Přejít na obsah

Featured Replies

Odesláno

standartni postup je restart modemu

Odesláno

Díky za doporučení toho asus, právě jsem ho zapojil a vše jede přesně tak, jak jsem si představoval. Nastavení je naprosto jednoduché a intuitivní. Síla signálu - super, AP mám v druhém patře, je pokrytý celý dům i zahrada.

Co se mi ještě nepodařilo rozchodit je sdílení souborů, ale na to časem příjdu...

Odesláno

Ad sdílení - nedaří se mi to nějak zprovoznit. Postupoval jsem následovně

1. Vypnul jsem na routeru DHCP server a nastavil následující

Enable the DHCP Server? No

Domain Name: xxx

IP Pool Starting Address: 192.168.1.2

IP Pool Ending Address: 192.168.1.254

Lease Time: 86400

Default Gateway: 192.168.1.1

DNS and WINS Server Setting

DNS Server 1: xxx

DNS Server 2: 192.168.1.1

WINS Server: xxx

 

na pc 1 jsem nastavil

IP: 192.168.1.2

maska: 255.255.255.0

brána: 192.168.1.1

upřednost. DNS: 192.168.1.1

 

na pc 2 nastavení kromě IP, ta je 192.168.1.3, naprosto stejné

 

2. na obou pc jsem ve firewallu povolil sdílení

3. nastavil jsem v obou pc stejnou pracovní skupinu

4. v obou pc jsem nasdílel nějaký složky

Nemá někdo potuchu, co dělám špatně?

Odesláno

Zkontrolujte na všech PC, zda mate povolenou v nastavení TCP/IP Vaší síťové karty položku "NetBIOS".

 

Postup: Podívejte se do nastavení protokolu TCP/IP, kde zvlote tlačítko "Upřesnit", přepněte se na záložku WINS a úplně dole zaškrtněte "Povolit rozhraní NetBIOS nad protokolem TCP/IP".

 

PS: Následně ještě zkontrolujte, zda Váš ASUS neblokuje použití NetBIOSu (např. zakázáním portů 135, 137-139 a 445, či zvláštní položkou". Opakujte akci :)

Odesláno

Tak jsem provedl, co jste mi poradil a bohužel žádná změna. Sdílení pořád nefunguje. Ještě jsem zapomněl říct, že pc2 je notebook připojený do routeru přes wifi AP.

Odesláno

ping mezi noťasem a desktopem je funkční?

Odesláno

Tak ten ping nefunguje. Možná bude asi opravdu problém v nastavení toho asusu, je to 520g, nevite, jakym zpusobem a kde se nastavuje použití portů?Měl jsem pocit, že jsem je otevřel všechny, ale asi to tak není. Díkec

Odesláno

Takže problém jsem vyřešil. Nastavení routeru bylo v pořádku, problém byl v nastavení firewallu. Měl jsem sice povoleno sdílení souborů, ale kromě toho bylo třeba dále povolit rozhraní NetBIOS. Po té se sdílení rozjelo, ale pingovat stále nešlo. To bylo zas třeba povolit v podrobnějším nastavení odchozí a příchozí komunikace ICMP. Takže asi tak.

Odesláno

Příště tedy opatrně na Vámi vyslovené slovo "na obou pc jsem ve firewallu povolil sdílení ", mohlo to být vyřešené dávno :)

Odesláno
:D Jo jo chybama se člověk učí, já myslel, že když zašktrnu povolit sdílení sobourů, že to stačí. Té další záložky s NetBIOS jsem si vůbec nevšiml, byla až někde úúúplně dole. Každopádně děkuji všem za všechny rady.

Přidat se ke konverzaci

Přispívat můžete okamžitě a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se a přispívejte pod Vaším účtem.
Poznámka: Váš příspěvek vyžaduje před zobrazením schválení moderátorem.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

Právě prohlíží tuto stránku 0

  • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

Vodafone Czech Republic a.s.,
nám. Junkových 2808/2, 155 00 - Praha 5,
IČO 25788001, sp. zn. B 6064 vedená u Městského soudu v Praze

Vodafone Czech Republic a.s.,
Junkových sq. 2808/2, 155 00 - Prague 5,
CRN 25788001, file number B 6064 kept at the Municipal Court in Prague

Powered by Invision Community