725504e4febf.png

Odesláno

S tím časem jsi mě trochu znejistil, asi si to pletu se síťovými disky od WD, přesto mám pocit, že jsem v minulosti občas z nějakého důvodu ve Win nastavoval čas nebo alespoň hledal jiný časový server... Proběhne Next synchronization, když je pc v nějakém stavu vypnutí? Proběhne opožděná synchronizace po zapnutí?

S tím desetinným oddělovačem se mi to taky nedaří nasimulovat, asi je to trochu složitější, ale z prstu jsem si to nevycucal. Tady je alespoň odkaz, kde jsem tento problém řešil - shrnutí je v mém úplně posledním příspěvku... (ten Error Code 0x80070057 je tam správně)

Upraveno uživatelem Retiree

Odesláno

Teď mně došlo, že decimal point zjevně zkoušíš v EN mutaci... Problémy s desetinným oddělovačem, velmi různorodé,  nastávají v české lokalizaci Windows...

Odesláno

V anglických Windows, ale s českým Regional Settings.
Tohle je obor, ve kterém dělám přes 15 let, takže si troufám říct, že vím, která bije :)
Nastavení oddělovačů má vliv kromě zobrazení čísel taky např. na zápis a čtení souborů CSV - typicky stredniky místo čárek mezi hodnotami a čárky místo desetinných teček... víz notoricky známé problémy českého Excelu s CSV... Takže programy používající podobně formáty problémy mít můžou, ale VideoRedo k takovým AFAIK nepatří.
Jako vždycky je to tom, PERFEKTNĚ ROZUMĚT problematice a pak se nekonají žádné záhady.

Odesláno

1. Ve VideoRedo nebylo možno označit vybraný úsek k vystřižení (či zachování), úsek se prostě nevybarvil dočervena. Souvislost s desetinným oddělovačem se zdá být logická.... 

2. Nebyl přístup na síťový disk se zálohou OS, viz error. Tady mé povrchní vědomosti selhávají...

3. V průzkumníku zmizel oddělovač tisící, což jsem si uvědomil až po nějaké době počítání číslíček

Další případné chyby jsem nehledal, uvědomil jsem si patrnou souvislost s testováním cizího spreadsheetu a pak dávnou zkušenost na české edici, tuším Win95

 

 takže si troufám říct, že vím, která bije 🙂

Což o to, trouflo by si hodně domnělých IT specialistů,, většinou by byl opak pravdou...

Přidat se ke konverzaci

Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

Právě prohlíží tuto stránku 0

  • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

Vodafone Czech Republic a.s.,
nám. Junkových 2808/2, 155 00 - Praha 5,
IČO 25788001, sp. zn. B 6064 vedená u Městského soudu v Praze

Vodafone Czech Republic a.s.,
Junkových sq. 2808/2, 155 00 - Prague 5,
CRN 25788001, file number B 6064 kept at the Municipal Court in Prague

Powered by Invision Community